Reply on: LABTEC #67741:
K bodu 3 len drobná oprava: Brzdná dráha s použitím ABS je vo väčšine prípadov kratšia ako bez ABS, v niektorých prípadoch je dlhšia ale je vyvážená zachovaním ovládateľnosti vozidla. No a v extrémne zriedkavých prípadoch je ABS nevýhodou - v Bratislave sa pred pár rokmi stala udalosť, že na totálnej poľadovici spadla cestujúca hlavou priamo pred predné koleso dobrzďujúceho autobusu. Keďža autobus nemal ABS, vodič prudkým brzdením koleso zablokoval a cestujúcu akurát nejaký meter potlačil pred zablokovaným kolesom. S ABS by jej po tej hlave prešiel. Ale to je taký súbeh náhod, že nemožno kvôli tomu spochybňovať ABS. Aj bezpečnostné pásy možno pri 0,1% nehôd viac uškodia ako pomôžu.
LABTEC
2.Veľkosť krútiaceho momentu ,alebo výkonu motora nemá zásadný vplyv na prešmykovanie kolies pri jazde do zasneženého svahu.
Vysvetlím ti to takto: Keď pôjdeš po chodníku na rovine ,ktorý je pokrytý súvislou vrstvou ľadu, v pohode prejdeš ,nemáš problém.
Ale ak pôjdeš po chodníku, ktorý je pokrytý ľadom a ten chodník bude v strmom stúpaní do kopca, tak nemáš šancu vyjsť až hore. No a toto isté platí aj pri autobusoch ,trolejbusoch ,kamiónoch...
3. ABS zabraňuje preklzovaniu kolies pri brzdení, ale to ešte neznamená ,že ti skráti aj samotnú brzdnú dráhu, väčšinou je brzdná dráha pri použití ABS dlhšia, než bez ABS. Výhoda ABS je v tom ,že pri prudkom brzdení nedostaneš šmyk a tým pádom je vozidlo plne ovládateľné.
4.ESP je tuším na stabilizáciu podvozku pri prejazde zákrutou a na nerovnostiach vozovky. Ale to som si naozaj neni istý,akosi to už nestíham sledovať ,technický pokrok napreduje veľmi rýchlo v dnešnej dobe ?