Je úplne nepochopiteľné, že Heringeš tu bude mať spojenie 2x za hodinu mimo špičky a 4x za hodinu v špičke, ba dokonca všetky spoje až na Moldavskú a ďalej. "Staré" Opátske prišlo o dlhoročné spojenie na Moldavskú práve (aká náhoda) výmenou trás liniek 31 a 32 (premávajúcej cez Heringeš). Najskôr len len na istú dobu, z ktorej sa bez relevantného dôvodu (neschopnosť zefektívniť obehy vozov? obyčajná výhovorka) stalo definitívum. Náhoda? Sotva. Politika? Skôr.
Ja by som pri linkách 71, 72 a N71 navrhol, aby sa DPMK prestal tváriť, že sú to akože trolejbusové linky a pridal by som im do trasy zastávky Senný trh a Staničné námestie. To by si nevedel zariadiť? ? ? ?
Neviem, ako to chodí v Košiciach. Až sa tam vyskytnem, nočnú dopravu nepoužívam, a tiež tu nevystupujem ako kritik, keďže na to nie som oprávnený (už len z toho pohľadu, že by bolo pokrytecké hodnotiť niečo, s čím nemám priamu empirickú skúsenosť). Hovorím skôr tak všeobecne o Prešove, keďže v tejto sfére mám omnoho bohatšie poznatky. ?
Ak som náhodou vyznel ako kritik súčasného systému, vychádzal som čisto z komentárov, ktoré som čítal, a z informácií, ktoré som sa dozvedel na tejto stránke. ?
A Prešov som uviedol ako systém, ktorý dôverne poznám a som s ním nadmieru spokojný. ?
That is all, folks.
V Košiciach je už hodinový interval* niečo vyše roka (od 1.1. 2015: 23:15, 00:00, 01:00, 02:00, 03:00, 04:00), ale hlavný a najpodstatnejší problém nočnej dopravy je jej trasovanie - okružné linky s dlhými trasami (v prípade N1 a N2), ktoré znemožňujú použiť MHD napr. ak sa potrebuješ dostať z nejakého bodu na konci trasy do bodu na začiatku trasy (napr. Havlíčkova > Hanojská).
* - s výnimkou spoja o 02:00 v noci pred pracovným dňom
A taktiež problém je, že o nočnej MHD sa šíria mýty, že ju používajú iba opilci a rôzne individuá, a to aj na rozhodujúcich miestach - preto neexistuje nejaká vôľa na nočnej MHD niečo meniť k lepšiemu, skôr naopak. Jasné, že občas sa nájdu i takí (tak ako i pri denných linkách, kde to akosi každý ignoruje), ale z mojich skúseností oproti celkovému počtu cestujúcich tvoria iba malú časť aj v noci, nie len cez deň (hoc v noci sú možno výraznejší)...
Mne slo len o porovnanie, ze nikde nekonci denna doprava tak skoro ako v Ke, co nie je pravda. Nocna doprava je uz o inom, ta je v Kosiciach nefunkcna a draha, pri sucasnych cenach taxikov ani nehovoriac. Bohuzial nas DP ma peniaze na elektrobusy a nahradzanie starych trolejbusov naftovymi autobusmi z vlastnej kapsy, aj ked to mohol mat za lacnejsie v podobe trolejbusov. A takto by sa dalo pokracovat.
Tak ale pozor. V Brne jazdí desať alebo jedenásť nočných liniek a cez víkendové dni majú ráno 20-minútový interval, kedy to vyslovene nahradzuje slabý dopyt po linkách dennej dopravy. Cez týždeň jazdí posledný spoj z centra o piatej, ak sa nemýlim a cez víkend asi ešte o hodinu a pol dlhšie (CP si nájdeš na webe). A presne takto má nočná doprava fungovať - začína jazdiť krátko pred ukončením denných liniek a končiť po ich začiatku. Skrátka prvé/posledné spoje by sa mali prelínať. Plus vhodné trasovanie a adekvátny interval, spolu s vhodnými prestupmi. Nič z toho v Košiciach nefunguje.
V súvislosti s nočnou dopravou je napríklad v Prešove hodinový interval s jednou prestávkou, pričom na na Sekčove a Sídlisku III je z dvoch nočný liniek vytvorený polhodinový interval. Lístok platí stojí rovnako ako denný, polhodinový platí v nočných linkách a cez víkendy 45 minút. Doprava je v pracovné dni od 22-4, v sobotu do 5. a v nedeľu do 6.
Suhlasim, ze este jedno kolo aby nebol problem zobrat ludi z mesta ci stanice by nebolo na skodu, zase ani Brno nema dlhsi denny CP ako u nas. Pokial by nocaky jazdili aspon kazdu polhodku, bolo by to urcite fajn, inak na BCK je to tusim 90c, osobne si skor kupim sms listok, ked uz musim pouzit nocak.
Aj za R 614 zaplatím viac, než za niektorý iný, dajme tomu ako za R 606, a to len preto, že ide v noci? A čo nočné či rovno nočné transatlantické lety?
Nočná práca sa predsa ráta od 22:00 do 6:00, takže aj drvivá väčšina ranných a trhaných služieb má istú časť výkonu v období nočnej práce.
v cene listka je zahrnuta aj pesia turistika (v pripade prestupov medzi nocakmi na NO, alebo napr. presun zo stanice na Jakabov palac), a adrenalinovy priplatok (to sa tyka tych prestupov, pretoze spoje sa v pripade meskania necakaju)
Ako môže jazdiť skoro? No tak, že denná doprava končí príliš skoro. Existujú predsa prevádzky MHD, ktoré ťahajú dennú dopravu do polnoci, v silné dni dokonca aj cez polnoc (čiastočne).
A ceny lístkov... V Košiciach si zrejme poniektorí myslia, že nočná doprava je nejaká extra služba. A to pravda nie je. V súčasnej ponuke je to akurát extra zlá služba, inak mi podobne, ako v prípade dennej dopravy, príde taký istý vodič (tiež človek) s takým istým dopravným prostriedkom (tiež autobus).
Je to odbočka do garáží/skladov Vrchného vedenia, pravdepodobne tam parkovali staršie trolejové veže, niekde na staršej fotke z výpravnej haly bola jedna taká zaznamenaná.
Astor