Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: domosino #67737:
Vidno, že nemáš ani páru o šoferovaní a veciach okolo toho. Teória a čisla sú jedna vec a prax druhá.
Reply on: domosino #67737:
ABS busy majú (aj staré karosy 52xx) ale to je na brzdenie. Na rozjazd majú tuším ESP, pri prešmykovaní kolesa hnacej nápravy toto zariadenie má prešmykujúce sa koleso pribrzdiť a preniesť točivý moment na druhé koleso - toť teória. Lenže ak sa začnú preklzovať obe kolesá, tak neviem...a tiež je otázka, na koľkých vozoch to vôbec funguje.
no vlatne mas pravdu...pri vacsom krutiacom sa ti mozu preklzovat pneumatiky..ale ked uz zaberu..tak irisbus by to vysiel ....toto je uz o vykone..ci to vyjde alebo nie.....co myslite??PS: ABS myslis ze busy nemaju?? tiez tiez pomaha proti preklzovaniu kolies...
Reply on: MHDmarek #67735:
To TEORETICKY plati na asfalte alebo betone, nie na snehu, tam maju na to vplyv pneumatiky, vaha vozidla, prevodovka pripadne vodič ako vie narabať so spojkou. A ak je raz na ceste ľad alebo sneh tak fyzika nepusti aj keby mal autobus 10 000 Nm. A dupľom keď ma autobus automaticku prevodovku ktora nevie rozoznať čo sa deje, ma naprogramovanie určite spravanie a tak sa sprava a vodič sa môže postaviť aj na hlavu.
Reply on: tbus #67734:
Čiže čím slabší motor, tým menej bude prešmykovať?
Reply on: domosino #67730:
ja by som povedal, ze cim silnejsi motor, tym skor zacne presmykovat, ale velku ulohu zohrava najma technika jazdy a to co popisal gabo5607
Reply on: Peter55 #67732:
*ktorý sa
Reply on: domosino #67730:
Nm nema na to či sa voz na SNEHU bude šmykať ŽIADNY vplyv. Zas nejaky chytrolin ktorisa naučil novy pojem "Nm" a ide tu mudrovať. Maš vobec vodičak?
Reply on: domosino #67730:
Je to aj o tom či je to automat alebo manual, ako vie vodič pracovať z rýchlostnou pákou, v akom stave su pneumatiky, skúsenosťami vodiča, nespanikáriť keď začne ťahať vlečku do strany atď...Všetko je o náhode ?
dobre... ale to je Ikarus .... napr. solarisy maju snad vyssi krutiaci moment ... ci sa mylim?
Ikarus 280 ma 696 Nm / 1300 rpm, 883 Nm / 1600 rpm, 820 Nm / 1600 rpm.........vzadu je najnovsi....:
a Irisbus Citelis (ktory pravidelne chodi touto cestou na L10 alebo L36, L27) ma 1100 Nm / 1080 rpm.........cize nemozes porovnavat stare busy s novymi....citelis by to aj visiel....
tak je tam malicky svah..... stacilo by 😃
Reply on: domosino #67724:
No, na rozbeh tam už dlhšia rovinka za zastávkou smer Hanojská nie je mám dojem, tak preto... Ale situácia je zdá sa stále dobrá, takže stáť sa tam stojí... ?
Reply on: domosino #67724:
A prečo by tam nemali stáť???
neviete preco busy nebudu stat na zastavke berlinska??? sak tam nieje ani kopec a autobusy by to s1000Nm v pohode zvladli....
V 1009 som videl akurát 2 pripojovacie káble do palubáku, jeden zapojený a druhý sa hompáľal po prístrojovke, lenže s rovnakou koncovkou ako majú všetky EM126-tky ?
zatial mame mapku, co sa bude menit (predsedovnom ju tu dal veteran) aj so zoznamom stavebnych uprav.
Elektricky maju byt aj pre kosice. Ma sa kupit niekolko Varii.
caute! viete uz nieco nove ohladom IDS-vymena kolajnic ,dobudovavanie novych tras briciek smer NMM az furca, tahanovce a pod zacalo sa uz s nejakymi pracami?resp kedy je v plane realizacia IDS z eurofondov OP Doprava? bo zatial nejak nevidno vysledky teda aspon som nepostrehol zeby sa zacalo s realizaciou vymeny kolajisk v meste a dobudovania terminalu stanicne namestie+ novej trate NMM-Tahanovce/Furca a co nakup novych vozidiel -avizovane nove busy prip trolejbusy, resp nizkopodlazne briky (v Bratislave vraj chystaju obmenu vozoveho parku briciek z fondov OP Doprava -dufam ze aj pre Kosice sa nieco zvysi)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.