prečo krátiť a nie radšej predlžovať interval na semaforoch? Je na radičoch funkcia špička? Niečo také aby v čase špičky boli zelene pre každého aspoň o polovicu dlhšie.
Križovatka pri OC Metro bola vyprojektovaná a v r.2001 zrealizovaná v plnej dynamike - s detektorovými slučkami zo všetkých smerov. Súčasne tu boli navrhnuté a zrealizované vzdialené detektory MHD - v smere príjazdu od centra vo vzdialenosti 213 m pred stopčiarou, a v smere výjazdu zo sídliska vo vzdialenosti 259 m pred stopčiarou. Tieto extra detektorovú slučky mali zachytávať impulz z vysielačov preferencie na podvozku autobusov. Vysielače preferencie - ak sa nemýlim, malo ich byť cca 80 kusov - boli dodané do DPMK v rámci zavádzania ASR MCP (Automatizovaný systém riadenia mestskej cestnej premávky) na križovatkách v meste Košice, riadených zariadením firmy Siemens. V prvej etape sa tieto vysielače namontovali na všetky trolejbusy, nakoľko ako prvá v Košiciach bola týmito vzdialenými detektorovými slučkami MHD vybavená križovatka Protifašistických bojovníkov - Roosveltova - Senný trh, spustená do prevádzky v rámci predĺženia trolejbusovej trate o úsek Jumbo - Bottova. Následne sa začali vysielače montovať aj do autobusov, pre ich detekciu a vyvolávanie prednosti boli navrhnuté a postupne realizované križovatky pri OC Metro, pri OC Cassovia (príjazd autobusov v smere od ulice Pri prachárni, samozrejme + preferencia električiek na Alejovej), križovatka Kuzmányho - Vojenská (príjazd autobusov z Vojenskej), križovatka tr. SNP - Ipeľská - Ondavská (príjazd autobusov od Ipeľskej) atď. Bohužial, montáž vysielačov mal na starosti DPMK, postupne sa s tým prestalo, taktiež v križovatkách sa preferencia nerealizovala - HW bol dodaný, ale SW sa to odsúvalo do budúcnosti.... Dnešná situácia je taká, že v radičoch sú odsadené moduly, kabeláž križovatiek bola zrealizovaná, len je potrebné obnoviť vzdialené slučky a upraviť SW riadenia. A samozrejme inštalovať vysielače preferencie do vozidiel. Náklady na realizáciu oproti výzisku zo skrátenia jazdných časov cez križovatky si dovolím tvrdiť, že by sa za rok splatili. A pre tých čo si nevedia ako by to malo v praxi fungovať: Napríklad križovatka pri OC Lipa, z Vojenskej stojí v kolóne 36-ka, za križovatkou s ulicou Škultétyho tu umiestnená vzdialená slučka MHD zachytí signál autobusu, zaradí fázu riadenia so zelenou od Vojenskej, a drží túto zelenú až dovtedy, kým autobus neprejde cez odhlasovací detektor MHD za stopčiarou v križovatke. Takto som to projektoval už pred vyše 10 rokmi....
Možno týmto aspoň trocha upokojím vodičov liniek č.4 a 7 (a ďakujem za email R.Nagyovi): skrátil som dnes o 11,30 h chodca č.23 (priechod od Dargova cez Štúrovu ulicu) o 5 sekúnd. Posun začiatku zelenej na tomto priechode pre peších zabezpečí dostatočnú rezervu na to, aby celé vozidlo, resp. súprava električky už bola mimo priechod pre peších. Vypočítaný medzičas tu už nerátal s výhybkou medzi pomníkmi, cez ktorú je stanovená prejazdná rýchlosť 10 km/h - tá výhybka bude preložená na Južnú triedu.
Nejde o to či tam niekto vlezie do cesty alebo nie aj keď ma prekážku pred sebou, ale o to že keď ma chodec zelenú a MHD prejde okolo neho už keď ma on zelenú tak hneď vola na DP a sťažuje sa že vodič MHD šiel na červenú, boože to asi ozaj každému ing treba vysvetľovať jak malemu, čo tak viac času straviť vonku pri svojich semaforoch ich pozorovaním ako dnuka? A kedy keď sneží a fúka, tak nezafúka výhybky? Vyhrievanie taký čas nepomôže, to je to iste ako keď cestari budú posipovať cestu a stále bude na ňu snežiť a fúkať.
Ešte poprosím odpoveď ku semaforu POD FURČOU, opakujem je to zastávka ? .
A logika ti čo hovori? keď tu ma fungovať dopyt, tak ho majú mať VŠETKY vozy...prečo by KTčka mali mať výnimku? NP KT ho majú. Alebo má mať každý cestujúci zvlášť manuál ktoré vozy ho majú? Toto je džungľa a nie Dopravný podnik...
Ja viem. Ale tu sa všetko aplikuje rýchlo a a niesú na to vopred pripravené podmienky. Apropó, bol tu jeden čas obrovský rozruch okolo dopytu, všetko malo dostať dopyt atď...má ho dnes napríklad taká 6240 alebo 525 keď už mali tie prehliadky?
asi hej, lebo keď z Metra nejde žiadne auto, tak je na hlavnej ceste stále zelená...vačšinou čo vidím, tak druhé auto keď prichádza z Metra, tak vtedy im naskočí zelená....
Harmonogram výstavby komunikácie B1 v smere východ-západ pozdĺž južnej fasády objektu Auparku je momentálne dnes 11.decembra ťažko stanoviť presne, začína zima, a to je obdobie, keď sa komunikácie stavať nemajú. Keby nebolo prieťahov s majiteľmi Horizontu a problémy s vykopávkami základov bastiónu, tak by tá komunikácia dnes už bola možno hotová. Okrem komunikácie, čo je vlastne to posledné, je potrebné dokončiť komplet prekládky inžinierskych sietí v tomto koridore - vrátane množstva káblov DPMK - a dobudovať obidve dvojrampy do podzemných parkovísk. A sama osebe táto komunikácia nestačí, je potrebné vybudovať aj úsek medzi Južnou triedou a Mojmírovou okolo pomníka. A tu je ešte v hre mesto, ktoré pomník rieši. Osobne si myslím, že tu sa stavba začne až po MS v hokeji, aby fungovala bez problémov počas MS Štúrova v smere západ - východ. No a ešte je potrebné uvažovať s minimálne mesačnou uzáverou Štúrovej počas realizácie rekonštrukcie koľají električkovej trate z Južnej triedy vrátane zdvojenej koľaje - a to sa chystá na letné prázdniny. Takže reálny termín sprejazdnenia NO v smere východ - západ vidím tak na cca 15. augusta 2011.
Kedy je planovane budovanie odbocenia od Palackeho na dolava na Juznu triedu? Predpokladam, ze nove umiestnenie CSS uz zodpoveda novemu vzhladu krizovatky.
Ešte k tej koordinácii NO - Palackého po 23,00 hodine: softvérovo to asi nepôjde, lebo to sú zadefinované stavy, ktoré sa nedajú meniť - odchýľka od tohto stavu sa vyhodnotí ako porucha riadenia a radič by vypol, a ráno nenaštartoval. Bude sa musieť asi zmeniť doba vypínania križovatiek, aj keď si myslím, že to, že niekedy po 23-tej hodine drží na križovatke zo smeru NO zelenú 60 sekúnd, tak by to až taký obrovský problém byť nemal. A ešte jedna dôležitá skutočnosť - všetky križovatky v okolí stavby Auparku sú stále klasifikované ako stavby v predčasnom užívaní. Celková kolaudácia bude až budúci rok koncom leta.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Arksun