Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nechcem provokovať, ale kapacitne by boli vhodné aj na 11-ku... ideálna celodenka. Aj keby bol voz do roka zničený, nikomu by to nevadilo. Akurát neviem, ako to má riešenú kabínu, asi by tam bol problém s inštaláciou protitankovej verzie.

Ešte raz chcem zopakovať, že v civilizovanom svete sa výber kapacitnosti vozidla na linku riadi jej obsadenosťou v najsilnejšom úseku a čase. Hovoriť ľuďom, že touto nechoď, ale čakaj na hentú, lebo hentá je pre Teba a tamtá nie, je presne spôsob, ako ich poslať do auta.
A na 14-ku prečo teraz nemôžu ísť? To je vyslovene špecifická linka, ktorá nemá špičku v PD ráno, ale keď je cez víkend teplo... Aký problém teda v októbri, novembri? Kto vie, možno by to zvládlo aj v zime lyžiarov na Jahodnej, ak by tam premávali len v PD.
Reply on: Dispecer #74398:
A vari 33ka nie je existujúca linka ? ? Stačilo by iba poupraviť službu, skoro ráno a neskoro večer by robila dajme tomu 29ku alebo 20Nko (aby neboli veľké prejazdy) a celý deň 33ku ... Služba 1802 by sa zmenila na nepárovú tak, ako to bolo pred 1.10.2013 ?
,,, keby sa veľmi chcelo - všetko by sa dalo - aj minisorku na L 33 zaradiť ? ked ich už tu mame, tak treba porozmýšlať a ak treba tak aj pridelenie vozov či služieb upravit - ak máme "vhodnu" linku čo sa týka kapacity a využitia , no "nemožeme" tam mini dať... ? ale od toho su iní kompetentní ludia, nech to posudia iní a inde a odborne, nie? ?
Reply on: Rudyke902 #74396:
Prečo minisorka na 33 nemôže bolo už vysvetlené nižšie.

Na linke 30 pravidelne premáva minisorka 6702 - your argument is invalid.
?
Reply on: Astor #74393:
Dielenské vyhotovenie BN 9,5 je také aké je. To nezmeníme ani ja, ani ty. ?

Na 31 išli preto, lebo to bola najvhodnejšia linka z existujúcich liniek. (Nové linky pred voľbami akosi nie je vôľa aby vznikli.) Ak by sa neobjavili na 31, mohli sa objaviť napr. na 20, či 25 (aj na tých prebiehali prieskumy), kde i v sedle cestuje aspoň podľa mňa viac cestujúcich... ?

Mimochodom, išiel som aj spojom o 07:51 z Maše (v ten istý deň - tento pondelok) a tak prázdny Tedom C 12G (napr. v úseku Nám. osloboditeľov - Palackého išli so mnou až 3 ľudia) som už dávno nevidel, ale priznávam, je to spoj na konci špičky, takže nebolo to až také prekvapenie... ?
Reply on: Rudyke902 #74396:
Ale veď aj ja som už napísal návrh, o ktorom si myslím, že nie je zlý ... 3x 22, 2x 28, 12T, 13, 23, 33 (po úprave na celodennú), 1 voz dispozičný
Reply on: Dispecer #74394:
Noo, ja by som napríklad navrhol pre tie "minisorky" (ak toľko sa tu o tom píše) aj linky napr 33, či 30 , predsa len su to linky "menej" využivane a nejazdia cez mesto križom cez centrum - ako tá 31 o ktorej tu toľko píšete - že je v špičke v určitých časoch preplnená.. Linky 33, 30 , su predsa len trochu viac okrajove a menej využivane... No a v neprospech L 31 hovori aj to, že počet, alebo miesta pre vozičkárov a invalidov su v nej predsa len v menšej miere ako v klasickej SOR-ke, či TEDOME, a tá L 31 obhospodaruje aj "ustav telesne postuhnutych" na V. Opatskom... teda bolo by na mieste aby tam jazdil voz s väčšou kapacitov miest pre vozičkárov - ako na bežných linkach, a nie opačne... Toľko môj názor na tú tému čo sa tu o tom píše už celé dni.. ?
Reply on: Riks #74387:
spomeniem aj moje skolske casy ked na zastavke Sofijska bolo nemozne nastupit do cohokolvek..posledna zastavka kde sa clovek s istotou vosiel do busu bola zvacsa Bruselska..4 roky som bola nutena odchadzat z domu skor, odviest sa busom na Madridsku a tam nastupovat do prazdneho..do skorsieho sa tiez nedalo nastupit, tym chodili na TUKE..a cestovanie na 2. hodinu? 35ka uz nepremavala (posledna 7:40) prestup na 18ku s cakanim 14 minut aj to len v pripade ze som sa vosla do 27ky co casto skoncilo behom k tescu
Reply on: monoblok #74392:
- "okruzna po Krasnej na Vazecku" => na linku 28 pôjdu elektrobusy (už čoskoro), 13 je zatiaľ (podľa mňa žiaľ) nezrušiteľná (uvidí sa po voľbách)

