Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zastávka Rázc. Malý Šariš funkčná už v novej polohe.
Opravil by som bod 2 😁 . Myslím, že nič nebráni výrobcovi, aby sa prihlásil do oboch prípadne aj viac kategórií, veď kĺbové vozy vychádzajú zo sólo vozov. Aspoň sa tak zvýši transparentnosť (korupcie a lobizmu je teraz všade dosť) pri výbere a v neposlednom rade aj možnosť presadenia sa iného výrobcu s možno lepším výrobkom.
Reply on: Jur@j #24733:
1. ja osobne v tom vidím logiku, nakoľko sa aspoň z časti zabráni monopolu len jedného výrobcu (jedna nemenovaná firma je tomu dobrým príkladom).

2. unifikácii to nijako nebráni, nakoľko trakčnú výzbroj je dnes možné nainštalovať do hocijakej autobusovej karosérie stačí sa dohodnúť s jej dodávateľom (máme trolejbusy SORky, Solarisy a sú aj už nové Ivecá).

3. každý dopravca by mal vedieť koľko a akých vozov potrebuje a hlavne, či ich je bude čím zaplatiť. Je zbytočné robiť súťaž na X kusov a nakoniec kúpiť jeden, či dva autobusy.
Reply on: Jur@j #24733:
Je dosť otázne, prečo zvolili tento postup. Je pravda, že úrad presadzuje rozdeľovanie na časti (napr. uzol Žilina) a ako argumenty uvádza možnosť prihlásenia viacerých subjektov spolu s nižšou cenou, čo je pri tak malej zákazke otázne. Vidím skôr nevýhody v spomínanej rozdielnosti vozového parku.

Na druhu stranu pri minulej súťaži nerozdelenie na časti UVO nekomentovalo, čo ale neznamená, že v tomto prípade to už nemôžu urobiť.

Videl by som aspoň jednú výhodu, ktorá sa ukazuje v Bratislave. Tam vyhlásili poslednú veľkú súťaž na klbáky na časti. V jeden časti boli odvolania a kontroly, zatiaľčo v druhej je už podpísaná zmluva. Takže ak by boli znova problémy, aspoň niečo by mohlo prísť.
Reply on: rexino #24732:
Jednou z hlavných vecí, ktorú mi v podniku pred dvomi rokmi prízvukovali bola, že chcú, aby boli 12M a 18M vozidlá rovnakého typu, teda aby bola zabezpečená unifikácia, univerzálnosť a zameniteľnosť dielov. Ale vidím, že to sa asi nepozdávalo úradu...
https://www.uvo.gov.sk/app/Lists/file/row/2893/col/col_7
Dokumentácia na nákup dieslov uzrela svetlo sveta. Zmenili sa hodnotiace kritéria a čo mňa osobne neteší, zákazka sa rozdelila na časti.

Finálna ale nebude, keďže UVO má výhrady ( https://www.uvo.gov.sk/app/Lists/file/row/2893/col/col_5 ), takže očakávam vyhlásenie súťaže niekedy cez prázdniny.
Reply on: rexino #24729:
Držme palce, nech máme čoskoro o čom písať a čo fotiť 🙂
https://www.dpmp.sk/_uploads/files/0801198e0b.pdf
Predmetom zákazky je príprava a spracovanie podkladov pre vyhlásenie verejnej súťaže
na spracovanie projektovej dokumentácie pre nasledujúce projektové zámery:
1) Modernizácia údržbovej základne trolejbusov a výstavba meniarne
2) Výstavba nových trolejbusových tratí a meniarní
3) Modernizácia trolejbusových tratí

Veci sa pomaly hýbu dopredu.
Nové trolejbusy sú už vo výrobe... 🙂

Zdroj: FB: MILUJU AUTOBUSY - Zdeněk Sedláček
Reply on: S499.1023 #24726:
Uznávam, že môj príspevok vyznel trocha ako "hejt", ale moja výčitka smeruje takmer úplne k tomu, že mesto (narozdiel od Bratislavy či Košíc) nebolo ochotné prispieť na nákup klbákov posledné roky takmer nič. Verejnou dopravou cestujem denne a už ani nepočítam, koľko krát som sa pred koronou ocitol v natlačenej Bratislavskej SOR-ke tam, kde mal byť vypravený klbák.

Ja popravde obdivujem ľudí v podniku, že vedia zabezpečiť s tým čo majú kompletnú výpravu. Ale každý sa tu zhodneme, že táto situácia nikdy verejnú dopravu nespopularizuje. Karosy a Citelisky odviedli v Prešove dobrú robotu, ale už majú 15+ rokov a je to cítiť na poruchovosti aj na kvalite cestovania a určite nepatria na celodennú výpravu.
Reply on: rexino #24725:
A že o tom nevie taký DPP, že prevádzkuje samé "neschopné kĺbáky"?
Ešte by som sa zamyslel nad počtami. Ako som už dávnejšie spomenul, tak DP prevádzkuje iba 3 schopné klbáky. To je všetko. SORky sú spracovaním na rozdiel od trolejových verzií úplná fušerina. V interiéry všetko vrzgá a už na mňa dnu aj pršalo. Ak je takto spracovaná aj mechanická časť, nečudujem sa poruchám. Citybus som nikdy nemal ako cestujúci rád, lebo väčšina sedadiel je dimenzovaná na ľudí do 160cm a spolu s Citeliskami je neoddeliteľnou súčasťou cestovania nekonečné klepanie plastov (v Košiciach som videl už v Citelise aj plast držiaci iba na jednej skrutke, čo už bolo na hranici bezpečnosti).

