Peter: Trolejbusy majú pre DH význam, ale nie až taký ako 15-ka. Ako spomína "TA", ako by si cestoval na mier mimo špičky keď 55-ka je mimo špičky ukončená na Tescu? Keby 18-ku vrátili späť ako kedysi chodila bolo by dobre. Vtedy to bola akurát trasa pre klbáky a na 15-ky stačili 12 popr. 15 metrové vozy. Teraz nedávno chodili na 15-ke klbáky a taktiež takmer nestačili. Kedysi keď chodila 18 po trase Lingov-Mier-Nová Nemocnica-Moskovská bol to taký príjemný doplnok pre DH.
Všetci ti čo cestuju na Mier uprednostnia 55ku pretože sa im nechce trepať 10 minut trolejbusom ktory ide rychlosťou bežiaceho človeka keď tam možu byť 55kou za 4 minuty.
Už mi to lezie na nervy, že pri každej možnej priležitosti sa tu každy ohaňa trolejbusmi ? Pridte byvať na Furču a potom mudrujte.
"Trolejbusy nemaju pre furču žiadny vyznam"
--->>> ak žiadny význam, tak nech sa zrušia na DH a ukončia napríklad na Mlynskej bašte – nez náhrady, samozrejme, keďže nemajú žiadny význam
Som zvedavý, čo by Ti povedali na to cestujúci nastupujúci na Kalinovskej a Fábryho. A vlastne čo by na to povedali všetci tí, ktorí cestujú smerom na Mier.
Trolejbusy nemaju pre furču žiadny vyznam tak už si zafixujte všetci do hlavy, že prvorade linky pre furču su 15 potom dlho dlho nič potom 17 potom dlho na n-tu nič a potom trolejbusy, z hľadiska efektivnosti a využitelnosti. To že pre niekoho su trolejbusy boh a urobi sa z nich neznamena že to je nosna doprava na Furču automaticky.... Nech si dotyčny ľudia cestuju v rannej špičke s trolejbusy napr na NO.
A uplne zbytočne sa tu zas porovnava THC a Furča, už to tu bolo X-krat taka debata a je to kktina proste. Tu ide o to, že Furča potrebuje zvyšiť kapacitu smerom na NO to je všetko....
nejde ani tak o to, že budú stáť 3 vozidlá za sebou (maximálne 1. 2 môže otvoriť dvere), to sa môže stať aj na oveľa menej frekventovanej zastávke, ale tvorca tohto nápadu si neuvedomil, že na tejto zastávke vystupuje, nastupuje a aj len prestupuje obrovské množstvo ľudí, ktorých takto sústredil do 1 nástupištia.
Do p*** s nimi (pardon), to snáď nemyslia vážne. Veď nech sa pozrú na ich CP, na nástupište 1 sa budú rvať 3 vozidlá, a na nástupište 2 príde prázdna 51 z NO. Tak toto ma teraz dostalo.
Vôbec nechápem myslenie DP. Nech zrušia 30, toľko by vedel od stanice to potiahnuť napr. aj 24, a keď už DP je v takom zápale skracovania liniek, tak nech hodia na 18-ku krátke, popr. 15-metrové vozy, pretože je nevyužitá (takmer).A potom by sa aj na 15-ku našli nejaké tie kĺby a hneď by to bolo o trochu efektívnejšie.
to by sme sa dostali do stavu niekdajšej L 18 - tá mala trasu, ktorá bola s Tebou navrhovanou L 55 úplne zhodná. V poslednom období je v KE snaha skracovať linky.
Ani mi veľmi neoponuješ... Len som proste chcel povedať, že určite 20/20L nemá taký význam pre Dargovských hrdinov ako trolejbusy, alebo 15, či 17... ? (Chápem, asi som sa zle vyjadril, ale myslel som to tak...)
musím ti aj ja oponovať - kým L25 má omnoho redší interval a cesta ňou je v približne rovnakej dĺžke na Madridskú, L 20/20L má svoj význam pre Lingov a DH,MiÚ, pre ktoré je rýchlejšou alternatívou a to jednoznačne...
Vzhľadom na to, že obsluhuje až 2 zastávky na sídlisku, väčšina cestujúcich sa musí za ňou presunúť na Dargovských hrdinov, MiÚ / Lingov, rovnako ako u linky 25 k zastávkam Bruselská, Aténska alebo Madridská. Z tohto pohľadu nejaký extra význam pre sídliská nemá. Ale ako ďalšie rýchle spojenie na NO určite význam má. (Preto tá druhá veta v zátvorke v príspevku #64551.)
Ad 20/20L Podla mna maju dost velky vyznam. Ved preco potom by ich posilovali pocas spiciek medzi KNV a NO? Aj ked ja idem 20tkou NO-Furca tak vzdy je narvata
Linka 25 znamená pre sídlisko Ťahanovce to isté, ako linka(-y) 20/20L pre sídlisko Dargovských hrdinov. Sú to linky, ktoré obe sídliská obslúžia iba okrajovo, čiže nejaký extra význam pre ne nemajú. (I keď si osobne myslím, že 20/20L má pre Furču o trošku väčší význam, ako 25 pre Sídlisko Ťahanovce...)
Komentár: Stále nechápem, čo si tieto sídliská závidia v tomto smere... Interval je viac - menej rovnaký, pričom Furča má "výhodu" stáleho intervalu v rannej špičke oproti striedavým intervalom medzi linkami 27 a 36. Na druhú stranu, je otázne, ako veľmi sa dodržiava CP vodičmi na linkách 71 a 72 - čo však nie je problém ani Ťahanoviec, ani Furče, ani cestovných poriadkov...
---------------------------------------------------------------------
Komentár: V rannej a popoludňajšej špičke je Furča v tomto smere horšie a ak ráno sú linky 15 a 17 prepĺňané často a pravidelne, skutočne by bolo dobré pouvažovať min. nad výmenou súčasne vypravovaných vozidiel za kapacitnejšie /reálnejšie/ alebo skrátením intervalu /nereálne/ na aspoň jednej z liniek 15 a 17 aspoň v rannej špičke. Večer je na tom v tomto smere Furča lepšie ako Ťahanovce (51 a 56 vtedy už nepremávajú...).
---------------------------------------------------------------------------
Komentár: Takmer úplne zhodný interval...
---------------------------------------------------------------------------
(Mohol som do spojení Bruselská > Mlynská bašta a Bruselská > Palackého zahrnúť i linku 25, ale nemalo by to žiadny väčší význam, pretože medzi 06:00 a 08:15 z Bruselskej nepremáva /až z obce/ a poobede s 30 min., či večer so 60 min. intervalom veľa ľudí zo Sídliska Ťahanovce neodvezie aj vďaka svojej trase, kde na sídlisku zastavuje na 3 zastávkach v severnej časti. Taktiež 20/20L som mohol zahrnúť do spojenia DH, MiÚ > Palackého, no z dôvodu, že na celej Furči stojí na 2 zastávkach /nerátajúc Sečovskú/, by aj tak veľa Furčanov neodviezla.)
Ak nájdete nejakú chybu, ospravedlňujem sa vopred. ?
TA