Zmena my príde celkom rozumná lebo poslednou dobou sa CP 23ky podobal skôr na SADkové CP keďže v ňom bolo toľko výnimiek a písmenok že by to neznalého cestujúceho mohlo elegantne zmiasť (ja viem že výnimky sú "len" 4 ale boli tak rozhádzané cez celí CP že pripomínal skôr šlabikár ako informačný prvok) ale jedna vec je zaujímavá že sa preskočilo číslo 37, vieme prečo?
Doplnenie predošlého príspevku – náčrt voľnou rukou.
Len tým ukazujem, kde by sa bol našiel priestor, keby strata odstavnej dĺžky naozaj bola prekážala. Týmto neriešim detaily, že koľaj bez trolejového vedenia by sa dala vysunúť na tú novú okrajovú a pôvodná by sa dala pridať do nového zhlavia atď.
Áno, stena haly vysvetľuje tú dlhšiu koľaj a tie dve ďalšie vysvetľuje predovšetkým pridanie zhlavia. Tá prístupová cesta by z nich zobrala len pár metrov. (V obrázku som urobil chybu, časť krajnej koľaje predsa len nemala byť modrá, lebo zostáva, kde bola. Jej užitočnú dĺžku skráti vložená výhybka.) Predsa len v súčte odstránených úsekov už ide o nezanedbateľný úbytok odstavnej dĺžky, na ktorý som chcel poukázať, že asi až tak podniku nevadí. Lebo keby vadil, niekto by sa ho snažil pri tvorbe projektu za každú cenu aspoň čiastočne kompenzovať, napríklad pridaním jednej alebo dvoch koľají na okraj rozvetvenia, čiže od vrátnice po stenu meniarne E. Na snímke starého stavu vidno, že miesto tam v pohode bolo aj na dve koľaje.
Podľa PD tebou znázornené 2 koľaje blízko meniarne na svojom juhovýchodnom konci ustúpili prístupovej ceste k meniarni a okolitým halám a tá zvyšná "chýbajúca" koľaj je v mieste, kde je stena nových krytých koľají.
Ďakujem, takže na mapy.cz je to teda správne. V dvoch skupinách pri odstavnej koľaji bez troleje bolo predtým 9 koľají, teraz je 8. V novej hale 5, vonku už len 3. Doplnili vjazd na tie koľaje bez potreby cúvania, ale odhadom ubudol skoro 2-násobok dĺžky bežnej odstavnej koľaje. Takže zrejme padlo rozhodnutie o zmenšení odstavnej kapacity.
Pozn.: dlhú modrú čiaru som pre názornosť zakreslil do medzery. Dĺžka sedí, ale mala byť o jednu koľaj vpravo. Lenže tam nebolo miesto na kreslenie.
Takto vyzerá teraz po rekonštrukcii vozovňa Bardejovská, čierna je odstavná koľaj bez troleje, sivé sú rôzne haly na opravy (a pod.) električiek a ružová je na odstavovanie električiek.
Znamená rekonštrukcia Bardejovskej odstránenie jednej odstavnej koľaje? Podľa novo zakreslenej schémy koľajiska na mapy.cz je v priestoroch pri novej odstavnej hale o jednu koľaj menej. (Ortofotomapa stále ukazuje pôvodný stav koľajiska, takže sa dá porovnať.) Je to chyba v mape alebo rozhodnutie podniku, že takú dĺžku koľají už nepotrebuje?
Linka 23 bude premávať na trase Staničné námestie - Letisko (pár spojov zájde k Faurecií, ale končí vždy pred letiskom). Linka 38 bude premávať k všetkým tým fabrikám - základná trasa Staničné námestie - A. Kvasa (nová zastávka za Faureciou). Niektoré ranné a večerné spoje budú premávať už z Ťahanoviec, resp. z Furče, keďže by sa vozidlá presúvali aj tak až na stanicu, takto zoberú ľudí už zo sídlisk. Podobne to bude fungovať aj pri ceste naspäť, ale iba večer - niektoré spoje prídu na stanicu a budú pokračovať ako linka 10 alebo 17.
K spoplatneniu: Mapa spoplatnenia ešte nie je aktualizovaná, ale z NDS mi odpísali, že bezplatné pre osobné autá je to teda skutočne medzi výjazdmi od Budimíra (D1) po Šebastovce (R4).
mi.v
Len tým ukazujem, kde by sa bol našiel priestor, keby strata odstavnej dĺžky naozaj bola prekážala. Týmto neriešim detaily, že koľaj bez trolejového vedenia by sa dala vysunúť na tú novú okrajovú a pôvodná by sa dala pridať do nového zhlavia atď.
Starý stav – miesto využiteľné pre odstavné koľaje ako náhrada za dĺžku, ktorá sa pri rekonštrukcii zruší.