Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
http://korzar.sme.sk/c/6245182/furcanom-posilnili-ranne-spoje.html

Andrejčák: Našlo sa rozumné riešenie

„Mali sme vlastné prieskumy, ktoré tvrdili niečo iné. Podstatné však je, že aj vďaka našim pravidelným rokovaniam s DPMK a vedením mesta sa napokon našlo rozumné riešenie, ktoré vyústilo v posilnenie oboch spomínaných liniek. Hoci aj naďalej dostávame od ľudí rôzne sťažnosti a pripomienky, chápeme, že z finančných a kapacitných dôvodov ich zrejme DPMK nebude môcť zohľadniť pri tvorbe cestovných poriadkov. Zatiaľ sme spokojní s tým, že aspoň v 15-ke a 55-ke sa ľuďom lepšie cestuje,“ povedal nám starosta Furče Jozef Andrejčák (Smer).

- Možno by bolo dobré povedať ľuďom pravdu, ako to s tými výmenami jednotlivých typov bolo. Tá vraj oslobodzuje.

Viacero Furčanov by chcelo, aby chodili aj novšie trolejbusy, no v tomto prípade Miestny úrad „na pílu“ tlačiť nebude.

„Niektoré trolejbusy si síce pamätajú aj začiatok trolejbusovej prepravy v Košiciach z roku 1993, no vieme, aké finančné problémy má DPMK, a preto s tým tak skoro asi nepohneme,“ dodal J. Andrejčák.

- Ja by som tiež chcel. Ale s nulou na investície minulý rok a rovnako podobnou sumou črtajúcou sa tento rok to asi iné nebude.

Očakávam kedy sa ozve Anna so svojou linkou "od sporiteľne po námestie". "Útok" sa nateraz podarilo odraziť. Joškovi už bolo vyhovené.

http://jazerokosice.sk/aktualne_html/2011_12_dpmk_ziadal_zmenu_licencie.html

Začiatkom novembra bolo, aj za účasti predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa DPMK Zdenka Schramla, starostky Anny Jenčovej a vedúceho oddelenia výstavby a investičných činností miestneho úradu Milana Derfiňáka, rokovanie u námestníka primátora Ladislava Lazára. Z neho predbežne vyplýva, že začiatok sídliska, kde nie je električková trať, by mal byť posilnený autobusovým spojom. S ním sa cestujúci bez prestupovania dostanú na Námestie osloboditeľov. Mestská časť, aby to nestálo viac peňazí, navrhla aj nasledovnú alternatívu: Linka č. 13, ktorá v súčasnosti až po Maratón mieru chodí súbežne s 19-tkou, by sa otáčala na Námestí osloboditeľov, prípadne pri Dome umenia. A päťdesiatdvojka by bola presmerovaná z Južnej triedy na Južné nábrežie, teda by jazdila cez Vyšné Opátske. Konečne by sa tak aj obyvatelia zo začiatku Jazera bez problémov dostali na Námestie osloboditeľov, čiže tak ako to bolo počas dlhých rokov existencie sídliska.
Objasnili tragédiu v košickej mestskej doprave
http://korzar.sme.sk/c/6245725/objasnili-tragediu-v-kosickej-mestskej-doprave.html

"... v piatok policajný vyšetrovateľ obvinil 20-ročného Košičana z prečinu usmrtenia s trestnou sadzbou dva až päť rokov. Obvinený sa na polícii sám prihlásil. Vzhľadom na to, že išlo o nešťastnú náhodu - chcel vyriešiť konflikt medzi cestujúcimi a opitým 62-ročným mužom a tiež to, že sa k skutku priznal, úprimne ho oľutoval a je ochotný znášať následky svojho konania, je stíhaný na slobode,"
Reply on: TA #65610:
neviem ako to mám ešte vysvetliť, ale skúsim to posledný krát... VARIO má NOVÉ (žiadne upravené) a dokonca úplne atypické panely (aj rozmermi), ktoré boli nanovo vyvinuté BUSE aby sa správali ako panely EMtest... v starých paneloch by sa musela zrejme vymeniť celá elektronika, ale vzhľadom na to, že ani tie na VARIU nie úplne najlepšie fungujú, by som rozhodne do tohto kroku nešiel...
skôr je to na požiadavku DPMK na EMtest, aby sa doprogramoval SW pre technický modul tak, aby naraz vedel posielať signály na oba typy zberníc (aj keď tuším, že sa to zatiaľ nerobilo, pretože to nikto nepožadoval a samo o sebe by to značne spomalilo štart systému - kontrola pripojených zariadení na všetkých zberniciach, u BUSE sa následne aj kontroluje verzia dát v paneloch a ak je iná, začne sa nahrávať - aktuálne sa kontrolujú iba aktívne zbernice podľa nastavenia)...

