Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Patrik_o #23628:
Poďme od konca:

Za myšlienku posunúť L6 do časovej polohy, aby z centra a z Edisonovej dopĺňala L2+4 do pravidelného 20-minútového intervalu, skladám poklonu. Toto mi, čestne priznávam, nikdy nenapadlo. Plán, ktorý dlhodobo nosím v hlave ja, je doplnenie voza na L2 v úseku Kmeťova - A. Hlinku, Centro s chýbajúcim odchodom z Kmeťovej xx:37 a z A. Hlinku xx:00. Ideálny obeh akurát na jedno vozidlo, akurát by tam pasovala 9,5-ka. Nikdy však na to neboli kilometre. Nápad s L6 je zaujímavé náhradné riešenie za 0 kilometrov. Páči sa mi, že zachováva aj preklad 6+30 v úseku Predmostie - Gorazdova. Roztiahnutie pobytu na Edisonovej na úkor prestojov na Gorazdovej však rozbíja prestávky v obehoch, čo by možno znamenalo voz navyše. Bude to treba ešte preveriť.

Áno, pomenovať ako Golianovu jednu zo štyroch zastávok na Golianovej ul. je z určitého uhla pohľadu nesystémové, ale v praxi to ničomu neškodí, práve naopak. Názov Golianova má nie náhodou zastávka pri rovnomennom gymnáziu, ktoré je orientačným prvkom s nadlokálnym (existe také slovo?) významom. Je pravdou, že Golianova ulica má dĺžku 1,5 km, ale väčšina obyvateľov si podľa mňa pri adrese Golianova predstaví práve okolie toho gymnázia.

Dvojhodinový takt L9 cez víkendy určite nie je atraktívny a víkendová obsluha Bottovej si do budúcnosti určite zasluhuje riešenie. Treba sa však tešiť aj z toho, čo je, lebo donedávna tam nejazdilo nič. L11 tade presmerovávať určite nebudeme, pretože pre MČ Párovské Háje ide o linku základnej obsluhy a linky základnej obsluhy zvykneme viesť do centra priamo (inak národ oprávnene frfle). Ani jediná linka z Janíkoviec nejazdí do mesta cez Predmostie, ani jediná linka z Kyneku nejazdí do mesta cez Diely. Preto aj obyvateľov Párovských Hájov chceme do mesta voziť priamo. Nehovoriac o tom, že cez víkendy na túto linku nadväzuje prímešťák do Jarku. Je to dobrý "deal", Jaročania za to dostali hodinový takt, ale už dnes kvôli nemu zachádzajú cez Párovské Háje, potom sa prevezú ešte zachádzkou cez Prameň a fakt neviem ako by prijali, keby ešte mali strpieť závlek cez Čermáň.

Spojenie L9 a 11 (kým sa ešte nejazdilo cez Bottovu) bolo dávno nakreslené a grafikonisticky perfektne sedelo. Vodiči by však nemali prístup k sociálnemu zariadeniu a nedali by sa dodržiavať zákonné odpočinky. Dnešný obeh 9-25-9 musí byť niekde preseknutý, nedá sa jazdiť do nekonečna. Ak nechceme preseknúť 25-ku, musí byť obeh preseknutý na Klokočine.

20-minútová diera z Chrenovej - plne súhlasím, nie je to dobré. Aktuálne by sme však pre zriadenie nového spoja museli niekde inde nejaký spoj zrušiť. Nehovorím, že sa to nedá, ale chcelo by to nejako domyslieť do konca.

No a napokon slávne nočáky:
Nie som ten, kto by bol principiálne proti. Ale rozpočet mesta je momentálne napätý a nejaké ďalšie rozširovanie výkonov MHD nevidím ružovo. A keď sa nočáky nepodarilo zaviesť v dobrých časoch, dosť pochybujem, že sa to podarí teraz.

Možno sa mýlim a naozaj niečo prehliadam, ale ja reálny dopyt po nočnej doprave necítim. A nemyslím tým to, že nám nikto nepíše žiadosti. Stačí mi pozrieť, koľko ľudí vozíme večer. Podľa môjho pozorovania mesto po korone neuveriteľne vymrelo. Nie je to o tom, že ľudia prestali cestovať MHD a teraz sú v Boltoch... Ja ich nevidím nikde. Kráčam po meste o 22. hodine a som sám. Nikde žiadne taxíky, nikde žiadne autá, nikde žiadni chodci. Nastúpim do autobusu na najväčšie sídlisko a vezieme sa dvaja. Dúfam, že s príchodom teplejšieho počasia sa situácia aspoň trochu zlepší, ale momentálne to vyzerá tak, že ak by sme mali zavádzať nočáky, tak by to malo byť od 21:30 do 23:30. Uvidíme, možno v budúcnosti budú podmienky iné.

