Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: irizar #22320:
Mne hlavne nedáva logiku, prečo by pri kontrakte za pevnú cenu za km mal dopravca komukoľvek objasňovať, ako ide vnútorne šetriť. To predsa malo zmysel pri starej legislatíve, kde objednávateľ dopravcovi uhrádza rozdiel medzi dosiahnutými tržbami a tzv. oprávnenými nákladmi. Tam plne chápem, že objednávateľa zaujímajú náklady dopravcu aj možnosti ich zníženia. Ale pri súťažení ceny za km som doteraz považoval za samozrejmé to, že vyhrá dopravca, ktorý v spravodlivej súťaži dá najlepšiu ponuku a následne je všetkých do jeho vnútornej ekonomiky nič.

Lebo potom, ak bude požiadavka na každoročné znižovanie ceny za km (vo svete, kde v skutočnosti náklady každým rokom stúpajú a nie klesajú), to môže dopadnúť aj tak, že záujemcovia si cenu za km v prvých rokoch zámerne nadhodnotia, aby z nej mohli potom po dobu 10 rokov každoročne bezbolestne spúšťať.

Či zle uvažujem?
Reply on: Peterzm #22317:
"Dopravca bude musieť namiesto toho každý rok predložiť návrh zníženia nákladov oproti predošlému roku, ktorý nebude môcť byť formou znižovania obslužnosti či redukcie spojov."

Takze sa dopravca odbavi na vodicoch, kedze mu nic ine nedostane. Juhu.
Reply on: Peterzm #22317:
Aha sorry klamem.
Reply on: Peterzm #22317:
Busportal to myslím prvý napísal, s tým istým názvom článku.
https://www.google.sk/amp/s/www.webnoviny.sk/nitra-zmiernila-kriteria-verejnej-sutaze-na-prevadzkovatela-mestskej-hromadnej-dopravy/amp/ z tohoto vyplýva, že sa môžeme pomaly rozlúčiť so všetkým spred roku 2009. Čo je väčšina vozidiel MHD. Na to som teda zvedavý.
Reply on: Pavuk #22315:
Takýto stav ani nemá zmysel zakresľovať do schém, keďže sa ešte chystajú zmeny a otvorenie novej cesty v tejto oblasti, takže sa 4ka ešte bude meniť, resp. sa z nej odvodí aj nová linka 23.
Reply on: Ričard #22314:
No tak sme sa dopracovali k výsledku. Nie je aktualizovaná schéma liniek mestskej hromadnej dopravy, kde tento úsek chýba. A to ma pomýlilo.
Ďakujem za vysvetlenie.
Reply on: Pavuk #22313:
Správne.
Reply on: Ričard #22312:
Čiže ide cez novovybudované pripojenie Priemyselného Parku zo severného obchvatu a zastaví na PP VII?
Reply on: Pavuk #22311:
Ani jedna. Druhá síce začína dobre, ale linka na križovatke Na Pasienkoch x Dolné Hony zabočí doľava a na konci spraví obrat. Poradie zastávok smerom do Dražoviec je teda 7-4-5-3-2-1.
Reply on: Ričard #22310:
Na to som včera nepomyslel, že niektoré spoje idú cez Šimdolku. Pri týchto spojoch je trasa jasná. Ale mňa zaujíma ten úsek medzi zastávkami Pod Zoborom - PP VII. v smere do Dražoviec. Porovnaj si akuálny cestovný poriadok a cestovný poriadok pred 30.6.2018.
Ktorá varianta je správna z tých ktoré som uviedol?
Reply on: Pavuk #22309:
Buď Pod Zoborom - Šindolka - Rázc. PP - PD Dražovce alebo Pod Zoborom - PP7 - PP4 - PP5 - PP3 - PP2 - PP1 - Rázc. PP - PD Dražovce.
Akou trasou teraz premáva linka číslo 4?
Vychádza mi to na dve varianty:
1. ... - Pod Zoborom - bez zastavenia Priemyselný park I., II., III. zastaví Priemyselný park VII. - zastaví Priemyselný park III., II., I. - Priemyselný park rázcestie - ...
2. ... - Pod Zoborom - (cez novovybudované pripojenie Priemyselného parku zo severného obchvatu) - Priemyselný park VII. - Priemyselný park III, II., I. - Priemyselný park, rázcestie - ...

Ktorá varianta je správna?
Ďakujem
Reply on: henko151 #22306:
Presne tak. Veľa zoborčanov tak to jazdí. 🙂
Reply on: henko151 #22306:
To som nevedel, dik 👌
Reply on: dingo #22304:
XX narážal na to že keďže je to jeden spoj oznacovac si mysli že si stále v buse a keď nastupis do toho istého spoja tak ti to ukáže iba zostatok 😉
Reply on: dingo #22304:
Kto by cestoval od Mlynov na otočku do Drážoviec a naspäť?
Reply on: XX #22303:
Myslím, že aj L4 od Mlynov do Drážoviec a s5...
Reply on: henko151 #22302:
Na lístok na kartu je ideálna L25 zo Zobora do mesta a s5:-)
Reply on: dingo #22301:
Ono keďže je retardovaná tarifa a niekto povedzme že ide pre niečo do mesta a cesta mu trvá 10 minut. A naspäť nu ide spoj v 45 minut od začiatku cesty, tak sa mu viac oplati papierový lístok ako ten z karty. Taktiez keď niekto ide niekam s prestupom a stihol by sa aj vrátiť do hodiny s prestupom, tak sa mu to viac oplati. Stále som názoru že aj lístky z karty by mali hodinu platiť a na ľubovoľný počet prestupov vid. Londýn

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.