L70 zostane zachovana? Keby sa z buducej L73 spravila L70 co by to znamenalo (boli by linky 70 - nova, predlzena; 71, 72)?
Ten 12 min. spickovy interval vyzera lakavo. Keby bola aj L70 tak mi to vychadza kazde 3 min (pripadne 4 ak by linky boli len tri) trolik po Mlynsku bastu ?. Sedlovy by zostal aky (20 min?) aj ked ja by som si prial 15 minutovy.
Sarko:
Uz nemas uplne pravdu. Na nedavnej porade dopravneho useku bola riaditelom dopravy navrhnuta prave vystavba trolejbusovej trate NMMM - Vojenská - Sidl. KVP ako klucova tohtorocna investicna akcia.
Podme si to teda zhrnut. Vo vozovom parku TD mame 20 clankovych a 7 malych trolejbusov. Dnesna vyprava v pracovny den je 13 clankovych a 3 male.
Ak budeme vychadzat z dnesneho vyzoru grafikonu trolejbusovej dopravy, ktory sa bude s velkou istotou zachovavat (az na male vynimky uvedene nizsie), je potrebne zachovat interval spicka - 15 minut, sedlo 20 minut a noc 30 minut.
Cize chce to:
linku 71 (Lingov - Mier - N. oslob. - Lechkeho)
linku 72 (N. oslob - Myslava)
linku 73 (Lingov - Mier - NMMM - Vojenska - Myslava)
-->vsetky v spominanom intervale 15/20/30, cize vyprava:
71 - 6+1
72 - 3+1 (cez vikend mozno dat male trolejbusy)
73 - 5+1
---------
suma 14 celodennych sluzieb + 3 trhane = vyprava 17 vozov.. Pri potrebe prevadzkovej rezervy (v teorii sa uvadza 10%) nie je teda potrebne dokupit nove clankove trolejbusy, v reale ale nejaky ten jeden bude potrebny (uz len preto, ze trolejbusy 1001-1015 sa tento rok dozivaju veku 12 rokov).
Je jasne, ze sa to odrazi aj v linkovom vedeni autobusov. Predpokladam ponechanie linky 36, skratenie linky 34 od Tahanoviec po niektory centralny uzol (NNMM) alebo jej spojenie s niektorou zapadnou vetvou (napr. s linkou 37, cize by existovalo celodenne spojenie Sidl. Tahanovce - Mier - N. oslob. - Rastislavova - Hala Cassosport) a vytvorenie niecoho ako linka 31A, ktora by premavala celodenne v useku Lechkeho - Hala Cassosport.
Je tu este jeden variant, ktory je intervalo iny, ale hovori sa o nom v kuloaroch DP uz dlhsie, a to je 12-minutovy spickovy interval na trolejbusoch (ostatne nezmenene), co by v tomto pripade znamenalo mozne nasadenie na 72 (Myslava - N. oslob.) malych trolejbusov (ponukana kapacita by sa zhruba vyrovnala) a teda fungovanie len 2 clankovych liniek - 71 a 73. Vyprava v tomto pripade by bola:
71 - 6+2 clankovych
72 - 3+1 malych
73 - 5+3 clankovych
------------------------
suma denna vyprava 16 clankovych a 4 male, co by bolo pre dnesny stav a vozovy park uplne usite na mieru.
Mne sa mari, ze aj 337cka dostala taky cerveny tachograf. Zanedlho sa bude montovat zeleny, potom modry, neskor ciry a mozno sa dostaneme aj k UV svetlu ?
Ja som uvazoval takto: Urobi sa usek NMM - KVP ?. DPMK si vyrata kolko trolikov bude potrebnych na prevadzku vsetkych T liniek a ak mu vyjde viac ako ma v sucasnosti, tak pripadne dokupi dalsie.
525 má v B-kabíne úplne nový typ tachografu - veľké červené LED čísla, o poznanie väčšie ako doterajšie oranžové a v spodnej časti zelený DOT MATRIX displej s dvoma riadkami, v hornom s informáciou o čase a v spodnom digitálny voltmeter s presnosťou na desatiny voltov.
To áno, ale Infik sa pýta na prípadný nákup nových trolejbusov vyvolaných plánovanou výstavbou nových trolejbusových tratí. Podľa všetkého, plánovaná výstavba nových tratí však bola pozastavená na neurčito, takže na túto otázku nedokáže odpovedať zatiaľ nikto.
Hej..hovori sa ze DP chce vybudovat nove trolejbusovej trate z Námestia maratóna mieru na KVP tento rok.Dp asi bude potom musiet zakupit nove troleje...Neviete , ci neplanuje DP zakupit nove trolejbusy ?
To je maximalna blbost, ktora v Kosiciach existuje, to temperovanie prislusnym kurenim. By ma zaujimalo ako vykuris voz na ktorom mas na figu spiraly kaloriferu alebo voz slabo kuri? Ci v KE staci kurit, chladenim zrychlovaca pri vypnuti reverzu? Sice pri natukavani sa to neako velmi nevykuri
BMko