BM: Nie, nie je to on. (Aj ked myslim, ze aj s nim som uz isiel...) Tito dvaja su na 5237, hl. 1. z nich casto - kucerave dlhsie vlasy, fuzy. Teraz je 5237 casto na 13-ke, takze mam nervy dost casto... .1018 si moze zoznam oblubenych rozsirit o dvoch dalsich vodicov...
Ti dvaja skutocne tak podtacaju motor, ze keby to nebol Irisbus, uz davno pojde "do kytek"
Technika jazdy, ktoru su si opisal sa vztahuje len na jedneho vodica, ktoreho mame tak "vsetci radi" (najme 1018 ho prijam zboznuje) . Teraz ma 5241 , predtym 5212, 5203, 6293... . Asi mal uz voz na poruche a tak dostal 5237. Ide totiz iba o jedine indviduum v DP, ktore ma taku techniku jazdy.
Ja musim pokarhat vodica autobusu 5234, dnes vecer na l. 13, 20.53 od amfiteatra, smer Krasna. V autobuse bola uplna zima, vobec sa nekurilo. Mrzol som tam 20 min. Este teraz nanho nadavam...
A co su to za individua na 5237??? Ved 1 z nich preraduje tak, akoby mal pocit, ze ked nepreradi dalsiu rychlost do 2 s, autobus vybuchne. Potom, ked tak cosi pod 40 km/h zaradi 5-ku (je to Irisbus, takze to ako-tak zvlada), trosku sa rozbehne a potom necha brzdit motorom... 2. robi to iste, az na to brzdenie motorom. Aj tak vsak nie je o nic rychlejsi... Ved autobusu to podtacanie musi skodit.
Musim pochvalit vodica na L6, 410+411, s odchodom o 14:16 zo Zel.stanice, ze aj napriek casu odchodu vyckal na dobiehajucich. Celkovo otvoril dvere 4x, a to uz je co povedat! Este pripominam, ze ludia dobiehali od stanice, takze ich vodic nemal ako vidiet, resp. az v tesnej blizkosti od vozidla. Nabrali sme uz sice 3 min. meskanie, ale pocinanie vodica schvalujem.
Poopravim Esicka,ze vymeny so samovratom su na TEZ (tatranske elektricky).V ostatnych staniciach su vacsinou vyhybky,ktore sa pri rezani poskodia-presnejsie ich prestavniky(su vsak aj take typy,ktore sa neposkodia,ako prestavnik s pruzinou,elektromotoricky prest.bez zavornika) a zavorniky.
Rucne prestavovane vymeny su zabezpecovane mechanickymi zamkami:
-vymenove
-odtlacne
-stojanove
-prenosne vymenove
Prve tri mozu byt jednoduche,alebo kontrolne.
Vymenova zamka kontroluje polohu jazyka vymeny prilahleho k opornici,alebo polohu hrotu prestavitelnej srdcovky na kolenovu,prip.kridlovu kolajnicu.
Odtlacna zamka kontroluje polohu odlahleho jazyka vymeny,alebo predpisanu polohu prestavitelnej srdcovky. To bol strucny vypis zo zelezn.predpisu.
A co je OZT?Je to oznamovacia a zabezpecovacia technika, a nie OTŽ,ako si sa mylne domnieval.
Takže DPMK si teda urobil vlastnú úpravu výhybky, pretože tá je pôvodne nerezateľná a po prerezaní sa táto nevracia do pôvodnej polohy. Z tohto dôvodu nebude možný bezpečný prejazd proti hrotu. Tento smer sa však za normálnych okolností nepoužíva a za "nenormálnych" okolností tam bude musieť byť "výhybkár", ktorý bude dohliadať na bezpečnosť. Ako som si všimol, všetky 3 nové výhybky nie sú zamykateľné.
Mám jednu otázku, aký je rozdiel medzi výmenovým a odtlačným zámkom?
K tomu rezaniu zeleznicnej vyhybky. U nas sa smu rezat len vyhybky so samovratnym prestavnikom. Ten pracuje tak, ze vyhybka je prestavena v zakladnom stave v urcenej polohe. Po urcitom case po prejazde vozidiel po hrote, tento prestavnik, ak vozidla vyhybku rezali, vrati jazyky do tej urcenej polohy tak, ze je po nej mozne prechadzat spolahlivo aj proti hrotu.
