Ďalej tu mám predbežnú informáciu o zmenách v linkovom vedení a prevádzke liniek od 1.7.2004:
a., linky č. 16, 35A a 48 z dôvodu prázdninového obmedzenia nebudú premávať.
b., linka č. 18 bude premávať na predĺženej trase Bzenov - Cemjata - Levočská - Hlavná - Veľká pošta a späť
c., časť spojov linky č. 20 bude v rannej špičke zachádzať do Hanisky. V smere z mesta pôjdu autobusy po trase ...Košická - Jesenná - Delňa - Petrovanská - Haniska. Smerom do mesta bude trasa Haniska - Šváby - Hypermarket TESCO - Žel. stanica...
d., premávka linky č. 23 sa ruší, resp. výrazne redukuje v čase špičiek pracovných dní. V tomto čase bude nahradená linkami č. 20 a 24.
e., linka č. 24 bude premávať po vydlicovo zakončenej trase. Ráno bude premávka na trase Kollárova - Hydinárske závody - Haniska - Kollárova, popoludní na trase Kollárova - Haniska - Hydinárske závody - Kollárova.
f., linka č. 40 v soboty, nedele a sviatky nebude premávať. Vtedy ju nahradí linka č. 46.
g., linka č. 41 bude premávať na predĺženej trase Surdok - Kúty - Hlavná - Veľká pošta a späť. V soboty, nedele a sviatky bude premávať len v smere na Kúty a Surdok. V opačnom smere bude nahradená linkou č. 41A.
h., v soboty, nedele a sviatky pôjdu spoje zo Surdoka a Kútov označené ako linka č. 41A po trase Surdok - Kúty - Šafárikova - Nemocnica - Grešova - Veľká pošta s pokračovaním ďalej po trase linky č. 18 cez Hlavnú na Cemjatu.
i., linka č. 42 sa ruší.
j., každý druhý spoj linky č. 46 v soboty, nedele a sviatky bude premávať na predĺženej trase Veľká pošta - Teriakovce - Ruská Nová Ves - Veľká pošta.
Zmeny sú vyvolané v prvom rade zrušením možnosti otáčania na zastávke Trojica, ale aj zmenami obehov vozidiel vyvolaných prázdninovým obmedzením. Nie je vylúčené, že niektoré riešenia obsluhy nebudú po 1.9.2004 zachované.
Okrem uvedených zmien dochádza ku každoročnému obmedzeniu prevádzky MHD z dôvodu letných školských prázdnin. Oproti minulým rokom bude redukcia v menšom rozsahu. V čase špičky bude premávka obmedzená na linkách č. 1, 2, 4, 5, 8, 14, 17, 21, 32, 32A, 34, 35, 36, 36A, 37, 38, 39 a 44. V čase mimo špičky bude premávka obmedzená na linkách č. 1, 2, 4, 5, 8 a 43. V soboty, nedele a sviatky bude premávka obmedzená na linkách č. 2, 5 a 38.
Dnes som sa stretol s človekom, ktorý mi tvrdil, že na vlastné oči videl v sobotu Sekčovom prechádzať kamióny s dvoma naloženými trolejbusmi Solaris Trollino v bledomodrom nátere. Sám neviem, či tomu môžem veriť alebo nie. Nemáte niekto viac info?
Ja este doplnim. Spotrebna dan z CNG co sa chysta, bude vacsia ako za naftu :)) Takze DPB prerobilo. Keby kupili novy voz na naftu maju polovicnu usporu.
Nechci ma rozhnevať takto večer svojimi extrémistickými postojmi. Samozrejme, že zastavovanie L32 na Rusínskej bolo opodstatnené. Neexistuje dôvod, prečo by táto zastávka pred otvorením OD Lidl fungovať nemala - obsluhuje predsa ulice Laca Novomeského, Arm. gen. Svobodu a ďalšie. Pojem "zastávka pre lenivcov" neuznávam. MHD je tu pre ľudí, má im preto v rámci možností zastaviť čo najbližšie k domovu, práci, škole... Jazdná doba na L32 sa už skrátila vynechaním zaachádzky na Laca Novomeského a zriedením zastávok. Rušiť ešte Rusínsku je čistý extrémizmus.
A z tých trolejbusov, ktoré vo vleku madlá majú, ktoré ich majú pri tretích dverách na boku, ktoré pri štvrtých dverách na boku a ktoré pri štvrtých dverách vzadu?
Info o ubúdajúcich svetielkach ma normálne zranilo.
Dnes som sa viezol 32 z mesta a zistil som ze na Rusinskej uz nie su ziadne zastavky ? Este vcera tam stali, len boli zakryte. Mali ste vidiet ten chaos v buse, ked si ludia ako obvykle stisli na znamenie a bus tam len tak prefrcal! ☺ Aspon som bol rychlejsie doma a ti co nevystupili sa aspon prejdu, ved "cerstvy" sekcovsky vzduch nikdy nezaskodi. Podla mna je tam ta zastavka len pre lenivcov a teraz ked tam este nie je otvoreny Lidl je myslim si zbytocna a len spomaluje 32, ved nakoniec 36 tam vobec nestoji.
