Ešte máme jednu linku dosť nešťastne ukončenú v centre a prestávkujúcu pri amfiteátri, kde by sme ľahkým oblúčikom cez ŠTU mohli získať 13L. ? ? (do zbierky yetimu)
na križovatke Letná - B Nemcovej by mali Solarisy jazdiť len priamo, jedno odbočovanie s takým vozom a vodič MUSÍ porušiť aj niekoľko dopravných predpisov, a to nehovorím o ohrozovaní cestujúcich , chodcov a iných účastníkov premávky...
Keď ostala dopoludnia v PD 55N razzahodinu, potom kde je problém zaviesť zhovadilosť L18 razzahodinu večer v PD a cez VD. A môže sa prekladať s L22, to už máme luxusný interval 30'. ?
Napadla ma ešte možnosť, aby L12 jazdila večer v PD a cez VD po variantnej trase priamo cez Watsonovu, bez zachádzky k TU (k TU predsa len večer a cez víkendy toľko ľudí necestuje). Tu by však chýbal prestup na hrane na Mieri. Ale aspoň by tam bola obsluha.
nevadilo mi to až dodnes, už je situácia iná, a aj raz za hodinu by už bol prínos... prestúpiť sa z nej predsa dá, nemusí teraz kopírovať dve nosné linky ak sa dá využiť lepšie
už skoro dva roky denne sledujem 22-ku ako vozí vzduch... ozaj sú už VŠETKY možnosti vyčerpané? A zhodou okolností 22-ka jazdí práve medzi Amfiteátrom a Mierom, to proste bije do očí tá nelogiga, že raz za hodinu radšej jazdí v súbehu s 19/36 akoby mala ísť po Watsonovej
Za Vášho spolupôsobenia v predstavenstve sa jazdilo o milión km viac (dosť podstatný detail). Situácia sa obrátila k horšiemu, keď sa dostal k moci Knapík. A začalo sa to predlžovaním intervalov na nočnej doprave.
Iste doprava sa AJ posilňovala (vznik linky 50 (THC - NMM), potom jej zrušenie, potom vznik linky 57 (KVP, Kl - THC) (2.8. zrušená), potom vznik linky 51, nejaké tie spoje naviac u linky 54, vznik linky 39, ktorá bola stále v skúšobnej prevádzke atď.). Ale chaos a nezmysly pretrvávali! A vedelo sa o tom, lebo sa tu už x-krát pranierovalo. Len sa s tým nič nerobilo. Namiesto toho, aby sa systém sprehľadnil, sa vymýšľali stále rôzne záplaty, ale neriešiace podstatu veci a to úplne zlý základ, ktorý nastavil bývalý dopravný námestník a jeho žiak ho obhajoval (hoci s kozmetickými úpravami - stále to bola tá istá stará baba, ktorá dostávala nové šaty). Takže si nevravme, že neboli a nerobili sa haluze (viď linka 39 s intervalom 60' cez víkend).
Napíšem to tak: vo Vašom pôsobení v predstavenstve bola podľa mňa reálna a veľká šanca s tým niečo robiť, lež neboli tam akosi inak (dopredu) zmýšľajúci ľudia (a ktovie či bola voľa? teda okrem formálneho záujmu). A ako píšem na začiatku, bolo aj za čo.
Veľmi dobre si spomínam, keď som na zmene robil s exRDaT, keď sme to mali hotové, tak potom prišla správa, že každý rok sa malo obmedziť po 500.000 km. Čo by ste vraveli vtedy ak by k tomu naozaj došlo? Neodniesla by si to len nejaká linka 18 (tá by bola celkom iste zrušená komplet)?
Ja 30, 40, 60 minútové intervaly na základných(!) linkách neuznávam.
