Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #66577:
Bol by si prekvapený... Chystáme akurát o tom článok. Každopádne, s TD sa minimálne do roku 2014 nestane nič. ?
Reply on: pershing #66576:
na Važeckej by kľudne aj v dnešnej dobe mohla L 13 stáť priamo na koľajisku. Stačilo by pár stavebných úprav a prestupný uzol by bol na svete. Trať na Slaneckej ceste si priam pýta združenie s autobusovými linkami – akurát stav panelov je trochu proti.
Reply on: Dispecer #66572:
ak by si je(nčove)j zaviedol priamy spoj Tepláreň – "Sporiteľňa", tak by, predpokladám, obmäkla pri rušení L 3
Reply on: Dispecer #66566:
na ED? Košice radšej zhrabnú x € na autobusy než 100000x € na električky. Veď elektrická trakcia je prežitok, ktorého sa treba zbaviť – ideme po vzore vyspelej Európy; akurát s meškaním polstoročia. Nemá zmysel sa učiť na chybách iných, radšej sa (ne)poučíme na vlastnej chybe.
Reply on: Peter55 #66575:
na peresi, polove suhlas, tam by to chcelo podchod a normalne pristresky, ale na vazeckej to mas skoro na hrane, tam som to nikdy nepochopil... tam co mi maximalne vadilo bola troska zla naveznost elektriciek
Reply on: pershing #66574:
Tebe by sa tiež chcelo prestupovať takym štylom, že jedna zastavka od druhej je 100m a počas nich ešte 3 semafory alebo 2 prudova rychlostna cesta cez ktore kym prejdeš mohol si byť v meste, že ???? Nehovoriac o zime daždi a podobne. Na takyto prestup tu nie su podmienky.
Reply on: Rudyke902 #66573:
nedalo lebo ludia su pucky co nevedia prestupovat a maju stym zasadny problem a budu sa vyplakavat starostom na rameno
pokusy boli, L30 k optime ak si dobre pametam, L13 na vazecku, a ako to dopadlo? blbeckovia sa postazovali a bolo to, lebo problem prestupit, bolia nohy.. hlavne ze inde to v pohode funguje
Reply on: Yogi616 #66565:
,,, písalo sa o tom už veľakrát - napríklad rýchlodráha, je podľa mňa kapacitne nevyužitá celkom úplne.. Napríklad v sedle a cez víkendy - radšej paralelne s ňou ženieme autobusy do šace... A z Polova, Pereša - spoje skrátiť buď len k optime, alebo na Moldavskú - a tam prestup na ED - nedalo by sa o tom porozmýšlať ak už máme prestupnú tarifu? Len taký príklad...




Reply on: Yogi616 #66570:
Zrušenie linky 3 ti určite (politicky) neprejde... ?
Reply on: Sheep221 #66563:
Nie je pravda, ze v BA sa na posilnenie pouzili vykony z hlavnej stanice. Pokial viem vykony nenarastli, ale zostali na povodnej urovni
Reply on: LUKYmhd #66569:
Ja si myslím, že sa električkové LV dá upraviť.
Zrušenie L3, presmerovanie L4...
Pridam aj ja svoj nazor do tejto diskusie ohladom LV a podobne. Čo sa týka súčasneho LV električiek nemam pocit aby to bolo az take zle, naopak pamatam časy spred augusta 2008 kedy to bolo podla mna horšie, bolo malo kooperacii medzi linkami, dlhšie intervaly medzi spojmi a pod. Stačí sa spomenúť na 30 minutove zakladne intervaly u autobusov. Dnes je podla mna lepší stav až na niektoré výnimky. Výnimky preto lebo DP dovolil kafrat do svojho LV starostom naších mestských častí. Avšak mylím si že základ máme a ked si ho budeme držať a nebudeme vytvarať dalšie nezmyslené linky typu 52L a pod tak vcelku budeme mať stabilné linkove vedenie. Samozrejme bolo by dobré to dalej rozvíjať a nie len udržiavať. Tolko môj názor
Reply on: Adamcool #66561:
Adamcool to je všetko pekné... Ale čo keby si predstavil svoj konkrétny návrh linkového vedenia?
Reply on: Dispecer #66566:
Na nové trate? Jedina trať, s ktorou sa výhľadovo ráta je na Ťahanovce, inak 0 bodov a pritom je toľko oblastí, kde by električka hodila.
Reply on: Yogi616 #66565:
Peniaze možno čoskoro aj budú... Od EÚ... ?
Reply on: Rudyke902 #66562:
a povedz mi, ako chceš nahradiť teraz aktuálne a reálne autobusy električkami?
Peniaze na nové trate nie sú, čiže autobusy nenahradíš. Jediné riešenie by bolo prekopať LV električiek, ale ani k tomu sa nik nemá.
Reply on: Adamcool #66561:
"to ze su male preferencie MHD, je to velky problem, ale nie neriesitelny, pretoze vyrobit take tabulky ze daj prednost elektricke podla mna nie je az taky problem"

Prosím? ? Ty vieš, čo je preferencia?
810zssk, S499.1023: super natom nebolo nic napisal som to ciste ironicky ?

