Ešte k tým výhybkám. V Plzni sú v centre mesta rádiovo ovládané všetky výhybky do "nohy" a nejedna sa v bežnej prevádzke nepoužíva. Ovládané sú jednoduchým vysielačom umiestnenom pod prvým schodom predných dverí, na verejnej frekvencii 433 MHz a v troch moduláciách (priamy smer, smer vľavo, smer vpravo). Pôvodným zastaralým dotykovým systémom je ovládaná už len jediná výhybka na manipulačnej trati z vozovne.
Takže by sa mi páčilo, keby sme v KE mali elektricky ovládané výhybky nielen na križovatkách, ale aj na všetkých konečných. To by však znamenalo "elektrifikovať" ďalších až 22 výhybiek, z toho počet elektromagneticky ovládaných výhybiek v súčasnosti je "pouhých" 23...
No v Košiciach by táto zmena vyžadovala zrejme dokúpenie nejakej SW základne BUSE. Pokiaľ mi je známe, zatiaľ sa nejako inteligentne nahrávať grafikon do palubákov nedá.
Vieš mi presnejšie napísať, čom by spočívala zmena/úprava v pripade automatizovanej prevádzky informačného systému bez zásahu vodiča? Veď ak do palubáku stačí nahrať grafikony, tak by to nemalo byť náročné.
Ad tabuľa L34A - áno, asi sa len "vloudila". Dúfam, že nabudúce to nebude stará, žlto-čierna.
Práve som 1¤ v blave,a poviem vám že informovanosť o linkách a poriadkoch je dosť biedna. Sú roztrhané cest. Poriadky . . . Nemajú ani akustické hlásenie o zastávkach ako my v košiciach. Je to tu bieda
O problémoch električiek viem. Ale aj bez nich už dávno malo byť softvérové vybavenie v DPMK aspoň také, aby sa to dalo aspoň v trolejbusoch a autobusoch. Žiaľ, opäť neostáva konštatovať iné, akože DPMK je jediný slovenský DP, kde displeje prestavujú ručne.
Re #5224 Sarko: Čiže historická tabuľka sa nám do prevádzky vlúdila...
Re #5226 BM: Ja som sa ale nepýtal na nejakých expertov šetričov, ale na normovanú spotrebu.
Čo sa týka jazdenia na spotrebu, neuraz sa prosím, ale o tom ozaj vážne pochybujem. Aká vôbec motivácia by k takému jazdeniu viedla. Nie je mi známe, že by v DPMK sa nejako zásadne prejavovala hmotná zaiteresovanosť vodiča na spotrebe PHM. Alebo sa spýtam rovno - ako vodič MHD, koľko k platu dostanem za ušetrený liter a koľko mi z platu strhnú za nadspotrebovaný liter?
No spytaj sa hoc ktoreho vodica, ktory na tom jazdi. Vravim ti z vlastnej skusenosti. Nezabudni, ze u nas sa jazdi dost casto na spotrebu malo ktory vodici jazdia tak ako opisujes
Práve preto som to sem napísal. Ja som takúto tabuľu určite videl vzadu, spredu ho fotografovali kolegovia z Plzne, ale číslo na tabuli si nevšimli a foťák je na kinofilm...
Čo sa týka električiek, kým sa medzi vozidlá nenainštaluje zbernica, čím by sa súprava ovládala len z jedného palubného počítača a aj sa viac tento systém nerozšíri, tak zatiaľ o takomto môžeme len snívať.
Však si sa mohol pridať Potom sme stretli ešte aj Ikarusa a ďalších dvoch dopravákov.
Inak na L34A premáva #3002, fotilo sa ostošesť. Rovnako aj GO Ikarus #4082 na L53 a 4126 na RA. Na stanici sme objavili 5208 s novou veľkoplošnou reklamou na Minoltu Dimage G400 a Z1. Vyzerá to ako návnada alebo napovedanie, s akými foťákmi máme vozidlá DP fotografovať
Zatiaľ nie, pretože si to netrúfam na vozidle a s vodičom v riadnej prevádzke. Nechcem ani len pomyslieť na to, že by sa niečo mohlo stať. Oficiálna skúšobná jazda so sledovaním správania sa zrýchľovača bude jednoznačnejšia. Akurát mi len dvaja elektrikári nezávisle od seba potvrdili, že zrýchľovač sa po vypnutí reverzu do základnej polohy nevracia a po zapnutí sa plynule posunie do polohy podľa aktuálnej rýchlosti. Zapojenie výzbroje je údajne bez zmeny a zásahov.
Sorry, ale toto len ťažko prehltnem. Pri košických cestách, pri košických zápchach, pri košických rýchlostich, pri košickom štýle jazdy brzda/plyn máte VY NIŽŠIU spotrebu na 15m voze ako my na 12m voze?
Re #5211 Sarko: Nejde len o výhybky a pod. V dnešnej dobe je už nepochopiteľné, že sa ešte niekde prehadzujú kódy na displejoch ručne. Tam vodič nemá čo do toho rýpať. Po príchode na konečnú by sa mali displeje prepísať automaticky. Pri uvedomení si niektorých skutočností má niekedy človek chuť nad stavom košickej MHD úprimne plakať.
Re #5212 Jeff: To sú príliš pichľavé veci, aby som sa ich odvážil riešiť cez fórum. Otázky "Solaris-biznisu" radšej nechajme tak.
Sa Vam vozilo co? A ja v robote, no je toto nejaka spravodlivost?
Vcera vecer, si robil vodic na R3 s odchodom 22.25Z formulu od Ferrocentra po Stadion Lokomotivy + spat do vozovne. Za 5 minut pocitane od feraku sme boli na amfiteatri. A za dalsich tiez 5 uz bol na konecnej, nemusim pisat, ze si nadbehol dobrych 7-8 minut.
Sarko
Takže by sa mi páčilo, keby sme v KE mali elektricky ovládané výhybky nielen na križovatkách, ale aj na všetkých konečných. To by však znamenalo "elektrifikovať" ďalších až 22 výhybiek, z toho počet elektromagneticky ovládaných výhybiek v súčasnosti je "pouhých" 23...