Re #54971 5: K tým posilňovaniam špičiek poobede: ja s tým súhlasím. Tých 12-minút je a bude cez školský rok celkom iste vítaná vzpruha. A ešte by som ju rozšíril aj na trolejbusovú dopravu. Tam je tá poobedná 15-minútovka tak-tak na hrane. Sám na sebe pozorujem, že radšej idem linkou 50, ktorá ide hneď za L72 - lebo je ten autobus prázdnejší. Keby tam bol lepší interval, no tak nejakú L50 oželiem (a ani nieje potrebná). Isteže nesúhlasím so zrušením dopravy po Watsonovej. Ale sme v takej situácii, že manévrovacie možnosti sa proste vyčerpali.
Re #54967 tbus: Na jednom konci linky 12 bývajú duochodcovia a na druhom býva istý Jozef, ktorý sedí v prdstavenstve ako jeho podprdseda. Máš nejakú reálnu šancu presvedčiť jednu aj druhú skupinu, aby sa tej linky vzdali (alebo dovolili nejakú zmenu)?
cit:
"návrh prejazdov kazdeho druheho spoja L27 na 18, presmerovanie linky 22 cez watsonovu"
Nie, radšej natrvalo presmerovať L22 s nadväznosťou L19 na Amfiteátri a viac spojmi. A linku 18 nechať trvalo špičkovú.
To je OK, že 16-ke sa pridalo kvôli absencii L29 pri Cassovii. Ale tým pádom v čase, keď sa všade v sedle škrtalo, Podhradovej sa pridalo. Pritom 12-ka tam vozí 3 babky s ľuftom.
Pozastavil by som sa aj nad iným. Dnes už nechodia všetci na ôsmu do roboty ako kedysi a trend postupného zmierňovania rozdielov medzi špičkami a sedlom je tu zjavný a logický.
Preto nechápem, čo dnes niekoho vedie k ďalšiemu posilňovaniu špičiek na úkor sedla. V tomto sa plne stotožňujem s tbusom. Tvrdá podpora špičky a niekde likvidácia sedla je v absolútnom rozpore s trendom a reálnym dopytom.
Vážený dispečer, za môjho pôsobenia v P-DPMK sa určite nerobili také haluze v LV ako to čo sa vyrába v DPMK za posledné obdobie. Vtedy sa zápasilo s problémom prejazdnosti rozostavanej križovatky Prešovská - Sečovská, kde polovica autobusových spojov z celých Košíc chytala v špičke aj 20-25 minútové meškania. A súčasne sa riešilo posilňovanie dopravy na THC. V živote by z DPMK za mojej prítomnosti nevyšla von taká blbosť, že zo zastávky, resp. z úseku kde v špičke okrem základnej linky č.18 jazdia aj dva expresy 50 a 55, tak v sedle a v DPP zruším okrem tých dvoch posilových expresov aj základnú linku. Trvám na tom, že to nie je dobré riešenie, práve naopak, je to hlúposť. A o 40 minútovom intervale som nepísal vo všeobecnosti, prečítajte si ešte raz môj včerajší príspevok. Napísal som, že vždy je lepší aj 40, či 60 minútový interval v sedle, resp. v DPP, ako veľká nula pre určitú konkrétnu linku, kde je jasný zdroj cestujúcich. Ale nie 40 minútový interval v globále pre celé mesto. A ešte raz a to podtrhujem, takáto zmena mala počkať do prázdnin, teraz ste tým v DPMK aspoň vyvolali vášnivejšiu diskusiu a už sa ide písať list primátorovi. A kedže idú komunálne voľby, na 99% sa tá 18-ka bude v septembri vracať naspäť. O ďalších "prvkoch" tejto úpravy LV, ako napr. rozdelenie 34-ky na 34 a 36 je zbytočné písať, tam sa vám opäť stovky cestujúcich "poďakujú"....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
5
Napadla ma ešte možnosť, aby L12 jazdila večer v PD a cez VD po variantnej trase priamo cez Watsonovu, bez zachádzky k TU (k TU predsa len večer a cez víkendy toľko ľudí necestuje). Tu by však chýbal prestup na hrane na Mieri. Ale aspoň by tam bola obsluha.