- "okruznu na Podhradovu" => WTF? Potrebuje Podhradová ďalšiu linku? Podľa mňa nie.

- "zo Sebastoviac na prestup v Barci" => Keď to presadíš u poslancov Šebastoviec, prosím... ? Zhodou okolností, nápad na rozdelenie 12 (pričom by vzniklo práve toto, čo navrhuješ) mi skrsol v hlave už pred pár rokmi, ale jeho realizácia nehrozí, žiaľ.
Reply on: Dispecer #74390:
Trocha čísel: Kapacita 31 Tr (takisto z dielne SOR) je 160 ľudí, o akej-takej kultúre cestovania sa dá hovoriť pri 110 cestujúcich (cca 69% kapacity) (údaje z BAimhd). Kapacita minisorky je 67 ľudí, 69 % z toho je 46, lenže sa treba pozrieť aj na dielenské vyriešenie interiéru minisorky (všade samý schod), takže tých percent nebude 69, ale výrazne menej. Takisto treba pozerať na zvýšené predpoklady prepravy telesne postihnutých na L 31. A k tomu, že nikto nechce stáť hore - prečo asi? ?
Reply on: Dispecer #74390:
Preco sa tie midibusy nepouziju na nejake primerane linky typu okruzna po Krasnej na Vazecku, ci nejaku okruznu na Podhradovu ci zo Sebastoviac na prestup v Barci na tram? a podobne linky sa tieto busy celkom hodia, ale na mestske linky typu 31 urcite nie. Su to jednoduche zbytocne autobusy, aby sa dalo zarobit J&T a my tu mame dalsiu blbost, ktoru sme nuteni trpiet. ☠ ☠
Reply on: Riks #74387:
To ano, ale v rannej spicke by som trebars predpokladal operativnu zalohu v obratisku pripravenu vyrazit, predsa len pri ranom intervale 15minut to nemusi linka pobrat tolko cestujucich.

Inak ked sa tu riesi hospodarnost busov, teraz som o 6 rano na stanici pozoroval, ze vsetky linky okrem 16 a 29 boli dlhe autobusy, to sa nepovazuje za problematicke plytvanie ?
Reply on: Astor #74384:
Na spoji o 06:51 z Maše bolo v pondelok 32 ľudí, kapacita miniSORky je reálne okolo 50-tky... Tlačenica je len preto, lebo nik nechce stáť hore. That's all.

Stojím si za tým, že je to len otázka zvyku... ?
Reply on: Cathy #74388:
Už sa to písalo, prepotrebné 9,5 metrové SORky by nebolo efektívne živiť iba pre dopravné sedlá a voľné dni. Hoci napísal som tu návrh služieb, kde by mohli jazdiť aj mimo špičiek, tak uvidíme, či to bude mať nejaký úspech
Si uvedomte, ze odstavenim Kuzmanyho vznikaju pri Steel arene neskutocne ranne zapchy, ist busom z Myslavy, co chodi pred pol osmou je uz neskutocny risk...lebo nie kazdy autobus ide poptom po kolajniciach (neviem ako je to vyriesene ci mozu alebo nie) a preto je logicke, ze kedze tade chodi aj 10tka, tak sa kazdy trepe tym skorsim. DNes rano z Mase od 7:51 bol opat plny bus...
na L31 dochadza k dost velkemu navalu cestujucich aj na Moldavskej, kde autobusy z Okolia vyhadzuju cestujucich, potom dochadza k velkej obmeze na NO a Palackeho, dalje uz necestujem.

