...SAD-ka plánuje zavedenie prestupnej tarify, inými slovami chceme zaviesť tzv.časové lístky (30 dňové), cena by sa mala pohybovať niekde medzi 500 až 550,-Sk, u študentov samozrejme 50% zľava, ďalej chceme zaviesť tzv.24 hod. lístky cena 50,-Sk, a taktiež rodinné víkendové, samozrejme, že zostanú v platnosti aj dnešné čipové karty, a taktiež chceme, aby aj lístok vydaný vodičom, mal určitú časovú platnosť, teda, aby sa aj v tomto prípade dalo hovoriť o prestupnom lístku,...ďalej firma R&G, ktorá nám dodáva softvér do busov dokončuje riešenie, ktoré umožňuje dobíjať EZČK aj v busoch, prípadne v bankomatoch, samozrejme, že dobíjanie v busoch by bolo len v určitých časových úsekoch, ale ako dobre vieš, toto všetko od 1.3.2005 má v kompetencii mesto, čiže ak povedia nie, tak je to o ničom...
Ešte jedna poznámočk a k návrhom: kým v návrhu SAD sú trasy liniek a dôvodová správa, v návrhu pána PRIMÁTorA je zas len cestovný poriadok. Takže jednotlivé návrhy sa dajú ťažko porovnať. Prečo SADka nezverejní aj celý CP (príp. aj plánované cestovné) aby ľudia videli, kto je ten zlý?
No však ten návrh podľa Víteka aj 2 "nočné" linky prinesie. Aspoň dáke zlepšenie. Aj tie cestovné poriadky liniek 1-4 vyzerajú celkom dobre, aj dáka pravidelnosť sa v nich nachádza. ? Trasovanie liniek a počty spojov žial neovládam, takže nemôžem hodnotiť.
Kazdy ma pravo na svoj nazor, zvlast ak je podlozeny skusenostami odinakial, ale:
1/ Paci sa ti "hviezdicovy", t.j. radialny system...
2/ Ktory PRECHADZA neuralgickym bodom Nitry...
Zasadny problem je v tom, ze "hviezdicovy" system s konecnou a prestupmi v strede mesta neuralgickym bodom NEPRECHADZA /to robi diametralny system/, ale v danom neuralgickom bode ma naviac aj konecne liniek a odstavne plochy na bezpecnostne prestavky alebo prestavky medzi spojmi a tento neuralgicky bod este viacej zapratava.
To je riadna hovadina! Odmyslime si sprostost "hviezdicoveho" riesenia, odborne radialnych liniek zapratavajucich stred mesta konecnymi /spojenie 2 radialnych tvori diametralne linky s konecnymi iba na krajoch mesta a priestorovo aj ekologicky stred mesta odlahci/ tak chcem vidiet chlapa, co sa za prevadzkovanie takehoto riesenia da zavriet. Logicky: ak MHD v Nitre nebude jazdit len 8 hodin denne ale 17-18 a ako v kazdom inom meste bude aj v Nitre existovat zatazova spicka a sedlo, musi byt urcita cast spickovych vodicov s delenou smenou /5-8, 14-18h/ a velky zvysok celodenkarov. A kedze ZAKONY, ktore MZ v Nitre nezmeni, urcuju maximalny pocet hodin prace denne, bezpocnostne prestavky 30 min. max. po 4 hodinach, sluzby A-ranne a B-odpoludnajsie, 8% rezerva na dovolenky /je 1 mesiac z 12-tich/, praceneschopnost 3-4%,........ TAK TOTO SO 45 VOZIDLAMI A 50 VODICMI ANI PRI HRUBOM PORUSOVANI ZAKONOV NEMOZE VYJST !!!!!!!!
Primator povie "plne na 100%", ale dopravak si okamzite musi polozit otazku: Podla akej normy? Smerodatny udaj bude z obsaditelnosti v technickom preukaze vozidla, t.j. 95 osob v dvojnapravovom vozidle, alebo si na pomoc pozve odbornikov z ISO 9000-kvality a bude ratat 4 ci 6 osob na meter stvorcovy? Alebo aj toto dovrze a do vymery vozidla bude brat celkovy podorys vratane pristrojovej dosky? Holt, tazka otazka...
Napad je chvalihodny. Len by si mal vypisat 2 kategorie:
- Prva by mala byt s oznacnikom splnajucim zasady a predpisy platnej technickej normy STN
-Druha by mohla byt vlastna ludova tvorivost s naslednym navrhom na zmenu normy.
Nesuhlasim, ze nam davaju za vzor zapadoeuropske krajiny. Sudruhovia ministri P. a M. akurat tvrdia, ze v kapitalizme su vraj dotacie nesystemove. Pritom v starych clenskych krajinach EU su dotacie roznymi sposobmi nielen normalnou, ale nutnou vecou a aj v najtvrdsej kapitalistickej krajine za morom dopravne podniky, ktore som mal moznost osobne navstivit, si na cestovnom zarobia len cca 35% z nakladov a ostatne su dotacie! Takze nie tarat, ale naozaj implementovat zakony Unie a ostatnych statov so slobodnym trhovym hospodarstvom a potom sa MHD zaozaj moze zlepsovat...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.