Asi ste ma zle pochopili ... ja netvrdím, že pripájací pruh vodič nemá použiť, ale nemá doňho bezhlavo vojsť ... práve, kvôli takým prípadom, ako ste uviedli ... darmo budem podľa vyhlášky v práve, keď dôjde k havárii mám problémy a nepríjemnosti aj ja ...
„Pripájací alebo nepripájací pruh vodiča vchádzajúceho na hlavnú cestu NEMÁ ČO ZAUJÍMAŤ“ – túto reakciu ste v zápale diskusie trochu prehnali... vlastne ani neviem, či ste vodič. Pozrite si §10 zákona o cestnej premávke. Ak pripájací pruh existuje, som pri vjazde _povinný_ ho použiť (niektorí vchádzajú priamo do priebežného pruhu a ak ich pri tom uvidí tá správna osoba, môžu "vyhrať" 60€). A naopak, ani na hlavnej ceste nemôžem sa preradiť do iného jazdného pruhu bez toho, aby som dal prednosť vozidlám, ktoré v ňom sú. (Nepíšem o tejto križovatke, ale všeobecne.)
Samozrejme, v prípade tejto križovatky, má prednosť ten na hlavnej (autobus zachádzajúci do zastávky), ak sa preraďuje do pravého pruhu, ALE iba ak sa doňho preradí pred miestom, kde do pruhu vchádzajú autá z Rovníkovej (teda musí to urobiť ešte v križovatke)). Ak by to z nejakého dôvodu chcel urobiť až za tým miestom, už nemá nárok na prednosť, ale musí dať prednosť tým autám (§10 ods. 6). (Píšem to len pre zrozumiteľnosť, vodiči busov to iste vedia.)
Lenže ak idem po hlavnej alebo na signál voľno a nebrána tomu napr. plné čiary, tak môže meniť jazdný pruh aj v križovatke, takže pán vodič OA uvažoval úplne nesprávne.
Ja nie som Košičan, takže situáciu v križovatke Zvonárskej a Orlej nepoznám.
Chápem, ako to myslíte, že tam pripájací pruh nie je – vjazd z vedľajšej cesty nie je nijako krytý, naopak – do pruhu sa dá vojsť z hlavnej cesty. ALE ako viete, z hlavnej do neho neústi žiadny jazdný pruh a za križovatkou tento pruh končí, preto si myslím, že ho mnoho vodičov automaticky za pripájací pruh považuje a preto sa nepozerajú doľava. Jednoduché.
Prerábka takýchto miest, ktoré sú chytákom pre málo rozmýšľajúcich vodičov, je jednou z náplní práce dopravného psychológa (vravel to v interview jeden z nich). Ale neviem aké zložité môže byť dostať takéto prípady k nemu – a takýchto miest je kvantum v celom meste. Čo poviete na zákrutu na križovatke Zvonárskej a Orlej, kde väčšina vodičov idúca od Mlynskej tú zákrutu "reže" cez protismer? Zázrak, že tam dakoho ešte nezabilo.
To je nejaká nová móda, že zastávkove infotabule žijú v inom časovom pásme? Je síce pekné, že mi to ráno o 9tej prezradí, že o 23:00 ide z maratonca 2ka na Havlíčkovu, no mám pocit, že to má slúžiť na zobrazovanie NAJSKORŠÍCH odchodov... A to som si dnes všimol na každej jednej zastávke od NO po NMM v tomto smere. Navyše sa spustili na Kuzmányho 2 semafory, samozrejme bez preferencie električiek, no mnoho vodičov stále žije v tom, že tam žiaden nie je funkčný, a preto majú mnohokrát cestujúci v cene lístka zadarmo ukážku sily magnetickej brzdy (koľajoviek)...
Dnes L52 o 13.35 na Rovníkovej v smere do mesta mala nehodu s autom. Vodič auta asi nedal prednosť pri vchádzaní zo sídliska na hlavnú.
To je nevýhoda zastávok v pripájacom pruhu - sú vodiči, ktorým nepríde na um špeciálny prípad, že ten pripájací pruh by mohol použiť autobus z hlavnej cesty, ktorý v ňom má zastávku a nepozrú sa doľava. Veď do pripájacieho pruhu istotne nič z hlavnej nevojde...
mi.v
To je nevýhoda zastávok v pripájacom pruhu - sú vodiči, ktorým nepríde na um špeciálny prípad, že ten pripájací pruh by mohol použiť autobus z hlavnej cesty, ktorý v ňom má zastávku a nepozrú sa doľava. Veď do pripájacieho pruhu istotne nič z hlavnej nevojde...