Včera som si podľa obnažených čapov nevedel spomenúť, ktorý diel je ktorý, takže dnes Ti to už viem potvrdiť na 100% - je to opačne, ako som uviedol v príspevku #5845:
- na vagóne č. 81 54 3943 963-1 je článok 512-A,
- na vagóne č. 81 54 3942 453-3 je článok 512-C,
- na vagóne č. 81 54 3943 990-3 je článok 512-B,
t.j. na zverejnenej fotografii je odfotografovaná "Bambuľa" spredu (A+C+B). Máš dobrú intuíciu ?
Inak článok B došiel poškodený. Ide o malé poškodenie, ktoré nastalo niekde po ceste z Krnova. Zadná časť článku sa mierne vyosila, drevený oporník vyskočil a spodok vonkajšieho plechu na ploche cca 10x4 cm sa vyhol o 90°. Ešteže to bolo istené aj napínadlami...
Inak som si všimol ďalšie rozdiely, podľa ktorých bude možné #517 a 521 od seba rozoznávať. Najviditeľnejšou je drobná zmena náteru nad čelným a bočnými sklami kabíny vodiča, kde je súvislý biely pás pozdĺž celého vozidla. Na #517 a 521 je náter aplikovaný nesprávne, pričom pozdĺž vozidla je pás biely, ale nad oknami kabíny vodiča je šedý.
Áno, bol som u nich. Obaja, ktorí mali v tom čase zmenu, boli veľmi milí a úslužní. Ja som sa na tú schému pozeral len veľmi zbežne a pri pohľade na DÚE sa mi zdalo, že tam vidím 517-tú koľaj, preto som si z toho automaticky vyvodil, že koľají je 17. Tú sieť vlečky, pokiaľ by sa mi dostala pod ruky, by som samozrejme mal len pre vlastnú potrebu a do zbierky. ?
Ikarusy 415 a 435, pokial viem, nemaju namontovane repraky. Mozno by sa dali domontovat dodatocne, ale hlavny problem je v datovej zbernici, ktora by musela byt uplne ina.
V podstate máš pravdu, videl si len rušne USSK. Ale po koľajách tam jazdí i GETRA so svojou T 444.1 pri rekonštrukciách a kedysi jazdila i T 334 EKOMETAL-u. ?
Len pripomeniem, ze v areali USS je 288 km kolaji, vsetky kolajeove vozidla maju majaky. Inac ked som jazdil okolo oceliarne, tak zbadal som asi 6m kolaji, kde viedla niekdajsia trat, cast zasahuje do chodnika (asi 2m) a zbytok do travy.
Takže si bol v kancelárii vozmajstrov USSK? Ináč podľa mojich vedomostí je tam 16 a nie 17 koľají / t. j. len taký detail/ Zohnať sieť vlečky v areáli USSK nie je problém, horšie je to s jej zverejnením a rozširovaním. ?
Vec ked si zoberies taku L22, alebo L28, tam sa clovek naklepe a potom to este povylepovat.
Vidno, ze si nebol vsade, lebo este existuju stare zastavky (nie palicove), ale to by si musel si urobit kompletnu prehliadku kde vsade nasa MHD jazdi.
Re #5904 BMko: Ja sa s Tebou hádať nebudem. Sám poznám mnoho ľudí, čo majú taký istý názor. Ale tiež aj ľudí, ktorí ho nemajú.
Re #5913 balky: Dobre, ten vlak nechceš rušiť, ale v príspevku #5798 si jasne naznačil, že Ťa prípadné zrušenie nočnej dopravy vo vzťahu k odchodu tohto vlaku nijako nevzrušuje, pretože každý kto ide do BA, uprednostní iný vlak.
A o toto mi ide, v tomto s Tebou nesúhlasím.
Re #5925 1018: Naučili sa používať Excel. Fajn. Takže obrazne povedané, remeselnícka dielňa sa nám upgradla na manufaktúru. V ktorom roku možno očakávať technickú úroveň tvorby ZCP aspoň približne podobnú ktorémukoľvek inému mestu?
Ohľadne tyčí - LUK mal najskôr na mysli, že v Solarisoch neskorších sérií medzi druhými a tretími dverami nie sú vodorovné madlá. Skrátka človek sa nemá kde počas jazdy držať.
Ad trolejbusy: Súhlasím. Tak, tak... Na Slovensku niet pomalšej prevádzky.
Ad nezrovnalosti: Ovsište nie je dobrým príkladom, pretože ide o jeden z najklasickeších bratislavských názvov. Nevedieť v BA kde je Ovsište, to ako v KE nevedieť, kde je Terasa.
Ale ruku na srdce, myslíš, že prispieva k lepšej orientácii cestujúcich, kde cieľ na transparente nezodpovedá žiadnej existujúcej zastávke MHD?
Len sa pýtam - ja osobne som si už v Košiciach zvykol, že napr. konečná zastávka Kláštor na Lechkého ulici je na displeji označená ako Kilimkovičova
Buďme korektní. Hlásenie zastávok je až na pár výnimiek NAINŠTALOVANÉ vo všetkých vozidlách s BUSE. To však len málo súvisí s tým, koľko vozidiel v Košiciach v skutočnosti hlási.
- CP na pisacom stroji - aj to uz len ciselna spodna cast, nastal pokrok a poniektori ludkovia sa naucili pouzivat Excel, takze v dnesnej dobe to uz je rychlejsie
- SOLARIS - pomer dvere/kapacita + hodiny - plny suhlas; ake vodorovne tyce mas na mysli?; hlasitost je zalezitost Solarisu, je to na maxime
- rychlost trolejbusov - bohuzial... Nevhodne armatury, minimalne pritlaky na paliciach, blbe vedenie prevadzky, pomale chronometraze, ...
- nezrovnalosti v oznaceni smerov na transpatentoch a v CP - na transparentoch sa pozivaju casto nazvy, ktore oznacuju obsirne celu oblast, napr. BLSAK, PODHRADOVA, ..., je to urcite lepsie ako v BA napisat na bus OVSISTE a nik okrem zasvaetenych nevie, kam to ide...
- hlasenie zastavok je az na par vynimiek vo VSETKYCH vozidlach vybavenych systemom BUSE
- pochavala za farby - ? darmo, zelena ja zelena...
Zda sa, ze tu asi bola. Ale niektore archivne snimky uz maju riadnu historicku hodnotu. Taka suprava snehovych vlociek pred Slovanom s pozostatkom socialistickej vyzdoby, hmmm, to je nadhera.
eMareq
2+4 a 3+7 su uz hotove, ak sa nepomenia odchody poslem hned ako sa bude dat.