O nákupe nových klbákov stále nič nepočuť a aj keby to vyšlo a aj keby sa podarilo nejak uprosiť mesto o nejaké financie + podnik by si zobral nejaký úver, tak sa kúpi všetkých 10 plánovaných. To je 13 vozidiel spĺňajúcich normy 21. storočia a ak sa nemýlim výprava v špičke je okolo 21-22. Navyše neverím, že pri tomto tempe obstarávaní sa dočkáme autobusov skôr ako v 2022. Do vtedy to podľa mňa ešte nejaká Karosa, poprípade Citybus vzdá (a ani SORky sa zázračne nestanú spoľahlivé) a budeme radi za kĺbovú výpravú na celodenkách, nie nízkopodlažnú 😁. A čo sa týka vypravovania cez víkend, tak určite by mala byť priorita vypravovanie vozidiel s čo najväčšou pohodlnosťou pre cestujúcich.

Z toho mi vychádza určite nákup strojov zo západu, lebo zaškolenie zamestnancov a nový softvér na diagnostiku nemôže byť drahší, ako večne kriesenie historičákov, ktoré sa nejakou náhodou vyskytli vo výprave.
Ja by som podotkol snáď len toľko, že počas víkendu bola, prípadne možno ešte aj teraz je tzv. zrýchlená P1. T. j. prebieha zrýchlené vyčistenie vozidla (podokenné lišty, madlá, vysatie a umytie podlahy). Robí sa to hlavne u nízkopodlažných vozov nakoľko periodicita klasickej P1 je veľmi dlhá. Aj to môže byť jeden z dôvodov, že cez víkend jazdia klasické Karosy. U trolejbusov toto neplatí, nakoľko mesačne prejdú P1-čkou všetky vozy.

K SOR-kám snáď len toľko, že už v máji 2010 sa uskutočnila kompletná výmena vyklápacích vetracích častí okien za posúvacie u oboch vozidiel, pre zlé vetranie interiéru a dorábala sa aj deliaca sklenená priečka ku kabínke vodiča.

https://imhd.sk/po/galeria-media/114600/Nov%C3%A9-vetra%C4%8Dky-pre-376?ghv=8386&ref=po%2Fvozidlo%2F8386%2FSOR-NB-18-City-376-PO858DN
Reply on: Jur@j #24722:
Poteším sa, keď svojím názorom prispejú aj ostatní, čím viac hláv a názorov, tým lepšie 🙂 Bavíme sa teda o spoľahlivosti jednotlivých vozidiel a či je správne, resp. vhodné, že sa na linky vypravujú aj staršie autobusy, ak má dopravca v danom období dostatok pojazdných novších nízkopodlažných autobusov.
Reply on: Iveco314 #24721:
V prázdninovom režime premáva na celodenných linkách 8 kĺbových autobusov + na špičkách 3. Máme k dispozícii 3 Solarisy, 4 Citelisy, 3 Citybusy, 2 SORky a niekoľko Karos.

Kvízová otázka znie: Ktoré vozidlá by sa mali na linky vypravovať prednostne?

Lebo zdravý rozum hovorí, že najnovšie a nízkopodlažné. Takže ak mi niekto povie, že práve tie dve SORky do výpravy netreba a sú nadbytočné, tak by sa mal zamyslieť 😃

Je pravda, že nie všetky spoje sú garantovane nízkopodlažné, ale príde mi choré, aby sa v prázdninovom režime, ktorý spomínaš ty, vypravovali na celodenky Karosy alebo iné staršie vozidlá. Samozrejme, ak tie nové nie sú pokazené...

Alebo inak, ak by boli aj tieto konkrétne 2 vozidlá stále pojazdné a s nimi aj ostatné NP autobusy, tak nie je cez prázdniny nutné vypravovať Karosy, nie?
Reply on: Jur@j #24720:
Vzal si do úvahy aj dni kedy vozidlá boli síce pojazdné, ale neboli potrebné do výpravy pred nadbytočnosť (jedná sa o obdobie prázdninového režimu)?
Dnes som upravoval nejaké veci v katalógu vozidiel a prezeral som si výpravu #375 a #376. Nedalo mi to a hrabal som sa ďalej, pdf-ko v prílohe je výstupom. Je vôbec možné, že sa vrážajú tisíce eur do vozidiel, ktoré viac stoja, než jazdia? Pre objektívnosť som rátal len s pracovnými dňami, keďže cez víkendy je snaha vypravovať Solarisy.

Nejdem sa hrať na ultrašotouša a nejako kritizovať tohto konkrétneho výrobcu autobusov, keďže tu máme aj Citelisy, ktoré tiež veľa kvality a spoľahlivosti do vienka nedostali. Ale je to je už aj vekom a (ne)údržbou.

Každý, kto používa sedliacky rozum a má aspoň základku, by mal dôjsť k záveru, že v súčasnej situácii, kedy máme obrovský nedostatok klbákov, sú tieto dve vozidlá akurát väčšou ťarchou, než výpomocou. Smutný je aj fakt, že tieto autobusy v podstate patria v DP medzi tie najnovšie, čo sa týka klbákov.

- koniec hlásenia -
Lehota na predkladanie ponúk na elektrobusy sa predĺžila do 12.6. Tentokrát ale od uchádzačov chodia otázky a z nich sa dá vydedukovať, že bude už viac ako jeden uchádzač, čo je dobrá správa.
Reply on: Jur@j #24716:
Presne tak. Ako napríklad 367 alebo 369, ktoré búchajú jedna radosť...
Pred pár dňami som si spomenul, ako sme tu písali, že BA SORky berie armáda do Ruskej apod., ale pritom je to tak ako vravíš 😃 BA SORky sú proste v dobrom stave. 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.