Keď Ťa vytiahnem z voza za ten vak ak mi budeš prekážať zmení sa to že Ty ostaneš pred dverami a ja vo voze. Ty budeš čakať na ďalší spoj a ja budem cestovať komfortne netlačiac sa o tvoj vak. ?
Už som to zažil. Stlačil to jeden cestujúci pred zastávkou, v rýchlosti asi 30-40km/h. Mne sa to nezdalo vešmi prudké brzdenie. Intenzita brzdenia bola asi 2-2,5-krát výššia ako pri bežnom brzdení. Áno,spomaľuje to postupne.
Čím vyššia rýchlosť električky,tým slabšia účinnosť bŕzd.
Ako by sa správala električka, keď stlačím záchrannú brzdu? Používa magnetickú brzdu a brzdí okamžite, alebo postupne spomaľuje? Podľa mňa by sa niektorí slabo držiaci sa cestujúci aj prizabili ak by to niekto stlačil v rýchlosti 40 km/h
Človek s normalnym IQ a logickym rozumom asi nebude stlačať červene tlačidlo ktore je ohraničene červenym kružkom a vedľa neho je napis "zachranna brzda". Na to manual netreba, maximalne tak mentalne postihnutym, čo bohužial asi polovica cestujucich je ako tak sledujem dlhe roky....
Lol, nato že si chcel byť vodičom električky tu píšeš zaujímavé veci.
Ak je cestujúci negramotný a nevie si prečítať "ZÁCHRANNÁ BRDZA", tak nech to nestláča. Dokonca je to v červenom rámčeku!
A bol by som zvedavý, čo by si robil, ak by tie niekto stlačil takto brzdu. V tom lepšom prípade naberieš meškanie, v horšom si môže nejaký cestujúci aj ublížiť. Takže áno, cestujúci má vedieť načo aké tlačidlo slúži. Všetko je jasne označené.
..to je čistá pravda, plne súhlasím.. Ešte dodám, že je tu ďalšia "rarita" , na vozoch KT-čkách sa dopytové tlačidla na otvorenie dverí v DP nemontujú , neviem prečo - ani do vozoch ktoré už prešli VP a majú aj "nový náter" - majú ich len vozy z GO NP ktoré sa robili v ČR.. ?
A ešte sa potom vodiči aj čudujú ak niekto zatlači omylom záchr. brzdu (najmä v T3), ak dopytové talčidlo (na madle) "nestačí" stlačiť, treba aj tlačidlo nad dverami - kôly zastaveniu v zastávke na znamenie... To aby cestujúci mali manuál v ruke, podľa typu voza - kde aké tlačidlo je a pri čom sa ktoré kedy tlačiť len má.. ?
A len tak mimochodom. Aj v CP je zakazane mat batozinu na chrbte, ak obtazuje (alebo zavadzia? neviem) inych cestujucich a obsadzovat nou sedadla v autobuse
Verím že Ty ho máš na chrbte aj celú cestu vlakom (KE-BA) pretože v návode na použitie je napísane nosiť na chrbte. ? A postarší cestujúci mali asi také "problémy" ako ty tak museli riešiť nejakých študentov. ?
Košické tlačítka – originalita za každú cenu alebo len diletantstvo a hlúposť ?
Zavedením používania dopytového otvárania dverí sa zrejme dpmk chcel zaradiť medzi civilizované štruktúry. Boli preto oživené už z výroby osadené systémy (T6) a pokračuje inštalovanie do ďalších vozidiel všetkých trakcií. Chybička sa sice vlúdila hneď na začiatku, ich funkcia nie je rovnaká vo všetkých typoch vozidiel. V niektorých typoch vozov nimi nemožno dať príkaz (dopyt) behom jazdy medzi zastávkami. To je velmi neštandardné a nevhodné riešenie . Hneď bude jasné , že prečo.
Medzi novinkami sa u dpmk zaviedli zastávky na znamenie. Ovšem nechápem tú „originalitu“ , prečo sa zavádza samostatné tlačítko aj vo vozoch ,kde je tlačítko dopytu ????
Veď vodič VIDÍ na kontrolke a predpokladá sa ,že aj správne vyhodnotí požiadavok na otvorenie dverí v následujúcej zastávke a teda aj na ZASTAVENIE. Práve to je dovod prečo možno aktivovať príkaz už pred zastávkou. V Brne sa dokonca po jeho stlačení rozsvieti nad kabínou vodiča nápis „ZASTAVÍME“ alebo STOP. A pokial v niektorých autobusoch je funkcia dopytu behom jazdy neaktívna, aj tak sa dá vyviesť kontakt na signalizáciu vodičovi aby zastavil. To dokáže učeň prvého ročníku.
Existuje táto „priblblosť nutnosti používania dvoch tlačítok aj v iných dp ???
Ešte jeden postreh. Košickí vodiči električiek sa z nejakého dovodu mimoriadne rozčulujú , keď tlačítko dopytu stlačím medzi zastávkami. Vysvetlite im , že vo vyspelých civilizáciách je to tak zvykom.
načo to aj hlásiť? každý rozumný človek počíta s tým, že sa na verejných miestach na slovensku kradne..takžeaj tie oznamy,ak by som dával,tak pre cudzincov, ktorí nevedia ako to tu chodí a teda najlepšie by bolo mať také oznamy radšej v angličtine...a ti ebatohy načo dávať dole,ak tam nemajú nič čo by im ukradli? mne by za školských čias mohli z batohu ukradnúť akurát tak zošit alebo desiatu ? všetko cenné bolo dobre chránené
a k tomu,že si optima platí zachádzku linky 10, podľa mňa by sa im viac vyplatilo si zaplatiť vlastný bus/električku..10-ka chodí vďaka študentom preplnená a veľa obchádza,takto to môže ľudí,hlavne teraz keď sa im otvára konkurencia odradiť..na ich mieste objednám električku od amfiteátra k nim a druhú zo stanice ako linka 5..alebo ešte lepšie z jazera cez centrum ?
plus úsek Luník VIII Optima platí OC Optima, a nepredpokladám, že by chceli platiť viac (napr. za úsek DPMK OC Optima)... a čo s linkou po ukončení otváracích hodín Optimy? Veľkodušne ju dáme späť na Luník VIII? Cez deň chodí táto linka veľmi vyťažená aj skrz študentské internáty na L8, a to by L31 z mesta nepobrala...
Zrušiť nosnú linku pre danú oblasť a uprednostniť tak nejaké OC pred obyvateľmi Terasy a internátistami je veľmi zlý nápad. Z pohľadu Luníka 8 je to ako zrušenie linky.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peter55