Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mi.v #83541:
Držia, vyfasoval som voz po dvojmesačnom odstavení, stál vonku, nabitý na 93%, tak neviem či ho nenabíjali, alebo sa v tej zime tak vybil. Služba zabijácka, nejaké 20tky, krátky čas v medzidieli, vďaka ktorému sa nabíja na rýchlej, len neviem či ho nabilo do plna, poobede som bral iný voz, keďže som hlásil nejaké drobnosti.
Reply on: mi.v #83540:
dobre píšeš, ale stále píšeš o krízovom manažérovi v jednotnom čísle. Keby tam dali jedného, ok, potom máš úplnú pravdu, ale podnik má dlhodobé problémy aj v odborných veciach, ktoré treba urýchlene riešiť. Vidím preto ako chybu, že tam dali troch nedopravákov, domnievam sa že by bolo lepšie nasadiť krízového manažéra s dopravákom. Lebo popri ekonomickej záchrane, o je samozrejme prvoradá vec, treba riešiť aj kopec odborných problémov a to si nie som istý, či to títo páni zvládnu.
Reply on: Riks #83534:
Tak čo, ako držia tie baterky? 🙂
Reply on: PDM.8.99 #83538:
Dobrý deň, trochu ste to prehnali a mínuská lietali, aj keď bez vysvetlenia. Skúsim Vám tu jedno vysvetlenie nechať, hoci nič nie je vždy celkom presné: rola krízového manažéra sa obsadzuje skúsenými manažérmi na prechodný čas krízového obdobia. Viac ako skúsenosti z odvetvia sú v tej chvíli nutné hospodársko-ekonomické skúsenosti, než vedomosti, koľko voltov je v troleji. To podnik nezachráni a na odborné veci je tam ešte stále X ďalších ľudí, ktorí poradia. Obsadzuje sa tam človek, ktorý by mal vedieť vyhodnotiť súčasné smerovanie, identifikovať a zrušiť alebo inak vyriešiť neefektívne veci, zastabilizovať financie, nastaviť procesy atď., proste vytiahnuť firmu z akútnej z krízy aspoň na stabilnú nulu a potom firmu odovzdať štandardnému vedeniu. Krízový manažment môže rovnako dobre robiť človek, ktorý predtým riadil Rybu. Naopak, nemôže ho robiť dopravák, ktorý síce robil napríklad nejakú ekonomiku energetiky dopravy, ale na riadenie (nehovoriac o záchrane) podniku rozhľadom ani skúsenosťami nedosiahol. V tom ste tie prirovnania netrafili, pretože efektívne ekonomicky prečítať a zastabilizovať firmu práveže JE rovnaký "odbor" medzi predchádzajúcim a novým. Nevyhnutné súvislosti z odvetvia sa samozrejme naučiť treba, ale na to sú tam ďalší kľúčoví ľudia, ktorí sú v nich doma a s ktorými sa ten manažér radí. Pekné Vianoce.
Všetkým diskutérom prajem krásne prezitie Vianočných sviatkov 🙂
Zaujalo ma toto:

https://kosice.korzar.sme.sk/c/22005514/rosady-v-dopravnom-podniku-primator-poprosil-o-pomoc-krizovych-manazerov.html?ref=av-left