Dnes o 9:25 odstavená 5501 na L36 zast. Nám. Maratónu mieru smer Sídl. Ťahanovce. Vnútri bolo len pár osôb, pred autobusov stálo vozidlo RZP (=Rýchla zdravotnícka pomoc). Dvaja sa zdravotníci sa v autobuse rozprávali so ženou, ktorá sedela vzadu pri tretích dverách. Hádam sa nič závažné nestalo...
Takže dnes som sa prešiel po rýchlodráhe znova, tentoraz s najvyššou rýchlosťou 77 km/h na sólo T3.
Vyzerá, že nové železničné výhybky na VA USS sú tiež typu 1:9/190 na profile S49. Nikde som nenašiel žiadne typové označenie, iba na spojniciach koľajníc do odbočky nápisy "KT 3" a slovo "Orb".
Od koľajovej spojky a rozbočovacej výhybky po hrote sú vymenené aj oblúky k nástupištiam, ktoré pozostávajú z typu PH37. Šokovali ma prechodnice medzi žliabkovým typom PH37 a vignolovou S49. Je tu jednoducho ponechaný pôvodný "medzikus" zo žliabkovej koľajnice typu NP4, takže z koľajnice PH37 je prechod na NP4 a napokon S49... Každá ma pritom inú výšku a šírku žliabku.
Pochváliť musím, aspoň, že oblúky sú klopené, takže sa do pomerne ostrého oblúka dá ísť rýchlosťou aj viac ako 30 km/h. Ďalej je v tomto úseku úplne vymenené trolejové vedenie, vyzerá to, že je to Elektroline a zaujímavosťou sú zdvojené priečne prevesy, ktoré by mali zmysel skôr v trolejbusovej doprave, aby nevypádavali zberače, ale tu plnia zrejme funkciu, že sa na menej zalomenej troleji nebudú naťahovať elektrické oblúky.
Ďalšou zaujímavosťou je, že od rekonštrukcie spred mesiaca až do minulého týždňa sa tu striedali dvaja pracovníci, ktorí museli manuálne prehadzovať výhybku po hrote pri výjazde električiek z 1., resp. 2. nástupištia. Železničná výhybka sa totiž nedala "rezať" a pri jej nechcenom "prerezaní" by došlo ku zlomenu mechanizmu prestavníka. Z tohto dôvodu sa cez víkendy 2. nástupište nepoužívalo, pričom tu bolo umiestnené návestidlo "ZV" (zamknutá výhybka). Problém sa už vyriešil tým, že sa skrátila osová vzdialenosť na prestavníku tak, že závažie prestavníka už tak "neťaží" a pohybuje sa len vo veľmi zúženom priestore vo zvislej polohe, takže sa výhybka už dá "prerezať". Návestidlo "ZV" však nebolo odstránené!
Sarko, dakujem za podrobny prehlad. Aby som tu (zas) velmi nemontoval zeleznicu, doplnim len, ze u nas sa cez vyhybku zabezpecenu vymenovym a odtlacnym zamkom moze priamym smerom proti i po hrote jazdit az 120 km/h za dalsich podmienok. Do odbocky konstrukcne tieto vyhybky mozu byt prechadzane rychlostou az 40 km/h. U nas sa vsak prednostne do kolaji po ktorych jazdia aj vlaky, davaju vyhybky 1:11/300 na hlavnom tahu z majtazsieho typu zvrsku a to R65.
A ešte zaujímavosť z technickej správy 2. etapy rekonštrukcie rýchlodráhy, citujem:
"V základnej polohe budú všetky výhybky koľajových spojok uzamknuté do priameho smeru a opatria sa mimo výmenových zámkov aj odtlačnými zámkami do priameho smeru, čím sa umožní chod po rýchlodráhe max. rýchlosťou 80 km/h.":-o
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Diggi
L3 > 367, 390
L4 > 359, 364, 613, 626
L6 > 378, 406, 421, 606
L7 > 376, 396, 397, 419
LR > 607