Akurat v spravach na radiu regina vraveli, ze SAD LM musel nove autobusy odpredat kvoli dlhom. Vraj sa vdaka novym autobusom vyrazne zvysili naklady...
odpoveď úplne od veci, najprv ponuka na odpredaj, teraz výhodný prenájom, ktovie čo ešte...a to že tým ochudobnili RK o jeden Citelis je tiež dáko divné. Alebo si uvedomili, že SOR je shit a Irisbus nie?
OTÁZKA:
Ja v tom vidím skôr snahu o ušetrenie financií v čase krízy. MHD v Přerove prejde v druhej polovici roka 2010 na prevádzkovanie plynových autobusov, rovnako ako MHD v Trnave, ktorú prevádzkuje ten istý dopravca. Preto sa tento dopravca bude v tomto roku zbavovať svojich vlastných autobusov na naftu. Načo by kupoval ďalšie naftové autobusy z Mikuláša? Mrzí ma, že som sa Vás svojim predchádzajúcim príspevkom dotkol, ale zrejme teda nemáte správne informácie z Liorbusu. Je logické, že po dodaní plynových autobusov príde k odpredaju naftových, ale vhodné priznať, že v súčasnej dobe ide iba o dočasný prenájom za výhodnú cenu bez výhľadu na odkup.
Diskusný príspevok - - 12.02.2010 - napísať reakciu
ODPOVEĎ:
Tak, ako sme predpokladali, diskusia smeruje úplne inde než bolo zámerom pôvodnej otázky. To, že prevádzkovateľ MAD v L. Mikuláši v záujme konečného dopravno-ekonomického efektu realizuje ekonomicky výhodné kroky, je nakoniec správne a teda nespochybniteľné. Ďalej je potrebné uviesť, že dopravca MAD v L. Mikuláši vymenil nové nízkopodlažné autobusy za "nové" autobusy (premávajú na linke č. 4 a 5). Z hľadiska kvality dopravných prostriedkov preto nedošlo k zásadnej zmene - iste, tá chýbajúca "nízkopodlažnosť" je určitou nevýhodou pre určitú skupinu cestujúcich, ale je to len dočasné riešenie - v záujme konečného efektu, ktorý môžeme očakávať na jeseň t. r. Pre pochopenie celej veci je však potrebné vidieť aj iné súvislosti, resp. fakty a to, že napr. v roku 2009 oproti roku 2008 poklesol v MAD L. Mikuláš počet prepravených cestujúcich o 235 tis. To znamená výrazné zvýšenie straty oproti predchádzajúcemu roku. A tento trend bude pokračovať aj v roku 2010. Takže ekonomika je v tomto prípade naozaj rozhodujúcim faktorom.
Vzhľadom k tomu, že v tejto diskusii už nemienime ďalej pokračovať dopovieme ešte to, čo Vás zrejme medzi riadkami najviac zaujímalo. Dopravca MAD v L. Mikuláši dva nízkopodlažné autobusy prenajal SAD Trnava s tým, že sa rokuje o ich konečnom odpredaji. SAD Trnava totiž vyhrala verejnú súťaž aj v Přerove a vzhľadom k tomu potrebovala rozšíriť svoj vozový park o nové a nie staré autobusy, vhodné na mestskú prevádzku. Zámer plynofikácie SAD Trnava, ktorý uvádzate je síce pekný, ale na to, aby SAD Trnava splynofikovala komplet všetky autobusy, na to určite v dohľadnej dobe finančné prostriedky nezíska. Časť dopravy bude musieť byť zabezpečovaná vozidlami na naftový pohon i naďalej. Navyše ide o zámer, ktorý je ešte ďaleko od realizácie. No a to sú tie "drobnosti" bez ktorých sa nedajú urobiť objektívne konečné závery. Vy ste to však napriek tomu urobili. Týmto považujeme tému "stratené nízkopodlažné autobusy" za uzavretú.
Odbor DVP
Inak pokiaľ viem tak tie autobusy išli do Přerova tri, nie? Alebo sa jeden vrátil naspäť?
Ono je veľká pravdepodobnosť, že mesto a Liorbus sú na tej istej lodi... Takže všetci vedia čo sa deje a zatĺkajú, trieskajú po všetkých trčiacich ostrých klincoch a snažia sa ich zabiť pod čiernu zem: veď kdeže kritika, nova doba nastala! Socík neskončil, socík trvá!
a útočiť na iných...inak by ma zaujímalo: ten autobus (momentálne jazdiaci v Přerove) predstavuje oprávnený náklad dopravcu - avšak momentálne je použitý inde, takže si myslím, že by mesto LM malo preskúmať oprávnené položky Liorbusu ?
OTÁZKA:
Liptovskomikulášske nízkopodlažné autobusy jazdia momentálne v Přerove. SAD Liorbus ich tam pre rok dočasne vypozičal. Vzhľadom na to, že sa mi zdá nepravdepodobné, že by ste neboli vopred informovaní o tom, že tieto autobusy dopravca sťahuje z prevádzky, považujem vašu odpoveď za vedomé klamstvo.
