1.Zariadenie proti prešmykovaniu kolies sa volá ASR.
2.Veľkosť krútiaceho momentu ,alebo výkonu motora nemá zásadný vplyv na prešmykovanie kolies pri jazde do zasneženého svahu.
Vysvetlím ti to takto: Keď pôjdeš po chodníku na rovine ,ktorý je pokrytý súvislou vrstvou ľadu, v pohode prejdeš ,nemáš problém.
Ale ak pôjdeš po chodníku, ktorý je pokrytý ľadom a ten chodník bude v strmom stúpaní do kopca, tak nemáš šancu vyjsť až hore. No a toto isté platí aj pri autobusoch ,trolejbusoch ,kamiónoch...
3. ABS zabraňuje preklzovaniu kolies pri brzdení, ale to ešte neznamená ,že ti skráti aj samotnú brzdnú dráhu, väčšinou je brzdná dráha pri použití ABS dlhšia, než bez ABS. Výhoda ABS je v tom ,že pri prudkom brzdení nedostaneš šmyk a tým pádom je vozidlo plne ovládateľné.
4.ESP je tuším na stabilizáciu podvozku pri prejazde zákrutou a na nerovnostiach vozovky. Ale to som si naozaj neni istý,akosi to už nestíham sledovať ,technický pokrok napreduje veľmi rýchlo v dnešnej dobe ?
ABS busy majú (aj staré karosy 52xx) ale to je na brzdenie. Na rozjazd majú tuším ESP, pri prešmykovaní kolesa hnacej nápravy toto zariadenie má prešmykujúce sa koleso pribrzdiť a preniesť točivý moment na druhé koleso - toť teória. Lenže ak sa začnú preklzovať obe kolesá, tak neviem...a tiež je otázka, na koľkých vozoch to vôbec funguje.
no vlatne mas pravdu...pri vacsom krutiacom sa ti mozu preklzovat pneumatiky..ale ked uz zaberu..tak irisbus by to vysiel ....toto je uz o vykone..ci to vyjde alebo nie.....co myslite??PS: ABS myslis ze busy nemaju?? tiez tiez pomaha proti preklzovaniu kolies...
To TEORETICKY plati na asfalte alebo betone, nie na snehu, tam maju na to vplyv pneumatiky, vaha vozidla, prevodovka pripadne vodič ako vie narabať so spojkou. A ak je raz na ceste ľad alebo sneh tak fyzika nepusti aj keby mal autobus 10 000 Nm. A dupľom keď ma autobus automaticku prevodovku ktora nevie rozoznať čo sa deje, ma naprogramovanie určite spravanie a tak sa sprava a vodič sa môže postaviť aj na hlavu.
Je to aj o tom či je to automat alebo manual, ako vie vodič pracovať z rýchlostnou pákou, v akom stave su pneumatiky, skúsenosťami vodiča, nespanikáriť keď začne ťahať vlečku do strany atď...Všetko je o náhode ?
dobre... ale to je Ikarus .... napr. solarisy maju snad vyssi krutiaci moment ... ci sa mylim?
Ikarus 280 ma 696 Nm / 1300 rpm, 883 Nm / 1600 rpm, 820 Nm / 1600 rpm.........vzadu je najnovsi....:
a Irisbus Citelis (ktory pravidelne chodi touto cestou na L10 alebo L36, L27) ma 1100 Nm / 1080 rpm.........cize nemozes porovnavat stare busy s novymi....citelis by to aj visiel....
No, na rozbeh tam už dlhšia rovinka za zastávkou smer Hanojská nie je mám dojem, tak preto... Ale situácia je zdá sa stále dobrá, takže stáť sa tam stojí... ?
V 1009 som videl akurát 2 pripojovacie káble do palubáku, jeden zapojený a druhý sa hompáľal po prístrojovke, lenže s rovnakou koncovkou ako majú všetky EM126-tky ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
domosino