Tak páni, od kedy chodím kvôli zavretej mestskej plavárne za bazénom až do Šace, tak na trase Košice - Šaca už pravidelne zažívam mimoriadné udalosti.
Kým predvčerom to bola do nebies zvoniaca T6 #604, dnes sa predviedol Tambus #4501. Nastupoval som na L38 (zast. SOU križovatka, smer Košice) a po ceste sme mali celkom 4 neplánované zastávky kvôli uvoľneniu vzduchotlakovej hadice nad 3. dverami, ktoré tlakom držia dvere zatvorené. Prvá "zastávka" bola hneď priamo na križovatke Železiarenská-Buzinská, 2. medzi Ludvikovým Dvorom a Poľovom, 3. medzi Perešom a odbočkou na letisko Košice (komunikácia I./50) a napokon tesne pred kruhovým objazdom, kde sa aj pri vchádzaní do kruhového objazdu úplne roztvorili 3. a 4. dvere... Vodič po silne hučiacom tlaku vzduchu zakaždým otvoril kryt nad dverami, s ťažkosťami zasunul hadicu a išiel ďalej. Na Moldavskej som vystupoval, meškanie 5 min. a nechápavo som pozrel za odchádzajúcim autobusom...
V rádiu Expres práve hlásili, že pri amfiku smerom do mesta sa zrazili dve autá, ktoré zablokovali električkovú trať. Električky v danom úseku údajne NEPREMÁVAJÚ.
A do tretice, 604 na R1z, smer VA USS má poruchu dverí, výstražné zvonenie v jednom kuse zvoní a ak vodič na zastávke otvorí dvere, výstraha zvoní aj naďalej, pričom prvé dvere sa zakaždým len trochu roztvoria a vodič musí stlačiť tlačidlo otvárania dverí vždy 2x. Som zvedavý, dokedy ho to bude baviť, a to sme už na zastávke SOU dopravné...
A ešte raz pozor, tentoraz na T3 #411, zo súpravy 410+11, na L9, hneď na nasledujúcom poradí za 500-kou, kde sa motorgenerátor tvári ako revolučný masážny stroj, takže na sedadlách umiestnených nad ním, si užijete svoje
Skutočne to bol prezidentský nabiják, mám to z prvej ruky, od vodiča trolejbusu 1018, Števa, ktorý bol práve v službe a cca hodinku po všetkom mi písal sms v znení "........, 1018 má teraz na zadku nalepenú tabuľku s EČV P00018, .......".
Si si istý, že to bol "šusterák"? Ja som totižto pár metrov od trolejbusu, približne v úrovni vodorovného značenia videl odstavené auto podobné starej Lade. Ale je možné, že to bol len jeden z účastníkov nehody. Prezidentov nabiják by som určite nebol prehliadol a isto nikde nablízku nebol (možno mal naponáhlo).
Inak tá zhoda je fak úžasná, 1018 0018, ešteže tých policajných áut nie je 1018.
2) Takže po poriadku. V CP sú spoje s odchodom R1 z VA USS o 6:13z, :23 a :38, t.j. podľa okrajového režimu doby obehu to je 18 minút na zastávku Plynárne, t.j. platné časy pre túto zastávku sú 6:31, :41 a :56.
Z uvedeného vyplýva, že chyba nastala tak zo strany DPMK, ako aj iMHD. V prípade DPMK je tu preklep (nie 6:21, ale 6:31). Na ostatných zastávkach (napr. SOU dopravné, Nám. osloboditeľov), je uvedený spoj označený správne. V prípade iMHD tu úplne chýba spoj s odchodom o 6:23 z VA USS, pričom pripočítavanie minút pre jednotlivé nasledujúce zastávky je podľa denného režimu (nie okrajového). Z tohto dôvodu sú podľa iMHD uvedené spoje napr. pre zastávku Plynárne o 6:33 a :58 nesprávne (správne 6:31 a :56). Nie je to dobré, pretože už na zastávke Nám. osloboditeľov je rozdiel oproti skutočnosti až 5 minút.
Sarko
Kým predvčerom to bola do nebies zvoniaca T6 #604, dnes sa predviedol Tambus #4501. Nastupoval som na L38 (zast. SOU križovatka, smer Košice) a po ceste sme mali celkom 4 neplánované zastávky kvôli uvoľneniu vzduchotlakovej hadice nad 3. dverami, ktoré tlakom držia dvere zatvorené. Prvá "zastávka" bola hneď priamo na križovatke Železiarenská-Buzinská, 2. medzi Ludvikovým Dvorom a Poľovom, 3. medzi Perešom a odbočkou na letisko Košice (komunikácia I./50) a napokon tesne pred kruhovým objazdom, kde sa aj pri vchádzaní do kruhového objazdu úplne roztvorili 3. a 4. dvere... Vodič po silne hučiacom tlaku vzduchu zakaždým otvoril kryt nad dverami, s ťažkosťami zasunul hadicu a išiel ďalej. Na Moldavskej som vystupoval, meškanie 5 min. a nechápavo som pozrel za odchádzajúcim autobusom...