Prezentovaný návrh nočného linkového vedenia je podľa mňa rozšafný. Príliš veľa autobusov s jazdením do príliš riedko osídlených oblastí. Plus nočáky do obcí napojených na MHD - tam je to totálne nereálne, tie obce si celý rozsah dopravnej obsluhy financujú sami a neprestajne balansujú na hrane, či ekonomicky udržia alebo neudržia súčasný rozsah. Predstava, že si objednajú a zaplatia autobus v noci, keď nemajú cez deň dostatočne pokrytú prepravu školákov, je momentálne ťažké sci-fi.

Pre zaujímavosť pridávam návrh na nočáky, ktorý som dávnejšie počas dlhých koronových dní navrhol ja. Niektoré detaily by som dnes možno trochu poupravil, ale v zásade si myslím, že by to mohlo fungovať.
Reply on: driver97 #23629:
MHD ani cez den negeneruje zisk ,preto by sme mali ponechať a pridať spoje na linky ktore využíva najviac ľudí ,pokial by mal spoj priemer dvoch ludi tak ho treba zrušiť. Mladý su zvyknutý na bolty a taxíky pretože neexzistuje alternatíva ,nepoznam jedného mladého človeka ktory by vyhodil 6€ za bolt miesto 0,45€ lístka. LN3 ,to je diskutabilné keby fakt ide posledný bus z mostnej a obslúži vsetky tieto lokality myslim si ze by nazbieral aspoň 10 ľudí. Prepravný poriadok sa v takýchto prípadoch na 99% nedodržuje vid. bezdomovci a ine individua.

triskaidekafobia

Reply on: driver97 #23629:
Myslím, že nikdy nikto necestoval nočnou dopravou v BA úplne triezvy. 😃
Reply on: Patrik_o #23628:
Rozpísal si sa kvalitne, ale vyrataj si rentabilitu... Ak by toto malo fungovať, cestujúci by museli platiť tak 3€ cestovné cez deň, aby tie nočné linky mohli dotovať. Predsa páliť naftu, platiť vodičov, ostatne náklady, kvôli 2 ľuďom na spojí? Treba nechať zarobiť aj taxikárov. 😉

4-mesačný test by bol drahý špás... Už teraz má mesto svoj rozpočet a dopravca svoje limity, cez ktoré sa jednoducho nedá ísť.

LN2 a LN4 je zbytočná každá zvlášť. LN3, tam umrel život už po 18/19-tej vozíš vzduch.

Mladý sú naučený na Taxiky, Bolty a pod. a odvoz z diskoték a podobných akcií je úplne mimo, vylučuje ho totiž prepravný poriadok - Osoba pod vplyvom alkoholu a iných omamných látok.

Podrobnejšie ti to snáď vysvetli Vladimír, ale za mňa nerentabilná akcia.
Ešte k tej nočnej doprave. Okrem Prešova ,Žiliny a Bratislavy na Slovensku neexistuje 24/7 systém mhd. V BB bolo vela pokusov no nikdy sa žiaden z nich neujal , Košická nočná doprava je velmi okresná a mam pocit ze za noc idú max tri spoje. Potom tu je Trnava kde v novom grafikon je pridaných par spojov po polnoci kôli vlakom. Nikde som nenasiel data kolko ludi prepraví Žilinská/Prešovská nočná mhd. Podla mna by nebolo na škodu spravit nejaký štvor mesačný test a zapojiť do toho aj kraj.
Mestské linky:
LN1 - (dole v diskusii)
LN2 - Predmostie - Centrum Mlyny - Stavebná škola - Bottova - Golianova - Kmeťova
LN3 - Predmostie - Strmá - Hornozoborská - Klinčeková - Lanovka - Moskovská - Nitrianske Hrnčiarovce - Štitáre
LN4 - Predmostie - Amfiteáter - Šindolka , Dolnohorská - Drážovce
LN12 - (prípoj na LN2) Rázcestie žel. st. -Dvorčianska - Ivanka pri Nitre, Luk - Branč žel. st.
LN19 - (pripoj na LN2 Centrum Mlyny - Atletický štadión - Slamkova - Janíkovce
LN21 - (prípoj na LN2) Centrum Mlyny - Bolečkova - Kynek - Lužianky žel. st.

