Regionálnu dopravu na Liptove naďalej zabezpečí Arriva Liorbus

Tradičný autobusový dopravca obhájil svoje pozície na Liptove aj na Orave.

Prímestskú autobusovú dopravu na Liptove bude aj ďalších 10 rokov zabezpečovať doterajší dopravca Arriva Liorbus, ktorý sa stal víťazom verejnej súťaže Žilinského samosprávneho kraja. Dopravca Arriva Liorbus v súťaži zvíťazil s ponúknutou ročnou cenou za poskytovanie služieb vo výške 6,839 mil. €. Súťaže sa zúčastnili aj ďalší dvaja uchádzači - dopravca Autobusy Karlovy Vary a konzorcium TD Transport Nitra + Transdev Morava, obaja však boli pri vyhodnocovaní ponúk vylúčení. Dopravca AKV nepreukázal splnenie podmienok účasti a ponuka konzorcia vykazovala znaky mimoriadne nízkej ponuky v časti Cena práce.

Pôvodne mala byť prímestská doprava podľa nového kontraktu zabezpečovaná od 1. decembra 2022, ale pre ukončenie súťaže až v októbri 2022 bude začiatok poskytovania služby od 1. júna 2023. Dovtedy bola dodatkom predĺžená pôvodná zmluva. Uzatvorená zmluva rieši aj zapojenie dopravcu do Integrovaného dopravného systému Žilinského samosprávneho kraja po jeho rozšírení aj o oblasť  Liptova.

Vozidlový park v prímestskej doprave bude spĺňať Technické a prevádzkové štandardy Žilinského kraja (TPŠ). Priemerný vek vozidlového parku nesmie v prvých piatich rokoch prekročiť 6 rokov, žiadne vozidlo pritom nesmie byť staršie ako 12 rokov. Prechodné obdobie na zabezpečenie požadovaného vozidlového parku je 12 mesiacov od účinnosti zmluvy. Vozidlový park bude pozostávať z 39 „štandardných" (dĺžka ~10,8 m) autobusov a 27 „veľkokapacitných" (dĺžka ~12 m) autobusov a troch záložných vozidiel z každej kategórie (spolu teda 72 autobusov). Štandardy požadujú minimálne 15 % vozidiel s bezbariérovým vstupom na začiatku poskytovania služby, maximálne však 70 % nových vozidiel musí spĺňať túto podmienku s ohľadom na členitý terén Žilinského kraja.

Nové autobusy musia byť vybavené elektronickým informačným systémom (predný, bočný a zadný LED displej, vnútorný LCD 29" displej, akustický informačný systém), USB nabíjačkami, Wi-Fi pripojením k internetu, klimatizáciou (povinné používanie pri vonkajšej teplote nad 25 °C). TPŠ stanovujú aj vzhľad a vybavenie označníkov zastávok.

Podľa koncepcie zloženia vozidlového parku predloženej do súťaže dopravca plánuje na Liptove na začiatku používať 34 pôvodných vozidiel Irisbus/Iveco Crossway a SOR C 10.5 a 38 nových vozidiel, z ktorých by malo byť 19 typu Iveco Crossway 12M, 3 typu Iveco Crossway LE 12M, 9 typu Iveco Crossway 10,8M a 7 typu Iveco Crossway LE 10,8M.

Verejnú súťaž na obstaranie regionálneho dopravcu pre regióny Liptov a Orava vyhlásil Žilinský samosprávny kraj ešte v decembri 2020, lehota na predkladanie ponúk bola opakovane predlžovaná, spolu o viac ako jeden rok. Spoločnosť Arriva Liorbus tiež zvíťazila aj v regióne Orava, kde ponúkla výhodnejšiu cenu ako druhý uchádzač - skupina dodávateľov Umbrella Coach & Buses Praha a M-travel Bratislava. Vozidlový park pre región Orava by mal pozostávať zo 112 autobusov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #1:
No len Tatra HB nie je v požadovanom počte k dispozícii...
Transfer odvolačka....čo to je za absurdné vylúčenie, smrdí to rovnako ako tender v ZA u tunajsej VUCky, za ktorý je miliónová pokuta. Toto zjavne nebude konečná.
Reakcia na: S499.1023 #1:
A v tom náročnom teréne sú priam polárne zimy, počas ktorých si NP vozy ničia rohy o záveje a namrznutá podlaha nestíha rozmŕzať... 😃
Som netušil, že terén v ŽSK je tak náročný, že vyžaduje špecálne terénne autobusy.