Reply on: Terepin #83470:
Vyrábaš tu zo Staničného námestia rovnakú mantru, ako niektorí jedinci svojho času z Námestia osloboditeľov (každá správna linka tam predsa musí chodiť, ideálne dokonca končiť). Som inak zvedavý, kde tam chceš upratať toľko končiacich busov a ešte nedajbože ak ti tam niekde vyjde povinná prestávka pre vodiča... Linka 18 pokrýva vetvu z Ťahanoviec smerom na TU. Doporúčam sa povoziť ráno počas semestra, prípadne bežného školského roku (Obchodná akadémia). Osobne nie som nadšený zo symbiózy 18+55, radšej by som tam videl jednu serióznu linku s klbákmi a teda pokiaľ máme preklad 71+72 ráno v špičke každých 5 minút, tak je asi jasné, z ktorého sídliska by to malo vychádzať. Alebo ešte lepšie, zrealizovať električku z Ťahanoviec tak, ako s ňou počíta jeden z variantov nového ÚP - teda po Hlinkovej až na Komenského. Potom sa dá baviť o pretrasovaní/skrátení dvojlinčia 18+55. Ono pri troche zdravého rozumu počas projektovania reko tratí nemusela trvať cesta z KVP na Furču linkou 71 33 minút, ako je tomu dnes (oproti 27 minútam v prípade 55) a nejaká 55ka by ani nemusela existovať.
No a linka 54. Rád by som počul vysvetlenie, prečo toto považuješ za linku odvšadiaľ-všade. Práveže ide o približovaciu linku v špičke, a to v pomerne slabých vetvách, ktoré si nevyžadujú do nich napumpovať nejaké super intervaly. Školáci čo chodia z Ťahanoviec na Furču, sú vybavení, takisto školáci s Furče, ŤHC, Jazera na Gymnázium Opatovská. Dochádzajúci z Jazera/KVP niekam na Železníky alebo gymnázium na Alejovej to tiež vedia využiť, ostatní sa tam dostanú rýchlejšie s prestupom v centre. Vôbec by som túto linku nezatracoval. Čo je jej problém, že po výlukach sa tam akosi zázračne nevrátili klbáky na všetky poradia. To ich požrala čierna diera či čo?
Bjorn
Lenže v Košiciach, kde ranná špička má na linkách trvanie hodinu a pol v podobe náhodne vygenerovaných intervalov, toto nehrozí. Malo by sa to kompletne prekopať, zvýšiť dostupnosť verejnej dopravy, čo najviac eliminovať čakanie (cestujúci si nemá cestu prispôsobovať spojom). A keď potom bude polovica Ťahanoviec jazdiť MHD, môžeš premýšľať, že zavedieš linku, ktorá prejde Ťahanovcami a ďalšiu zastávku bude mať až na Palackého.