Info pre Vlada: uz som si urobil ten prieskum ohladom madiel v trolejoch na oknach! Vyslo mi ze az 8 dlhych tolejov ich nema a vacsina z nich je po GO v BB a to konkr. 86,96,98,99,100,101,102 a 112
a tie nase povestne tri svetielka vpredu hore ma uz len 9 trolikov: 92,93,94,95,96,97,105,108 a 109, skoda no, lebo je to taka pekna rarita na 15tr-kach
re j, paroplynaky dpb: dakujem ti za nove plechy a zeleny nater s reklamou. to je na go trosku malo, nemyslis? a informacne panely... no, s tou kk polodatabazou, to by slo, ved treba najprv osadit panelmi autobusy, co maju zivotnost 6 rokov po go a az potom elektricky, co maju 20. opat len dokaz nesystemovych opatreni a kohosi neschopnosti. a to, ze ten pseudoplynak nevydrzi celu sluzbu s palivom, ze ho treba hradit, inak vynecha spoj, ze teda potrebujes dalsi autobus a dalsieho vodica, jalove km z linky na plnicku a spat a jalove km zalozaku zo stanovista na linku a spat, to nie su naklady? 10litrov draheho motoroveho oleja, to nie su naklady? vyssia zataz palubnej 24v siete a skratena zivotnost akb, to tiez nie su naklady? 3x drahsi alternator je lacnejsi, lebo dodavatel ma pochopenie pre ekonomicku stranku prevadzky, tak aby neboli naklady, tak ho da za tretinovu cenu, vsak? trepes polopravdy, vymysly a nezmysly a rad by som vedel, kam na ne chodis???
bigmac: V múzeu plynárov som nikdy nebol ? ale jednoducho berem to z toho ekologického ale aj ekonomického hľadiska.
Dnes som videl prepočty zásob zemného plynu vo svete a nafty je na 40 rokov a plynu na 62. To sú prepočty pri súčasnom tempe rastu spotreby a pri súčasne známich dostpných ložiskách. Keďže ťažobné spôsoby idú stále dopredu, niektorý odborníci hovoria, že nafty bude ešte na 100 a zemného plynu na 130 rokov.
Každý DP má špecifické podmienky, ale veľa busov na CNG alebo aj metán jazdí v Škandinávií ale aj v neďalekej Viedni, či v Moste a Litvínove na LPG. Prestavby Karos na CNG je z núdze cnosť. Avšak vozy dostanú nové plechy, interiér, informačný systém za štátne, SPP si dá na na reklamu, za ktorú DPB zhrabne 70.000 a to prispeje na samotné palivo. Nemyslím si, že to bol zlý kšeft. Teraz by nebolo na čom jazdiť, do Starka, UD, Zlínera sa poslali vyslovené vraky, či už aj polorozobraté šroty, ktoré boli znovu sprevádzkované. Avšak koncepčné riešenie to nie je a to priznáva aj DPB ústami jeho generálneho riaditeľa, nech je to akokoľvek exot. Lepšie je skutočne kupovať nové vozy s motorom pre CNG, ktorý bude na to stavaný.
Inak cena kubického metra zemného plynu je pre odberateľa, ktorý za rok zobere od 6 500 do 60 000 m3 9,12 Sk vrátane DPH za m3. Pre odberateľa od 60 000 do 400 000 m3 je to 7,80Sk za m3. Ak je to od 400tis. do 2mil., je to 7,20Sk za m3.
Okrem iného sú zálohové platby tak nízke, že DP môže mať prachy na účte, čerpať úroky a spotrebu vyplatiť až neskôr.
To je samozrejme za predpokladu, že DP má vlastnú plničku a tá sa mu musí oplatiť postaviť. Pochybujem, že by sa to oplatilo DPMP, ale na takom Jurajovom dvore a Trnávke je to o inom.
re j, cng: nie si na ten plyn nejako obvzlast zatazeny?
ked plyn, tak zemny, dobre beriem, je to metan, ale ked motor, tak plynovy a nie viac alebo menej prekopany diesel by liaz. ani jeden plynovy motor sa nevyznacuje tym, ze ma hlinikove piesty. tam treba trosku ine materialy, napr. vanad, titan a ich kompozity, metalokeramicke valcove vlozky, sedla a ventily... cena takeho motora je do b741 vyssia ako cena tej celej pseudogeneralky. CELEJ! Pochopil? ak sa mi podari, zozeniem k tomu viac, potom mozme zacat robit prepocty o ekonomickej "vyhodnosti". keby to zas bolo take vyhodne asi by toho jazdilo viac, nemyslis..? alebo je v tebe zakoreneny hlboky umelecky zazitok z poslednej navstevy muzea plynarov?
Vladimír: No ja bych rád, len m@rtin ma pozval na týždeň do Prahy, to rátam tak 4,5tis. A ešte chcem ísť buď k moru, tak 10.000 alebo aspoň v SR takých 4tisíc. A k moru či do SR pôjdem s babenkou a tú nechcem obťažovať s MHD. Už aj to je naštvaná, že ju neberem do Prahy ? Ale m@rtin povedal, že pánska jazda, tak má smolu ?
Takže vidím to až na leto budúceho roka. Ale uvídíme čo život ešte prinesie.
Vlado, Papyr : potvrdzujem. Salburg ma sukromnu elektricku primestsku zeleznicu. Salzburger Lokalbahn Prevadzkuje dve linky. V CP OBB ju najdete po cislom 210
Vladimír: Nemôžem niekde presadzovať CNG ak nepoznám podmienky. Hádam sa mi podarí budúci rok navštíviť aj Prešov a Košice a potom môžme pokecať o CNG a Prešove
All: Vedeli ste o tom, že ľubotickú časť komunikácie MK-2 si Ľubotice pomenovali ako Prešovskú ul.? Ja som to zistil len náhodou, v telefónnom zozname som si všimol adresu firmy Artweger - Prešovská 1 ?
J
Takže vidím to až na leto budúceho roka. Ale uvídíme čo život ešte prinesie.