Prímestské linky:
(Pripoj na LN2) Centrum mlyny - Lehota - Veľké Zálužie - Jarok
(Pripoj na LN2) Centrum mlyny - Cabaj Čápor - Svätoplukovo - Mojmírovce - Šaľa
(Pripoj na LN2) Centrum mlyny - Malý Lapáš - Vráble - Zlaté Moravce

Spoločný odchod z Predmostia 0:40 ,1:40 (noc pred voľnými dňom
Večernými primestskými spojmi som sa inšpiroval hlavne Bratislavou ale takéto spoje premávajú aj v Košickom aj Trenčianskom kraji

Toto co som sa tu rozpísal je absolútny prepal a az nereálne.
Moje vnímanie cestovania v noci mhd je dostať sa z centra mesta (diskotéky ,bary... ) na okolité sídliska. V Nitre prakticky neexistujú obchody/reštaurácie/lekárne ktoré su otvorené do neskorých večerných hodín takze podla mojej logiky nema žiaden občan potrebu využiť mhd v takýchto hodinách. Mám pocit ze Vladimír tu pisal ze sa požiadavky na takýto druh večernej dopravy takmer nevyskytujú ja si osobne myslím ze žiaden 16 ročný chalan ktorý sa bol večer v meste zabaviť nepôjde napísať e-mail dopravcovi ze by sa zišiel večerný spoj z mesta na sídlisko. Bolo tam spomenute ze spoj L14 o 4:27 je malo využívaný no môže to byt aj tým ze ludia ani nevedia ze taky spoj existuje ,nikde som nevidel žiadnu propagáciu/reklamu na takéto spojenie no informácia o tom ze v Trenčíne pribudol večerný pripoj na vlak sa dostala až ku mne a to Trenčiasku mhd ani nesledujem.
Pred spustením takýchto spojov by mal prebiehať prieskum priamo na mostnej ,cez edupage rozposlať dotazníky na stredne/vysoké skoly či by o to mala najväčšia skupina používateľov záujem ,namiesto vyhadzovanie peňazí na bilbordy o tom ze Nitra ma nove logo by tam mali byt informácie pre ludi napríklad aj o mhd ,keby prišli kladné výsledky prečo by sme tieto spoje nemohli začať prevádzkovať.
Ďalšiu vec čo som si všimol ze v sobotu večer končí väčšina prímestskych autobusov strašne skoro . Ako príklad uvediem Horne Lefantovce ,počas pracovného týždňa odchádza posledný autobus z Nitry o 22:35 no cez víkend ide posledný spoj o 18:40.

Pomenovanie zastávok mhd.

Ako príklad uvediem ulicu Golianovu.
Na tejto sa nachádza sa nachádza zastávka s názvom golianova no na tejto ulici sa nachádzajú ďalšie tri zastávky ( Nedbalova , Mestská hala , Bottova ) a takýchto miest je po Nitre viac: Levická, Hornozoborská , Viničky a asi najznámejšia Kmeťova.

Lepšia obsluha zastavky Bottova.

Navrhujem vrátenie linky 9 do pôvodnej trasy a nahradením linkou 11 lebo pri dvoj hodinovom takte cez víkend by som išiel radšej peši. Ked nad tým rozmýšľam podla mna by v tom prípade stačilo predĺžiť L11 na zobor a L9 uplne zrušiť.

20 min. diera v intervale z Chrenovej.

Medzi 17:57 a 18:18 nejde z druhého najväčšieho sídliska pocas pracovného týždňa žiaden autobus čo vytvára 21 min. dieru preto navrhujem zriadiť novy spoj na L19 z odchodom o 18:08 z Gorazdovej.

Zlepšenie obsluhy mhd na ulici Golianova počas víkendu a večerných hodín.

Počas pracovného týždňa vytvára L2+4 interval 20/15 min. no vo večerných hodinách a cez víkend sa mení na 20/40 min. preto navrhujem úpravu časových odchodu L6 ( použijem zastávku Golianova) namiesto terajších xx:32 na xx:40 tým pádom sa vytvorí celodenný víkendový a večerný ( počas pracovných dní) 20 min. interval L2 xx:00 L4 xx:20 L6 xx:40

To iste zo zastavky Centrum Mlyny
L6 (pôvodný) xx:15 na L6 xx:04 L4 xx:24 L2 xx:44

Pokial tam mam chyby alebo som popísal nejaké bludy opravte ma rad si prečítam vaše názory 😃



Reply on: milan007 #23626:
Objednávateľom dopravy v Nitre je mesto. Transdev je dopravca, čiže o tom, čo, kedy a kde bude jazdiť rozhoduje mesto po dohode s dopravcom.

