Do košíc včera prišla historická električka z Česka. Doviezli ju na kamióne.Je schopná jazdy!!! Má trochu poškodený a matný lak, no do budúceho roka na dni mesta Košíc by mala byť O.K. Bude slúžiť na také isté účely ako naše povodné-košické historické električky.
? ☺
Čudujsasvete, v Prahe, Ostrave a ktoviekdevšadeešte vodič nielenže na konečnej niekoľkokrát "mačká džindžiky", ale dokonca musí na každej zastávke ručne potvrdiť hlásenie! Aká to nehoráznosť! A predstav si, že to funguje...
Úplne som na to zabudol, veď včera som bol vo vozovni a tú 513 som si všimol.
Súčasný stav v priehladkach električiek:
SP - 414, 530
VP - 395, 421+422
rVP - 337
odstavené na KM - 23 vozidiel
odstavené po DN - 391, 525 (na oprave sa finišuje)
realizácia CVR - 400+401, 513 (od 10.11.)
Zajtra zrejme zasiahne do prevádzky nová CVR na voze 513-celá biela a oranžové nápisy. tak isto by mala vykuknúť aj 414-ka.
Dnes mali eliny(5,R1,R2 a R3) opäť zdržanie, presnejšie o 22.54 na križovatke pri Baumaxe, autíčko si odbočilo od Kauflandu na električkový pás v domnení, že tam pokračuje cesta. Ooops, ale tam je vysoká koľaj..... Cca 15min kým ho vytiahli...
Za "konara" sa urazit nemozem, ved je to pravda len z Prahy, nie z Brna
BUSEcko dokaze vela veci, ak sa k nemu vhodne pristupuje. Napriklad zmeny sa v Prahe do jednotlivych vozidiel prenasaju vzduchom, radiom. Takze zmena nazvu jedinej zastavky sa naraz nahraje do vsetkych BUSE v celej Prahe. Taketo vyuzivanie, to uz ano. Chodit po vozoch a rucne to menit - dakujem neprosim.
Dalej - BUSE si nemoze dovolit kazdy. Taka Praha si to dovolit moze, kolko chce, ta ma aj na vlakoch metra BUSEcka. Len som chcel naznacit, ze pre KOSICE je BUSE menejvhodne ako napriklad Mielec preto, ze
a) Kosice nemaju prachy a Mielec stoji 20% z ceny BUSE
b) Mielec nie je treba tak podrobne nastavovat
c) s Mielcom vodic nemusi robit nic, funguje sam.
Lenze to je klasika - Kosice nemaju peniaze, ale neurobia nic preto, aby aspon niekde usetrili. Vzdy a vsade sa v Kosiciach vsetko riesi tak, aby riesenie bolo malo efektivne, ale zato velmi drahe.
Cestovne poriadky sa pisu na stroji. BUSE sa nahravaju a ovladaju rucne. Namiesto rekonstrukcie 10 busov na sice neprilis moderny, ale pohodlny a prijemny stav, sa zrekonstruuje 5 do dokonalosti a 5 sa necha zhnit. Elektrickova doprava je potlacena v prospech autobusov, aj ked prevadzka elektrickej trakcie je lacnejsia. Autobusy sa rekonstruuju na plyn, aj ked uspora tym vznikla nepokryje ani naklady na rekonstrukciu. Trolejbus sa nepredlzi na zel. stanicu, aj ked take predlzenie by stalo iba 10 milionov a prinieslo by okamzity efekt.
Proste v tych Kosiciach sa robi vsetko tak, aby to stalo co najviac penazi a prinasalo co najmenej uzitku.
Teda keby som mal byt ja vodic a na kazdej konecnej mal mackat niekolkokrat dzindziki na BUSEcku, davat pozor ci mi to neukazuje blbe zastavky, potvrdzovat prejazdy zastavkami atd. a este ma to nikto nenuti pouzivat, tak sa na to tiez vyseriem.
So zaujmom som si precital informacie o zakulisi kosickych displejov. Z toho, co si napisal, vyplyva, ze o to, aby informacny system vozidiel fungoval, sa stara niekolko ludi na dvoch odboroch, samotne nastavovanie IS je pomerne zlozite a vodici na to mozu alebo nemusia kaslat, podla vlastneho uvazenia.
Pekne.
V Presove sa o displeje nestara ani jeden zamestnanec, vodici nemusia stlacat vobec nic, nechat to nezapnute nemozu, vsetky vozidla hlasia zastavky a viac ako polovica ma displeje. Vsetko funguje automaticky a bez zasahu cloveka. Ked si k tomu pripocitame este to, ze presovske displeje su asi o 80% lacnejsie, vychadza mi z toho, ze slavne kosicke displeje BUSE su len dalsim z mnohych prejavov inteligencnej insuficiencie, ktora mesto na Hornade uz tradicne postihuje.
SOLARIS MANIAK
? ☺