uzavrime túto tému s tým, že aktuálne to možné nie je a ak to bude DPMK chcieť, má možnosť a zrejme tak urobí...
Reply on: Alco #65608:
Prázdninové CP platia vždy počas akýchkoľvek prázdnin, nikdy tomu nebolo inak. Nezmyslom a blbosťou by bolo trepať von celú výpravu, keď všetci žiaci a študenti ostávajú doma.
Reply on: VLK #65606:
keď v Buse upravili svoje panely na základe požiadavky DPMK, zadarmo to asi nebolo, tak by možno – opätovne na základe požiadavky DPMK – sa mohol upraviť aj softvér tak, aby vedel pracovať simultánne s 2 typmi zberníc. Síce to je určite náročnejšie z hľadiská financií, ale DPMK je v zásade aj tak čiernou dierou, čo sa tohto týka, takže aspoň by sa minuli € na "dobrý účel".
Reply on: VLK #65607:
Veď práve v tom variu , kto mal vedieť že sú to iné buse ako tie bežné? Zvonku to nevidieť. Myslim že už bolo v predošlych príspevkoch toto nedorozumenie vysvetlene nerozpitvaval by som ďalej túto tému. ?
Kandidát na Blbosť mesiaca:
Prázdninové CP na jeden deň - na dnes.
Reply on: Rudyke902 #65601:
kde si videl EMtest panely + BUSE panely fungovať naraz spolu (s výnimkou Varia, ktoré má verziu, ktorí nikde inde nie je a vylaďovala sa na Košiciach)? Keď teda tvrdíš, že sa to dá... je verejným tajomstvom, že som pre EMtest pracoval 5 rokov a dával dokopy aj systém v DPMK, čiže si myslím, že mám dostatočne široké znalosti ?
Reply on: TA #65602:
je tam HW obmedzenie - BUSE od výroby používa zbernicu IBIS, EMtest štandardne používa zbernicu 486, ktorá je rýchlejšia... u Varia BUSE vyrobilo panely so zbernicou 486, ktorú museli ešte vyladiť... HW modul, ktorý zabezpečuje komunikáciu s perifériami vie komunikovať na oboch zberniciach, ale aktuálne nie je naprogramovaná funkcia, aby posielal signály na obe zbernice naraz, a doteraz to ani nikto nežiadal...
kokos - teraz mi doplo !!! ? ? ? ? ? ?
Reply on: slavik052 #65603:
To nie je preklep ?
Reply on: TA #65602:
mas tam preklep el.tabule sa volaju EM Test - nie Em Trest 🙂
ale v poho
Reply on: VLK #65596:
je nejako obmedzené tvárenie sa Buse panelov ako Emtrestových? Teda môže sa hociktorý Buse panel tváriť, že je Emtrest?
Reply on: Peter55 #65594:
Dakujem za tvoju reakciu. Vidím že opäť sa mi snažíš vnútiť čo som nenapísal - ja som nepísal a netvrdil že zanedbané a zastarale su rovnaké veci.. Ale je to tu už len a len o slovíčkach že kto čo napísal - a preto je to dobrá naťahovačka na dlhé zimné večeri.

Ja si všetkých tu vážim, som si vedomí toho že čítaju a píšu tu určite aj ľudia "od fachu", netvrdím že len moj názor je ten pravdiví, naopak som rád ak sa tu vyjasnia nektoré veci aj po odbornej stránke. Nie som odborník, som de facto laik, vystupujem teda ako obyčajný bežný cestujúci, ktorý vníma určité veci z iného pohľadu (nie odborného) ak sa chce niekam MHD dopraviť - preto sa to môže javiť tak ako to je.
Smola je aj tá že reagujem niekedy aj na príspevky niektoré tu uverejnené a to do slova a do písmena na to čo bolo napísané a nie na čo čo asi si ten dotyčný pri tom myslel ak to písal, a tak.. Preto ak niekto napíše že A+B sa nedá, nemôže biť spolu a pritom niekde nejaké A a B spolu funguje - tak to napíšem, a už neriešim aké A a aké B ten dotyčný myslel.. Reagujem len na slová napísané.. Niekedy aj 1 slovo je dôležité a zaváži, ver mi. (by ti vedeli pracovníci OBP z Uss o tom písať veľa)

Teší ma ale že máš zmapované moje všetky príspevky tu, že je ich 1500 už, som nevedel ?

No musím napísať že niektoré z tých príspevkov ostalo aj nepovšimnutých, a niektoré názory zas sa po rozsiahlej debate a kritike že ako sa to nedá, že je to nereálne a tak - po pár dňoch aj tak zrealizovali a bez najmenších problémov.. Ale bolo ich len zopár.. ?

Je to tak ako píšeš, názor môže mať každý aký chce, otázne je kto a ako sa na danu vec pozerá.. A podľa mňa je teda 15 ročný voz morálne zastaralejší ako 10 ročný - roky sa ubrať nedajú, žiaľ..
Ďakujem za pozornosť
? ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.