Reply on: Vladimír #23632:
1. Ďakujem :DD-aj ked sa zlepší obsluha Edisonovej po Mestskú halu problem s 20/40 min . zostane na ulici Dolnočermánska. Preto navrhujem upraviť odchody L26.
Odchody zo zastavky Tehelná B (smer centrum mlyny pre L26) z xx:12 na xx:44 a tým pádom budu sedieť s L2+4 zo zastavky Tehelná A (xx:04 xx:24) v smere do centra
V smere z centra posunúť odchod L26 zo xx:45 na xx:04 a bude sedieť s odchodmi L2+4.
Pred tým ako som to napísal a mal som to len v hlave to znel ako skvelý nápad no narazil som na problém že L6 a L26 (ak spravíme 20 min. interval na L2+4+6) sa budú kopírovať z centra mlynov až po mestskú halu. Jedine že by sme L26 viedli cez Bottovu ako náhradu za L9.
+Bottova získa hodinový takt cez víkend
+Skráti sa doba cestovania medzi Orechovým dvorom a mlynami
-Bottova a domorodci stratia spojenie ak to tak môžem nazvať s uzlom Mikovíniho
-Bottova príde o pol hodinový takt cez týždeň ,ale to by sa dalo vyriešiť predĺžením spojov L26D po zastávku Mestská hala.
2. Názvy zastávok
Ked uz chceme podľa názvu ukázať kde sa nachadza Gympel prečo tu zastávku proste nepomenovať Gymnázium Golianova. V dobe moderných technológií podľa mna uz na nazvoch zastavkach az tak nezáleží ale bolo by dobré mať v tom systém.
3. Nočáky
Keby si to prečítam ešte raz ráno asi by som celu sekciu o nočákoch vymazal :DD
No LN21 má potenciál Žel. st. - Kynek - Zastávka Mlynárce - Lužianky,VÚŽV (A) - Lužianky Žel. St.. Keby začne premávať cca od 20:00 do 22:30. Dokázali by sme nahradiť L8+18+21 jedným autobusom.
Teraz som si všimol ze človek ktorý je na robí poobednú v priemyselnom parku a skončí okolo 22:00 sa nemá ako dostať domov ani cez týždeň a ani cez víkend pokiaľ bývate za zastávkou Bolečkova. Navrhované odchody zo zastávky Žel. st.:
20:10
21:10
22:25 (čaká na L4 z Priemyselného parku na zastávke rázcestie autobusová stanica)
Tak isto L3N ,ludia ktorý bývajú na Zobori/Nit. Hrnčiarovce/ sa nemajú ako dostať domov a ludia ktorý bývajú v Štitaroch sa nemôžu dostať ani cez týždeň.
LN3 - Žel. st. - Fraňa Mojtu - Predmostie - Pod Zoborom - Hornozoborská - Klinčeková - Nemocnica zobor - Lanovka - Moskovská - Nitrianske Hrnčiarovce - Štitáre
Nahradíme L1+9+27
Navrhované odchody zo zastávky Žel. st.:
20:10
21:10
22:25 (čaká na L4 z Priemyselného parku na zastávke rázcestie autobusová stanica)
Týmito linkami ušetríme kilometre a zabezpečíme odvoz zamestnancov z priemyselného parku.
Potom v tej prílohe sa nenachádza návrh na nočnú linku asi miss click
.

Vladimír
Za myšlienku posunúť L6 do časovej polohy, aby z centra a z Edisonovej dopĺňala L2+4 do pravidelného 20-minútového intervalu, skladám poklonu. Toto mi, čestne priznávam, nikdy nenapadlo. Plán, ktorý dlhodobo nosím v hlave ja, je doplnenie voza na L2 v úseku Kmeťova - A. Hlinku, Centro s chýbajúcim odchodom z Kmeťovej xx:37 a z A. Hlinku xx:00. Ideálny obeh akurát na jedno vozidlo, akurát by tam pasovala 9,5-ka. Nikdy však na to neboli kilometre. Nápad s L6 je zaujímavé náhradné riešenie za 0 kilometrov. Páči sa mi, že zachováva aj preklad 6+30 v úseku Predmostie - Gorazdova. Roztiahnutie pobytu na Edisonovej na úkor prestojov na Gorazdovej však rozbíja prestávky v obehoch, čo by možno znamenalo voz navyše. Bude to treba ešte preveriť.