Diskusný príspevok - - 10.02.2010 - napísať reakciu
ODPOVEĎ
P. Ivetu, ktorá pôvodnú otázku položila, zaujímala skutočnosť "prečo" nejazdia dva nízkopodlažné autobusy MAD. Nezaujímalo ju kde momentálne jazdia. To že máte informáciu, že v súčasnosti v Přerove, o mesiac to môže byť Ostrava, potom Lučenec, atď. Dopravca v súvislosti s projektom plynofikácie autobusov (v prípade, že bude úspešný - v čo veríme) hľadá potencionálnych záujemcov na prípadné odkúpenie autobusov na naftový pohon za čo najvýhodnejších podmienok. Preto ich v súčasnosti zapožičal za účelom skúšobnej prevádzky. Škoda len, že na odpoveď reagujete Vy, tak ako pán pod značkou "stakeK" a nie pani, ktorá otázku položila. Ak by ste boli položili Vy otázku "Kde v súčasnosti premávajú dva nízkopodlažné autobusy MAD z Lipt. Mikuláša", tak by sme Vám uviedli názov mesta alebo lokality, kde v skutočnosti premávajú. V danej chvíli sme to však nepovažovali za zásadnú vec. Zdá sa nám však, že niektorých jednotlivcov zaujímajú skôr len senzácie, ako negovať, zhodiť prácu iných, jednoducho nájsť niečo ... Nechceme však vnášať do našej komunikácie zbytočnú nervozitu a podnecovať ďalšími vetami neefektívnu diskusiu. A preto ani Vaše posledné slová nebudeme komentovať. Máme totiž za to, že v odpovedi sme uviedli len fakty. Ak ste mali ako nezainteresovaný potrebu doplniť našu odpoveď o ďalšie údaje, stačilo sa opýtať. MIKULÁŠSKE UCHO má informačný charakter a vzhľadom na priestor, ktorý mu bol vyhradený nemôže plne nahradiť niekoľkostranové odborné alebo záväzné stanoviská. Zjednodušene povedané - v niekoľkých vetách sa nie vždy dá plne zodpovedať otázka na danú tému tak, aby bola 100 % vyčerpaná.
Ing. M.Tuli, Odbor DVP
OTÁZKA
Takže ak dobre čítam, 2 nové autobusy "dočasne" VYRADILI",lebo chodia na naftu. Tie ostatné, vrátane starých bieločervených busov Karosa, ktoré tiež ešte jazdia, chodia na vodu. Už dávno som sa takto "dobre" nepobavil nad odpoveďou odboru DVP.
Diskusný príspevok - - 10.02.2010 - napísať reakciu
ODPOVEĎ
Nevieme, ktorá časť odpovede Vás pobavila, mimochodom odpoveď bola adresovaná "p. Ivete", ktorá v nej našla to pozitívne, čo v prípade realizácie dopravcom poteší určite všetkých cestujúcich. Vy ste našli v odpovedi akéhosi "červa", ktorého treba udupať. Pri troške pragmatického posúdenia predmetu veci je totiž každému jasné, že nízkopodlažné autobusy neboli dočasne vyradené z prevádzky MAD v L. Mikuláši preto, aby boli zošrotované. Dopravca v záujme toho, aby v prípade úspešnosti spomínaného projektu plynofikácie autobusov, mal pripravené riešenie, čo s autobusmi na naftový pohon urobí, hľadal a hľadá záujemcov na ich prípadné odkúpenie, samozrejme za čo najvýhodnejších finančných podmienok. Pri vysokých odpisoch by ich garážovanie bolo pre dopravcu MAD ekonomicky nevýhodné a v konečnom dôsledku aj zbytočné, pokiaľ by samozrejme nešlo len o jedno záložné vozidlo. Takže žiadnu senzáciu ani záhadu v tom nehľadajte.
Otázka: Dobrý večer, len by som sa chcela informovať, kde sa "stratili" dva nové autobusy, bezbarierove, ktoré jazdili v roku 2009. Myslím, že nám mamičkám dosť chýbajú. Ďakujem
Odpoveď: Autobusy sa "nestratili". Ich dočasné vyradenie z prevádzky súvisí s pripravovaným projektom ekologizácie mestskej autobusovej dopravy v Lipt. Mikuláši. Konkrétne ide o získanie nenávratných finančných prostriedkov z fondov Európskej únie v rámci Operačného programu Životné prostredie. V prípade úspešnosti projektu by to znamenalo, že dopravca už v septembri roku 2010 zrealizuje kompletnú výmenu 10 kusov autobusov MAD za autobusy s plynovým pohonom, čo výrazne prispeje k zlepšeniu životného prostredia v meste. Pôjde o ekologické autobusy s nižšou hlučnosťou a dlhšou životnosťou. Všetky autobusy budú nízkopodlažné. V prípade, že by projekt nebol úspešný (čo by malo byť definitívne potvrdené najneskoršie do 15. marca 2010) dočasne vyradené nízkopodlažné autobusy na naftový pohon budú opäť zaradené do prevádzky MAD.
Odbor DVP
Fakt že autobusy "dočasne vyradené z prevádzky" boli kvôli kšeftu odlifrované do Přerova asi nepovažovali za dôležitý...
Diggi: Sorry, nemam ako, do pondelka som bez netu. Ale hodil som rec s vodicom Citelisu a vraj ak LM dostane prachy z EU na CNG busy, uz sa Sory mozno ani nevratia. SAD je s nimi nespokojna, lebo maju slabe kurenie a je v nich kosa (ake prekvapenie). Definitivne to budu vraj vediet v marci.
Do RK sotva, tam je cestná doprava viac-menej mimo hru. Skôr by som si zo dva kúsky vedel predstaviť na linke do Liptovského Hrádku, s tým že tam by sa prestupovalo na spoje do Východnej, Pribyliny atď...
Re #163 Sirius: Netuším. Možno skončia všetky na Orave, tam majú sedemstoviek na nahradenie viac.
no možno by sa uživil na MHD, alebo na linke do RK
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.