Preco by tpoom nemohli byt na L31 trhane sluzby? Trebars v spicke pojde 12m sorka a mimo spicky kludne midibus, ten by vystacil aj na vikendy...ale jednoducho aby sa pokryla pepravna kapacita.

Upozornujem, ze nemam ponatia ako sa robia take sluzby, ale ide o moj laicky navrh:
Napr busy z odchodom z Mase od 6:21, 6:51, 7:21, 7:51 a 8:21 by isli tie vacsie, a potom nech od 9:21 atd je nasadeny midibus, a poobede od tej druhej - pol tretej, ked chodi 2x za hodinu, nech chodi vacsi bus, tak ze hranica by bol ten co chodi pred piateou z NO...

este by mazaujimalo aky je rozdiel v spotrebe paliva na 100km jednotlivych soriek v priemere.

a este jedna vec, DP ma zavaedene kamery so zaznamom, taky problem si to overit ?
Reply on: monoblok #74381:
Za mojich školských čias som chodil osemnástkou o 6:59 z Moskovskej (ak bolo treba písať úlohy tak aj skôr) pričom ďalšími dvoma nasledujúcimi spojmi sa dalo prísť načas. A nezaskočil ani vynechaný spoj. Takže problém bude v ľudskej pohodlnosti.

Astor: Ak by niekomu zrušili jeho milovanú linku, prestane snáď úplne cestovať? Občas treba pohnúť rozumom a prispôsobiť sa danému stavu, aj keď je pravda, že košická MHD je niekedy svojská.
Reply on: TA #74385:
Irelevantné by to bolo vtedy, keby aspoň jedna z tých liniek (19, 54) smerovala na Námestie osloboditeľov, kde dochádza k 90 % obmene cestujúcich na L 31. Košičania, ktorým sa nechce prestupovať, hoci z Palackého na NO ide dačo každé 3 minúty, čakajú tak na L 31 ...

Všetci tu argumentujú, prečo a prečo by tá a tá skupina ľudí nemala cestovať jednou linkou ale druhou a to len preto, lebo tam bola (bez normálneho dôvodu) znížená prepravná kapacita ... Keď bol niekto 5 rokov zvyknutý 2x do dňa cestovať istou linkou (hoci študent z internátov) a pohodlne sa zmestil do autobusu, prečo by mal teraz svoj cestovací návyk zmeniť? 5 rokov nikomu nevadilo, že cestuje linkou 31, hoci 5 minút po nej ide L 10 a zrazu to má meniť, lebo linka 31 "nie je preňho (primárne) určená"? Linka 31 doteraz vzduch nevozila, len po príchode autobusov, ktoré niet kam dať, ho zrazu vozí. Nehnevajte sa, ale toto nie je celkom normálne ... (A keby boli tieto minibusy určené na L 31 odkedy sa vedelo, že prídu do KE, ešte dajme tomu, lebo aspoň by sa vedelo, že ich nasadenie na L 31 je výsledkom nejakej hlbšej úvahy. Lenže v septembri 2013 som sa pýtal kompetentných v DP na miesta, ktoré majú byť obsluhované autobusmi SOR BN 9,5 a vedzte, že Opátske ani Myslava medzi asi 10 spomenutými miestami spomenuté neboli ? ).
Reply on: Astor #74384:
Snáď nechceš riešiť nával na doplnkovej linke v zastávke, kde premáva oveľa častejšie iná nosná linka. To je úplne irelevantný nával.
Reply on: tbus #74383:
Lenže "jednorázových" návalov je na tej linke viac ... vyčítajúc z fóra 6.21, 6.51, 7.21, 7.51 z Myslavy, 6.43, 7.13 z Opatského + ráno z Palackého a poobede z Gymnázia Opatovská.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.