Reply on: veteran #62770:
Priestor pred DTbH a Dargovom je už štvrtý rok pracovne nazvaný ako pešia zóna s možnosťou vjazdu iba MHD /TRAM, BUS/. Priechody pre peších tam zvislým značením označené nebudú, pôvodne sa to malo celé dláždiť, tak tie pešie koridory medzi zastávkami MHD mali byť odlišne vyskladané. Musí sa nájsť optimálny variant DZ, nakoľko v pešej zóne má chodec prednosť pred automobilovou dopravou /ak je tam nejaká púšťaná/, tu je potrebné zladiť množstvo peších a cca 60 autobusov za hodinu tak, aby bola zabezpečená bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky s dôrazom na peších. A ešte sú tu električky - tie však na neriadenom priechode pre peších majú prednosť pred pešími, v pešej zóne nie. Ale toto sa za tých pár mesiacov dorieši, určite sa zrealizuje najoptimálnejšie riešenie. Myslím si ale, že pre chodcov na tejto strane NO bude určite pohodlnejšie prechádzať cez komunikáciu, ako doteraz, keď mali k dispozícii iba tri svetelne riadené priechody, a čakali vždy minimálne minútu na zelenú.Retardér na Fejovej - už to tu niektorí spomínali, nie je to nadradený smer, bude slúžiť pre dopravnú obsluhu, je to pôvodné riešenie. Nadradený a aj v rámci návrhu programov CSS a koordinácie križovatiek bude preferovaný smer po okruhu - teda výjazd smer Palackého. Kto sa tam od Auparku bude chcieť motať, nemôže sa mu to zakázať. Prejazd Fejovou bol určený v rámci dopravného riešenia NZC Aupark pre ľavé odbočenie Južná trieda - Štúrova - centrum, a ostal aj v tomto riešení. Má sa tým odľahčiť Rastislavova ulica medzi ulicami Milosrdenstva a Štúrovou. Celá severná strana Štúrovej je však riešená iba ako jednopruhová, preferuje sa tu MHD v smere k Steel aréne.
Bačíkova - je lepšia pre IAD ako Hviezdoslavova z viacerých dôvodov - zvyšuje priepustnosť uzla Jumbo centrum, okruh nepretína dnes dvakrát a v budúcnosti trikrát električkovú trať, pri výstavbe električky Masarykova - MMM bude bez prerušenia možnosť prejazdu po okruhu v tomto uzle aj od Štefánikovej /po okruhu/, aj od Gorkého. Takže doprava okolo centra nebude narušená.
Trať na Masarykovej sa rieši v strede komunikácie /ako Komenského ulica/, električky budú vchádzať do križovatky v navrhnutom strednom jazdnom pruhu, v opačnom smere taktiež. Od Gorkého sú k dispozícii dve trasy pre prejazd NMMM - po okruhu /Továrenská-Bačíkova/ ako nadradený, alebo po Hviezdoslavovej - ako obslužný.
Strihanie centra po nultom okruhu - všetko je navrhnuté tak, že skratky po 0-tom okruhu urèite nebudú skratkami.
A preèo to riešim ja ? Lebo toto riešenie som rozpracoval už pred ôsmymi rokmi, bolo to vtedy prezentované aj v médiách. A prečo to rieši mesto v rámci výstavby NZC Aupark ? Tak sa investor dohodol s MMK. Aupark to celé zaplatí, mesto len zabezpečí obnovu - preznačenie vodorovného DZ. A inak uzly Jumbo centrum aj Dom umenia sa budú realizovať cez samostatné územné a stavebné konania. Jednosmerný okruh prešiel cez iks inštitúcií, odsúhlasili ho cez miestne zastupiteľstvá mestské časti KE-Staré mesto aj Juh, prešiel cez Komisiu dopravy na meste, vyjadrili sa k nemu mesto /UHA, SKK/, VUC, KR PZ, DPMK, ObÚ pre dopravu, stavebná fakulta TU atď. Bol by som rád, aby sa k riešeniu pristupovalo pragmaticky, a nie systémom jednoznačného odmietania bez toho, aby sa zvážili všetky plusy a mínusy. Tých plusov je určite oveľa viac.
tomik55