Tento autobus je najlepší na svete chodím každý deň? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
| Batch | Type | Fleet numbers | Manufactured | Into Service | Withdrawn | Quantity |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | SOR NB 12 City | 5701 – 5761 | 2013 | 2014 | from 2023 | 61 |
| 2. | SOR NBG 12 City | 8912 | 2014 | 2023 | — | 1 |
| Total | 2013 – 2014 | 62 | ||||
| Length | 12180 mm |
|---|---|
| Width | 2550 mm |
| Height | 2900 mm (NB 12)
3330 mm (NBG 12) |
| Height over air conditioning | 3035 mm |
| Height of floor | 340 mm |
| Wheelbase | 6180 mm |
| Doors | 4 |
| Number of seats | 25 + 4 sklápacie sedadlá + 1 invalidný vozík (NB 12)
29 + 1 (NBG 12) |
| Number of standing places | 72 (NB 12)
54 (NBG 12) |
| Design load | 97 + 1 invalidný vozík
101 (NB 12) 83 + 1 (NBG 12) |
| Weight of unloaded vehicle | 12000 kg (NB 12)
11700 kg (NBG 12) |
| Gross vehicle weight | 18000 kg |
|---|---|
| Engine | Iveco Tector 6 F4AE3682E (Euro 5 EEV)
preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním (NB 12) FPT Industrial Cursor 8 F2BFA602F, CNG, Euro 6, plynový radový šesťvalec (NBG 12) |
| Continuous power output | 194 kW / 2500 rpm (NB 12)
213 kW / 2000 rpm (NBG 12) |
| Piston displacement | 5880 cm3 (NB 12)
7800 cm3 (NBG 12) |
| Maximum torque | 1000 Nm / 1250 rpm (NB 12)
1200 Nm / 1200 rpm (NBG 12) |
| Transmission | ZF Ecomat 6 HP 504C
automatická, 6-stupňová so zabudovaným retardérom (NB 12) ZF EcoLife 6 AP 1200B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom (NBG 12) |
| Axles | predná: SOR NB 004, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 132, tuhá, portálová, hnacia |
| Tyres | predné: 285/70 R19,5 (7,5 x 19,5")
zadné: 275/70 R22,5 |
| 5701 | vehicle in service: 60 (96.8 %) |
| 5744 | vehicle ot of service: 1 (1.6 %) |
| 5702 | withdrawn vehicle: 2 (3.2 %) |
| 5801 | work vehicle: 1 (1.6 %) |
| 1. | 2. | ||
|---|---|---|---|
| 8912 | 5801 | ||
Verím, že to je len usilovnosť sekretárky a nie snaha tam tie busy bez schválenia rotovať...
tedom-cng