Pekné Mohli ste to nakresliť buď do areálu bývalého VSS alebo medzi Niklovú a Napájadlá (tam je skutočný brownfield :)). V tej polohe, ktorú ste nakreslili, sa vynechávajú dva železničné ťahy.
Pri variante vo VSS elektrčkovú trať do Barce ani netreba, pri variante za stanicou Barca nastupuje tá socíkovská verzia predĺženia (vrátane odmietavách petícií obyvateľov Barce a problémov s výkupmi pozemkov :)). Ale príjazdom z Barce a zároveň cez Napájadlá by opäť prepojilo Jazero s Barcou, lebo ich prepojenie sa pred desaťročiami zrušilo bez náhrady.
+ luxusný prestup MHD x SAD x vlak
+ skrátenie 150 autobusových spojov denne o 6,5 km (=úspory)
+ vyťažená električková trať
+ ideálny europrojekt
+ pre snílkov príprava na prepojenie tram-trajn
Osobne by som si skôr vedel predstaviť prestupný terminál (vlak-regiobus-električka-citybus) na mieste bývalých VSS, s tým, že prístup by bol priamo z mostov (na štýl cca ako v Ostrave Svinov - mosty). A podobne pri Tescu... Ale tak snívajte s nami... ?
Trať do Barce sa podľa socialistických plánov mala predĺžiť k stanici v Barci. Keďže počet obyvateľov mesta v súčasnosti rastie minimálne, nárast cestujúcich, ktorý by takú stavbu odôvodnil, už asi tak skoro nepríde a s ním ani to predĺženie.
Hej, ale rýchlodráhe by k vyťaženiu pomohlo, ak by sa vybudovala odbočka do Šace (a prípadne jej preloženie bližšie k Perešu / Lorinčíku / Poľovu / Ludvíkovmu dvoru).
Ale trať do Barce by si predĺžil kam? Šebastovce tomu nejako nepomôžu, a ťahať to za mesto asi tiež nemá zmysel v najbližších desaťročiach...
"trať existuje, treba ju prevádzkovať" sa dá aplikovať aj na rýchlodráhu. Tiež by možno vyšlo lacnejšie nechať jazdiť busy namiesto toho aby sa živila trať kvôli pár desiatkam spojov. Ale využívva sa, lebo možno neskôr príde čas, kedy sa ešte bude hodiť, a jej likvidáciou by táto šanca zanikla.
No neviem, prebehla/prebieha celkom intenzívna výstavba domov na území medzi obratiskom a železničnou traťou, a dá sa očakávať s postupnou likvidáciou areálu VSS ďalší rozvoj, ja by som tú trať nezatracoval, skôr by niekto mohol popremýšľať nad predĺžením k železničnému podjazdu so zriadením zastávky a prestupného terminálu na vlaky a prímestské busy (ideálna príležitosť na zhrabnutie ďalších €fondov)
No ja to neviem, ale viem, že ako to bolo na linke 9 pred výlukou niektoré služby budú vykonávať Kačeny cez výkendy samé Vária. Možno na R2 budú jazdiť T6tky
Nástupná zastávka v obratisku L6 NMM by bola prospešná. Súhlasím.
S čím nesúhlasím je plánované TRVALÉ skrátenie/odklon L4 na stanicu. Po dávnejšom zrušení L1 je to zrušenie tradičnej trasy košickej ed. Význam spojenia Juh - Havlíčkova (alebo aspon NMM) je nasledujúci. Ked ide občan bývajúci na Južnej (aj nad Jazerom) do centra (nakúpiť, úrady, zábava...) , tak volí trasu električkou na NMM pešo zariadi všetko v centre a z NO sa vracia na Juh. Prípadne opačne. A NEMUSÍ PRESTUPOVAŤ na NO !
L4 na stanicu ? No dobre,ked už, prečo nie. ALE potom zaveďte len špičkovú prevádzku (alebo zrušte úplne) L3**, obnovte L1 po NMM alebo Havlíčkovu, zkrátte L9 k Amfiteátru.
**/ Z Jazera na stanicu predsa premáva autobus po nábreží a je to dokonca rýchlejšie. Nie ?
Trať do Barce plnila svoj účel pokiaľ fungovala VSS, poprípade ma svoju výhodu ak bude na jazere mimoriadna udalosť a treba niekde odkloniť električky. Inak je to už len trápenie, ja osobne som cez víkend už očakával aj interval 1 hodina. Mám kolegu čo býva v Barci a električkou číslo 4 nešiel ani nepamätá pretože kde býva mu chodí linka 12. Proste električka v Barce zrejme budúcnosť (jedine ak by tam bol terminál kde by končili prímestské autobusy z Hanisky, Sene, Čane a podobne)
So štvorkou je len oštara, keďže jej interval je problém skĺbiť s čímkoľvek na akomkoľvek úseku. Ak by sa mala stavať trať do Barce dnes, nestavala by sa, trať už existuje, treba ju prevádzkovať. Ukončenie na stanici dáva väčší zmysel, než ťahanie linky s intervalom 15/30 na Havlíčkovu alebo na Botanickú.
Plus dúfam, že tak, ako možno zostane štvorka natrvalo odklonená na stanicu, tak zostane aj ponúkaný interval na Kuzmányho (linky 2+7) po predĺžení dvojky na Havlíčkovu.
Lenze tu nejde o prestupy a kolkokrat. Ved co mam z toho, ze prestupim raz, mozno ani raz, ale pojdem 50 min? To radsej prestupim 2x a pojdem 15 min.
A zaujimalo by ma, kolko tak ludi chodi z Jazera na Komenskeho, aby bol nutne potrebny priamy spoj aj pocas vyluky. Spojenie 6+9 je fajn, deviatka cez Moldavsku by bola zbytocna (ak teda ratame s tym, ze ostala by aj sestka).
Ved hej, max na MMM brikou a dalej? prestup na x2 .. teda tak ako som spomenul 2x prestup z jazera na Havličkou, či na Krajsky urad, či polikliniku Sever,,, keby ponechali L9 po skrátenu trasu MMM, alebo aspoň L19 ponechali po Važecku dalo by sa na ten smer aj max.s 1x prestupom,,,,
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Isidor
+ luxusný prestup MHD x SAD x vlak
+ skrátenie 150 autobusových spojov denne o 6,5 km (=úspory)
+ vyťažená električková trať
+ ideálny europrojekt
+ pre snílkov príprava na prepojenie tram-trajn