Áno, pomenovať ako Golianovu jednu zo štyroch zastávok na Golianovej ul. je z určitého uhla pohľadu nesystémové, ale v praxi to ničomu neškodí, práve naopak. Názov Golianova má nie náhodou zastávka pri rovnomennom gymnáziu, ktoré je orientačným prvkom s nadlokálnym (existe také slovo?) významom. Je pravdou, že Golianova ulica má dĺžku 1,5 km, ale väčšina obyvateľov si podľa mňa pri adrese Golianova predstaví práve okolie toho gymnázia.
Dvojhodinový takt L9 cez víkendy určite nie je atraktívny a víkendová obsluha Bottovej si do budúcnosti určite zasluhuje riešenie. Treba sa však tešiť aj z toho, čo je, lebo donedávna tam nejazdilo nič. L11 tade presmerovávať určite nebudeme, pretože pre MČ Párovské Háje ide o linku základnej obsluhy a linky základnej obsluhy zvykneme viesť do centra priamo (inak národ oprávnene frfle). Ani jediná linka z Janíkoviec nejazdí do mesta cez Predmostie, ani jediná linka z Kyneku nejazdí do mesta cez Diely. Preto aj obyvateľov Párovských Hájov chceme do mesta voziť priamo. Nehovoriac o tom, že cez víkendy na túto linku nadväzuje prímešťák do Jarku. Je to dobrý "deal", Jaročania za to dostali hodinový takt, ale už dnes kvôli nemu zachádzajú cez Párovské Háje, potom sa prevezú ešte zachádzkou cez Prameň a fakt neviem ako by prijali, keby ešte mali strpieť závlek cez Čermáň.
Spojenie L9 a 11 (kým sa ešte nejazdilo cez Bottovu) bolo dávno nakreslené a grafikonisticky perfektne sedelo. Vodiči by však nemali prístup k sociálnemu zariadeniu a nedali by sa dodržiavať zákonné odpočinky. Dnešný obeh 9-25-9 musí byť niekde preseknutý, nedá sa jazdiť do nekonečna. Ak nechceme preseknúť 25-ku, musí byť obeh preseknutý na Klokočine.
20-minútová diera z Chrenovej - plne súhlasím, nie je to dobré. Aktuálne by sme však pre zriadenie nového spoja museli niekde inde nejaký spoj zrušiť. Nehovorím, že sa to nedá, ale chcelo by to nejako domyslieť do konca.
No a napokon slávne nočáky:
Nie som ten, kto by bol principiálne proti. Ale rozpočet mesta je momentálne napätý a nejaké ďalšie rozširovanie výkonov MHD nevidím ružovo. A keď sa nočáky nepodarilo zaviesť v dobrých časoch, dosť pochybujem, že sa to podarí teraz.
Možno sa mýlim a naozaj niečo prehliadam, ale ja reálny dopyt po nočnej doprave necítim. A nemyslím tým to, že nám nikto nepíše žiadosti. Stačí mi pozrieť, koľko ľudí vozíme večer. Podľa môjho pozorovania mesto po korone neuveriteľne vymrelo. Nie je to o tom, že ľudia prestali cestovať MHD a teraz sú v Boltoch... Ja ich nevidím nikde. Kráčam po meste o 22. hodine a som sám. Nikde žiadne taxíky, nikde žiadne autá, nikde žiadni chodci. Nastúpim do autobusu na najväčšie sídlisko a vezieme sa dvaja. Dúfam, že s príchodom teplejšieho počasia sa situácia aspoň trochu zlepší, ale momentálne to vyzerá tak, že ak by sme mali zavádzať nočáky, tak by to malo byť od 21:30 do 23:30. Uvidíme, možno v budúcnosti budú podmienky iné.
Prezentovaný návrh nočného linkového vedenia je podľa mňa rozšafný. Príliš veľa autobusov s jazdením do príliš riedko osídlených oblastí. Plus nočáky do obcí napojených na MHD - tam je to totálne nereálne, tie obce si celý rozsah dopravnej obsluhy financujú sami a neprestajne balansujú na hrane, či ekonomicky udržia alebo neudržia súčasný rozsah. Predstava, že si objednajú a zaplatia autobus v noci, keď nemajú cez deň dostatočne pokrytú prepravu školákov, je momentálne ťažké sci-fi.
Pre zaujímavosť pridávam návrh na nočáky, ktorý som dávnejšie počas dlhých koronových dní navrhol ja. Niektoré detaily by som dnes možno trochu poupravil, ale v zásade si myslím, že by to mohlo fungovať.