Práve videná 963JO na L10 na železničnej stanici akurát dnes som nadával na ranného kolegu, ktorý na L7 bral obrubníky jedna radosť, vymenili sa a radosť pokračuje
Problematika ,,Neutrál automat" je už takmer folklór...tento nešvar sa rozmohol v ostatných piatich-šiestich rokoch.Prišiel s tým vodič,ktorý už u nás opäť nepracuje a keď som sa ho osobne pýtal,aké pozitíva v tejto praktike vidí, odpovedal mi: ,,menšá spotreba" ...že sa mu podarilo slušne rozbiť ,,podávač kvaltov" v prevodovke a celé to kopalo,to už ho nesralo...a nainfikoval s tým veľké množstvo vodičov,ktorí túto praktiku rozvinuli do megarozmerov. Prakticky takmer v každej osádke sa našiel debil,čo toto praktizoval. Lebo spotreba...že má každý SOR rady NB tempomat(hádam okrem 118-ky,aj to sa nejdem hádať)a cezeň sa dá významne znížiť priemer spotreby,to nevysvetlíš.Vyššie spomenutý občan toto praktizoval aj vo vozidle 603FV, v ktorom prevodovka nikdy ani len neškubla a dnes krásne pri podraďovaní kopne..aby sa vedelo,že podradila...
Táto praktika je rovnako tristná aj pri manuálnych prevodovkách.Moderné motory takisto vypnú čerpadlo pri jazde bez plynu pod kvaltom.Konieckoncov dokázal to už ML634 od LIAZu.A to anai nemal CommonRail...
Motoru to je úplne jedno ale škodí to prevodovke a je to zákonom zakázané (§5 ods. 4 zák. 8/2009 Z. z.). Pokiaľ nemá automatická hydrodynamická prevodovka funkciu plachtenia (čo pri vozidlách nad 3,5 tony nemá, lebo tam je zjazd kopca na neutrál zakázaný, tak sa nemá čo vyraďovať na neutrál, lebo prevodovka potom nie je adekvátne mazaná a chladená.
Sú dve možnosti: buď jazdil menovaný inžinierko na neutrále, lebo voz 755GK pri radení strašne trhá, alebo voz 755GK pri radení strašne trhá, lebo jazdil menovaný inžinierko na neutrále.
Vyraďovanie do neutrálu je pri hydrodynamickej prevodovke vyslovene škodlivé. Ale u každého dopravcu bývalého Ostblocku sa vyskytne aspoň jeden jedinec, ktorý tomu rozumie lepšie ako sám výrobca. Mali by im to RAZ na školení povedať a potom už rovno brať prémie za nesprávnu techniku jazdy.
Ak chcete vidieť ako sa nemá jazdiť na automate, odporúčam 755GK. Dnes na 32, každý rozjazd zakončeným vyradením do neutrálu a dokotuľania sa do ďalšej zastávky. Vcelku ľutujem ten voz, že neni využití jeho potenciál ako vozidla s automatom. Daný človek čo na ňom dnes jazdi by asi mal dostavať radšej pakove SORky
Toom