Nový primátor do DPMK poslal krízových manažérov a ani jeden nie je odborníkom v doprave. Zaujímavé, že ako majú liberáli, pravica a nezávislí plné ústa jedu keď to isté robí Smer a SNS, ale keď to robia oni, už je to v poriadku. Ako má krízu v dopravnom podniku zahnať niekto, kto nevie čo s dopravným podnikom robiť? Veď jeden je možno tak obchodník zo spoločnosti ktorá vyrába PHM a druhý výrobca šalátov z rýb. Ako keby poľnohospodár mal zahnať krízu na gynekologickom oddelení.
Reply on: afeno #83536:
štartovanie všetkých autobusov 2 hodiny pred nástupom 365 dni v roku či treba či ne takisto
Reply on: veteran #83535:
Výdavky za udržiavanie trolejbusovej siete pod napätím by mohol tiež dakto spočítať 🙂
Reply on: mi.v #83528:
Ad deponovacia kapacita: teraz sa v hale nabíja 15 vozov, plus mínus zvyknú byť odstavené dva-tri tak aby sa z haly dalo vyjsť, čiže klbákov určite menej. Baterkové haraburdy sa nemusia nabíjať len v hale, niekde sa dá nájsť fotka z ČSAD, kde ich nabíjajú vonku, to sa však likvidátorom TD nehodilo samozrejme. Ad kapacita: napíšem koncom týždňa, čí mi vydržali. Trolejusy nemusia byť v hale, tam väčšinou stáli vozy na ktorých sa niečo robilo, ešte bolo zvykom, že trhanárske vozy stáli dnu, 4 kusy.
Reply on: reparil #83530:
A nemáte takto náhodou väčšinu tých baterkobusov z eurofondov, drúčik?
Reply on: mi.v #83531:
Zda sa mi, ze autobusy mali byt po zruseni garazi VSA presunute na Bardejovsku.
Reply on: 5801 #83529:
Zrušenie VŠA bez náhrady pochopiteľne chýba. Malo/má mesto v pláne inú plochu?
Reply on: 5801 #83529:
jednoducho predat kym sa este da vyhodne polovicu tych blbych baterkobusov ktore sa totalne zbytocne nakupili, len zaberaju zbytocne miesta v depe a garazi -to boli totalne vyhodene eura do vzduchu, nove vedenie dpmk by to malo spravit ako prve zbavit sa ich minimalne polovicu dat prec,nechat ich len zopar na okrajove linky kde nie je potrebna vacsia kapacita- a za usetrene resp ziskane prachy z predaja + nejake eurofondy navyse nakupit dlhe parcialne trolejbusy v pocte aspon 10-15 ks ,aby boli nimi pokryte nosne linky na ktorych kedysi premavali
Reply on: afeno #83527:
Problém je ten, že keď večer-v noci prídu busy z mesta tak všetko parkuje pod trolejmi, niet kde stáť.... Už keď prišli nové Sorky v noci sa rieši kde parkovať autobusy aby sa to všetko pomestilo. V prvom rade ak budeme rátať s TD, treba vyriešiť, kde dáme busy z Hornádskej, aby sme vôbec mohli prevádzkovať zázemie pre TD v garáži.
Reply on: afeno #83527:
Neviem ako je tam teraz plno, ale trolejbusov je prinajlepšom 7 a aj z nich už nemusí byť všetko použiteľné. Koľko je deponovacia kapacita haly keď vezmeme kĺbové vozidlá? Odhadujem 12-15? Opravte ma... Na imhd je odtiaľ málo fotiek, ale prazsketramvaje pomôžu 🙂 http://prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2015112401 Dobre vidím, že na niektoré miesta sa vojdú 4 vozidlá vedľa seba? Alebo na vonkajšej stope v tvare U sa vojde aj 7 za sebou? Tým som chcel iba povedať, že tá hala sa mi nevidí taká malá. A musia byť všetky baterkáče a všetky trolejbusy v hale? A ako sa majú baterky baterkáčov? Ešte umožňujú normálne jazdiť linky?
Reply on: mi.v #83522:
Tak, keď si môžme dovoliť Solarisy nahrádzať na 12ke SORkami..

Čo sa týka takej haly TD, keby sa tam aj teraz vrátili trolejbusy, tak kde by boli elektrobusy?
Reply on: Dispecer #83525:
Aj CAF!
Reply on: reparil #83523:
Parciálne trolejbusy (aka trolejbusy s baterkami) robí už kde - kto... 😉
Reply on: KVKV #83516:
a čo úprava vozovne? (dielni) a trať? načo (okrem dáždnikov)?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.