Reply on: jt #32726:
eby mal isť z lingova na 50 a už by bola cela tak by som sa nad tym nerozčuloval ale nie ak by meškal 5 minut....A k tomu čakaniu, dne sosm čakal na L VIII na 17ku, najprv odišla 10ka a potom 34ka, 17ka mala isť až potom, nepovieš mi ako mam tušiť že 17ka nepride? ?
jt
Ide tu o to, že ak vodič odíde z garáže neskôr, je rozumnejšie zaradiť sa do služby niekde po trase linky, než ísť na jej začiatok a ísť s meškaním, prípadne ísť až za nasledujúcim spojom. To je presne to obmedzené zmýšľanie (neviem to inak pomenovať) bez videnia širších súvislostí.
1. Ak sa vodič zaradí na začiatok linky s meškaním, vznikne nepomer v rozložení liniek. Nie len, že sa cestujúci natlačia do iného spoja, ale tí, ktorí by šli ďalším, pôjdu týmto meškajúcim a tak si budú spoje navzájom konkurovať (cestujúci pre jeden spoj sa rozložia do dvoch, pričom ani jeden nebude využitý ako sa plánovalo). Je to neefektívnejšie, akoby sa spoj pripojil do služby po trase.
2. Tým, že vodič odíde hoci z východzej zastávky, ale s meškaním, sa spôsobí meškanie na celej trase spoja, pravdepodobne aj na ďalších spojoch (napríklad v špičke minimálne na spoji na ceste späť). Áno, v tomto prípade, ktorý spomínaš (17) nebola obslúžená Furča, ale zato Prešovská, centrum, Terasa bola. Ak by šiel voz na začiatok, meškanie by bolo na celej trase. Totižto nie len z Furče sa ľudia potrebujú dostať preč, ale aj z Terasy. Čo postihne viac ľudí? Nevykonanie časti spoja, alebo meškanie na celom spoji, plus ďalších kolách?