BM: Nie, nie je to on. (Aj ked myslim, ze aj s nim som uz isiel...) Tito dvaja su na 5237, hl. 1. z nich casto - kucerave dlhsie vlasy, fuzy. Teraz je 5237 casto na 13-ke, takze mam nervy dost casto...
.1018 si moze zoznam oblubenych rozsirit o dvoch dalsich vodicov...
Ti dvaja skutocne tak podtacaju motor, ze keby to nebol Irisbus, uz davno pojde "do kytek"
.1018 si moze zoznam oblubenych rozsirit o dvoch dalsich vodicov...Ti dvaja skutocne tak podtacaju motor, ze keby to nebol Irisbus, uz davno pojde "do kytek"
Sarko
Vyzerá, že nové železničné výhybky na VA USS sú tiež typu 1:9/190 na profile S49. Nikde som nenašiel žiadne typové označenie, iba na spojniciach koľajníc do odbočky nápisy "KT 3" a slovo "Orb".
Od koľajovej spojky a rozbočovacej výhybky po hrote sú vymenené aj oblúky k nástupištiam, ktoré pozostávajú z typu PH37. Šokovali ma prechodnice medzi žliabkovým typom PH37 a vignolovou S49. Je tu jednoducho ponechaný pôvodný "medzikus" zo žliabkovej koľajnice typu NP4, takže z koľajnice PH37 je prechod na NP4 a napokon S49...
Pochváliť musím, aspoň, že oblúky sú klopené, takže sa do pomerne ostrého oblúka dá ísť rýchlosťou aj viac ako 30 km/h. Ďalej je v tomto úseku úplne vymenené trolejové vedenie, vyzerá to, že je to Elektroline a zaujímavosťou sú zdvojené priečne prevesy, ktoré by mali zmysel skôr v trolejbusovej doprave, aby nevypádavali zberače, ale tu plnia zrejme funkciu, že sa na menej zalomenej troleji nebudú naťahovať elektrické oblúky.
Ďalšou zaujímavosťou je, že od rekonštrukcie spred mesiaca až do minulého týždňa sa tu striedali dvaja pracovníci, ktorí museli manuálne prehadzovať výhybku po hrote pri výjazde električiek z 1., resp. 2. nástupištia. Železničná výhybka sa totiž nedala "rezať" a pri jej nechcenom "prerezaní" by došlo ku zlomenu mechanizmu prestavníka. Z tohto dôvodu sa cez víkendy 2. nástupište nepoužívalo, pričom tu bolo umiestnené návestidlo "ZV" (zamknutá výhybka). Problém sa už vyriešil tým, že sa skrátila osová vzdialenosť na prestavníku tak, že závažie prestavníka už tak "neťaží" a pohybuje sa len vo veľmi zúženom priestore vo zvislej polohe, takže sa výhybka už dá "prerezať". Návestidlo "ZV" však nebolo odstránené!