Príklad:
Keby si objednáš hranolky a donesú ti ešte aj pizzu, zaplatíš za ňu?
Reply on: Patrik_o #23599:
V TN sa toto podarilo, aktuálne i tri nočné linky. Keďže jazdí transdev, divím sa, že v NR si to presadiť nevie/nechce/nemôže.
Reply on: Viko #23624:
Ja si pamätám len "otvorenú" verziu - na Hattalovej, Železničnej stanici a Murániho.
V archíve TASR som našiel fotky z pádu prístreška 12.2.02 na Dolnočermánskej: https://fotobanka.tasr.sk/media-objects/detail/64a6c971e8dda675fd38aa54

Prosím, ako veľmi boli v Nitre rozšírené tieto plastové prístrešky Slovšport/Urbana? Boli to len zostavy stĺpy+strecha ako tento príp. Hattalova, alebo sa pritrafili aj "búdky" so stenami ako v Bratislave?
Reply on: arrivafanpage #23622:
JaNerozumietRecVasKmenBodka
Vie sa ktoré vozidla arriva Nitra vyradila prípadne fotky ako vyzerajú po vyradení niesu?
v LV už išli do zálohy aj modré SORky aj CNky z roku 2021 🙂
Reply on: S499.1023 #23619:
A to si ešte píš,že zazmluvnené percento nízkopodlažnosti bude z väčšiny tvorené držaním zostávajúcich NP vozidiel na zálohe...
Reply on: Vladimír #23616:
Tiež ma to zarazilo. A zarazilo ma aj to, že to na objednávanej doprave pripúšťa zákon a že to na objednávanej doprave pripúšťa objednávateľ. Niekedy mám pocit, že Slovensko nie je za ČR o dva roky ale o desať. Tu sa tlačí v autobusoch na bezbariérovosť na 100% a na železnici na 80% (pretože niektoré trate udrží nad vodou len šukafón) ale neviem si predstaviť že by čo aj v Chebe alebo Chomutove objednávateľ objednal nové bariérové vozidlá.
Reply on: Vladimír #23616:
Paradoxne tieto Crosswaye odsunú LEčkové Crosswaye z celotýždňových turnusov (minimálne v LV prevádzke sa to stalo), a predpokladám, že staré červené CNky odídu do zálohy.

Reply on: Vladimír #23616:
...blahoželám k nákupu vozidiel, rovných sérii, z roku 2008...Crossway ,,SONY"
Reply on: Vladimír #23602:
Spresňujem info, nových Crosswayov by malo byť 34 a nie 32, ako som pôvodne uvádzal.

Zaujímavosťou je, že z týchto vozov uvádzaných do prevádzky v roku 2025 ani jeden nie je s možnosťou bezbariérového nástupu. Tento rozdiel v prístupe dvoch objednávateľov sídliacich v jednom a tom istom meste, je pre mňa zarážajúci.
Reply on: S499.1023 #23604:
Message understood.

Poznáš ma, a vieš, že som ten posledný, kto by rozvoju MHD bránil. Lenže mimo tejto fanúšikovskej stránky existuje aj iný svet, reálny svet, v ktorom odlišne naladení vplyvní ľudia striehnu na každý menej využitý spoj, aby mohli na 5 minút politicky zasvietiť s tvrdením, že sa jazdí zbytočne veľa.

Proti vozbe na nočné vlaky principiálne nie som, verím, že ak by sme to robili dostatočne dlho, napokon by sa to uchytilo. Len to nepokladám za prioritu, zvlášť keď mám v zásobníku "iks" iných zlepšení, ktoré by sa uchytili hneď, len na ne nemáme voľné km.
Reply on: AdamFMX #23613:
Áno, nové Crosswaye sú už s výkonnejšími motormi Cursor, ktoré pôsobia hlučnejšie. Ale ani tie s Tectorom nie sú najtichšie, keď sa s nimi jazdí normálne a nedusia sa na nízkých otáčkach.
Reply on: john.sp #23610:
Síce mám za sebou len 3-4 jazdy no so sedačkami a priestorom nemám problém (to mám okolo 180 a navyše medzi nohami mávam nie najmenší batoh-som stredoškolák).
Dizajnovo viac preferujem sedačky v modernizovaných Crosswayoch (predposledná generácia s interiérovými displejmi). Čo sa týka hluku tak áno sú hlučnejšie no nie nejako moc a zároveň ide o odlišnú motorizáciu. Samozrejme, ide to aj lepšie. K maringotkám z Libcháv to podľa mňa má ešte ďaleko (za 3 roky na linke Šoporňa-Trnava a poobede späť som už zažil kadečo)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.