Adamcool, Rudyke902: Ano to vsetko by sa dalo a mohlo by sa, keby...keby sa niekomu chcelo to urobit, nerozbili by sa peniaze a ostalo by na tieto veci. Keby na miestach kde maju byt boli ludia ktorym na MHD a jej organizacii zalezi, tak tiez by vsetko mohlo byt.

Sami viete, ze aka je u nas situacia, preto uz by ste mohli stopnut tie otazky, sak preco sa to neda. Neda sa to pretoze u nas sa nato kasle.
Vidite ze intervaly sa riedia aj ze sa vypravuju sola miesto suprav a podobne, pretoze mesto neplati tak jak kedysi, a kazdym rokom este menej a menej.

- V Bratislave to zrazu zaviedli - do zhustenia intervalov pouzili len nevyuzite spoje z hlavnej stanice, ktora bola zrusena bez nahrady.
- Rano, a stred dna, stredom dna som nemyslel konkretne 12 hodinu, myslel som stred dna, obrazne od nejakej 12. do 15. hodiny. Po tejto dobe sa zvyknu niektore spoje vracat do vozovne.
- Vozovna je poloprazdna pretoze z asi 120 vozidiel je vypravenych asi 50. Viac vozov sa uz niekolko rokov za sebou nevypravuje urcite.
Už sa tu veľa krát písalo na tému ED , TD, AD, a aj mne sa zdá že ED bola kedysi viac využívaná ako dnes, a ak by bola vôľa, mohla by byť viac aj teraz využívaná - tak ako píše ADAMCOOL.. Súhlasím s ním.
Je predsa nelogické, že vo vozovni fakt stoja prázdne vozy a aj cez tú najväčšiu špičku - pritom prevádzkyschopných vozov v AD je stále žalostne málo, len sa pláta kde sa dá aby boli vypravené všetky spoje v potrebnej kapacite.. Veď aj AD aj TD a aj ED patria tomu istému podniku - nieje to konkurencia, tak ak DP nemá dosť busov, a električiek dostatok - nevidím veľký problém zreorganizovať pár liniek a presunúť určitú časť cestujúcich z AD na ED.. No opakoval by som sa zas ak by som tu uvádzal nejaké príklady.. Písalo sa o tom už veľakrát - no asi sa to nezmení, žiaľ, realita je taká aká je.. ?
Reply on: Sheep221 #66558:
"intervaly super, az nato ze boli v podobe najprv 3 spoje naraz potom dlho nic"
no neviem, co je na tomto super, ale ked myslis... to iste mame mnohokrat v kosiciach a evidentne to nefunguje

ako to ze si nemozeme dovolit vhanat vela vozidiel na linku? preco? nemame dostatok vodicov, dostatok vozov, velmi sa opotrebuje trat alebo co?! Bratislava to ZRAZU zaviedla a nie je s tym absolutne ziaden problem..

to ze su male preferencie MHD, je to velky problem, ale nie neriesitelny, pretoze vyrobit take tabulky ze daj prednost elektricke podla mna nie je az taky problem 🙂

"Prid tam cez rannu spicku v pondelok alebo v strede dna a uvidis vozovnu tak ako normalne je."
tak tejto vete nechápem, lebo ranna spicka je od tej 6 - pol 7 do 8 mozno a stred dna - ak si myslel poobednajsiu spicku chapem, ak stred dna (okolo 12. hodiny nechápem), tak mi nemozes tvrdit, ze táto dvanástina dňa je NORMALNY stav. Je to stav v špičke a nie normálny.

"Pri dennej vyprave 50 vozidiel je vozovna pekne poloprazdna."
poloprázdna? prečo teda nemôže byť skoro prázdna? opäť tu vidno, že vozy sú, len sa nevypravujú lebo...

opäť mi z toho vychádza len to, že najlepšie by bolo zrušiť niekoľko električkových liniek, zreorganizovať ostatné linky a terajšie trasovanie koľají v košiciach MÁ na to, aby boli električky nosným dopravným systémom

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.