Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: richi78 #51354:
Peticiou nevyriesis ani makke f ...
Reply on: jt #51340:
co sa stane ked pri vchadzani na plateny usek nebude fungovat GPS prijem ?
Reply on: jt #51357:
" je absolútne neprijateľné, aby cesta, označená "Bez úhrady", podliehala spoplatneniu "

--->>> je to absolútne nelogické, som zvedavý, či by aj v tom prípade Ústavný súd vyslovil názor, že " logický výklad je nad gramatickým ".

Navyše vo § 2 Vyhláške, ktorou sa vymedzujú úseky diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy s elektronickým výberom mýta ( číslo 529 z roku 2009 ) sa hovorí :
" (1) Začiatok úsekov diaľnic, ktoré možno užívať bez úhrady mýta, sa označuje dodatkovou tabuľou s nápisom "Bez mýta, Without Toll, Ohne Maut" umiestnenou pod dopravnou značkou "Diaľnica" (IP 23a).

(2) Začiatok úsekov rýchlostných ciest, ktorý možno užívať bez úhrady mýta, sa označuje dodatkovou tabuľou s nápisom "Bez mýta, Without Toll, Ohne Maut" umiestnenou pod dopravnou značkou "Rýchlostná cesta" (IP 22a). "

Nikde sa nehovorí o cestách 1. triedy.
Reply on: Isidor #51351:
V integrovaných systémoch sa stierajú rozdiely medzi dopravou vrámci mesta a blízkom okolí, áno, súhlasím. Nie som ani odporcom toho, aby verejná doprava za dopravnú cestu platila, podobne, ako je to v prípade železničnej. Ja som proti rozsahu a spôsobe platenia, pretože
- je neprijateľné, aby sa spoplatnili hlavné prieťahy mestom, mestské okruhy, ktoré mali odbremeniť mestské ulice od tranzitu. Spoplatenie týchto prieťahov má presne opačný efekt,
- spoplatnenie desiatok rokov starých ciest, ktoré dovtedy spoplatnené neboli, pričom tieto cesty mnohonásobne prevyšujú počet rýchlostných ciest a diaľnic je postavené úplne na hlavu. Dvojpruhové cesty prvej triedy nech sa spoplatnia len v prípade, ak sa jedná o paralelnú cestu k ceste vyššej kategórie, alebo diaľnice a tam, kade vedie tranzit, ale intenzity nie sú natoľko vysoké, aby sa tam oplatilo stavať R alebo D. Takéto cesty sa zároveň musia udržiavať v primeranom stave a vieme, ako to je so slovenskými cestami,
- nie je normálne, že vrámci jednej obce sa nedá ísť z jednej jej časti do druhej inak, ako po spoplatnenej ceste,
- je absolútne neprijateľné, aby cesta, označená "Bez úhrady", podliehala spoplatneniu a ďalšie spoplatnené úseky neboli nijakým spôsobom označené.
Reply on: Isidor #51353:
z hľadiska spravodlivosti máš pravdu, no potom by mali byť spoplatnené všetky cesty ( minimálne všetky diaľnice, rýchlostné cesty a cesty 1. triedy ), aby to bolo ešte spravodlivejšie. Železnice predsa tiež nerozlišujú spoplatnené a nespoplatnené úseky. ( V prípade nákladnej dopravy sa nie je o čom baviť, tam by malo byť spoplatnenie samozrejmé. )
Reply on: Isidor #51353:
To hej, tak je ako vravíš, len problém je aj to, že na železnicu bárs nechcú púšťať iných prepravcov ( v osobnej doprave napr. ) . Aj v tom to má žel. doprava troška ťažžie.
Ked uz DPMK protestuje, rano by bolo treba pri nastupe do sluzby podpisat peticiu.. 🙂

(mozno to uz niekto pisal, sorry za OT,ale necital som dole )
Reply on: TA #51352:
získa sa tým sprehľadnenie ekonomických tokov v celej cestnej doprave a v dôsledku objektívnejšia súťaž medzi rôznymi druhmi dopravy. Keď železničný dopravca musí platiť aj za použitie trate správcovi infraštruktúry (u nás ŽSR), ale autobusový má cesty zadarmo a platí len vozidlá, PHM a vodičov, čo myslíš, kto z nich ponúkne objednávateľovi (kraj, mesto...) lepšiu cenu za identické výkony? Snaha je, aby nebol jeden druh dopravy výrazne zvýhodnený pred iným (výškou podieľania sa na nákladoch z verejných zdrojov) - čo prináša veľké deformácie na trhu. Dramatický pokles podielu nákladnej železničnej dopravy v prospech cestnej v posledných desaťročiach nech je toho príkladom.
Reply on: Isidor #51351:
je to čudné riešenie. Tak či tak je hromadná doprava stratová. A takto bude ešte viac. Kto tým čo získa?
Reply on: jt #51349:
mimochodom, v civilizovaných IDS-kách sa akosi prestáva rozlišovať medzi "mestskou" a "prímestskou" linkou (lístky spoločné, linkové vedenie spoločné, cestovné poriadky spoločné, informačné systémy spoločné...), takže o dôvod menej robiť takýto bordel aj v platení mýta.
Reply on: jt #51349:
platí AKÝKOĽVEK autobus idúci po spoplatnenej ceste. Hej, aj linka 100 napríklad (cestou na letisko) a ďalšie.
Reply on: Isidor #51348:
Platia tam aj mestské linky? Prímestské a medzimestské linky 3xx - 6xx jazdia po spoplatnených úsekoch a aj za ne platia (tiež to vo vozidle pípa po prechode bránou), ale týka sa to aj mestských liniek 1xx - 2xx (plus nočné)?
Reply on: LC #51345:
stačí ako príklad Praha, resp. celá ČR?
Reply on: LC #51346:
akurát VÚC je v tom kolotoči navyše, keďže mesto dostáva dotácie od štátu.
Reply on: LC #51345:
inac vsimnite si ako krasne sa stracaju v zacarovanom kruhu peniaze. MHD zaplati myto. MHD zaziada dotaciu od mesta. Mesto dostane peniaze od VUC a VUC dostane peniaze od statu, ktoremu ich /len istu cast/ vrati sukromnik, ktory myto vybral a kruh je uzavrety .... sukromnik si masti kapsu a obcan to ma zaplaitit
Reply on: TA #51335:
Ja tvrdim, ze ked MHD /ako verejna sluzba/ ma platit myto tak by ho mali platit aj hasici a zachranky a mozno aj policajne vozy nad 3.5T! Inac aby platilo myto len MHD je kravina a neviem o tom, ze by to niekde takto bolo.
Reply on: Isidor #51341:
aj takáto definícia je dosť vágna, keď si uvedomíme, že môže znamenať rozdiel aj niekoľkých stoviek m : http://tinyurl.com/yb6hawd, prípadne http://tinyurl.com/ycbvm58, a http://tinyurl.com/yeo8p6c. Jednoznačne by to bolo vymedzené dopravným značením.
Navyše, ak sa platí za celý úsek pri prejazde len jeho časťou, tak by to malo byť dupľom označené.
Reply on: VLK #51342:
aha, jasné... neviem či sa to netýka L34, ktorá len prechádza tou križovatkou... už sa aj ja pletiem...
Reply on: Isidor #51341:
poviem to tak: "papier znesie všetko"....
Reply on: VLK #51339:
ale úsek od D1/Zeleného dvora je spoplatnený až po križovatku s Hlinkovou (podľa zoznamu)...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.