Reply on: KVKV #5081:
Musim Ta opravit, ale R2 jazdila znova uz od 19.12. 1983 cez juznu triedu, NO, atd do VSZ. Az 4.2.1989 nastava zmena, ked sa R2 presmeruva cez alejovu, zaroven vznika L8, L9, na L6 sa skracuje interval v spicke na 6 min. v sedle na 10 min., R5 sa skracuje po Hotel Strojar a vznika nova R8, Barca - VSZ. Skratila sa L5 z pov. trasy: St. lokomotivy - Krasna, cez Tr. SNP. Premavala len od Amfiteatra atd do Krasnej.Inac prave R2 jazdiaca cez juznu triedu bola najdlhsou R (co do casu jazdy), vychadza mi jazdny cas minimalne 45 minut! Za nou bola R5 (este z Barce) 40 minut a potom R3 - 33 minut.
KVKV
VŠETKÝM- LINKOVÉ VEDENIE A ZMENY V 80. A 90. ROKOCH.
Erky-história: Zavedené od r.1964 R2, R3, R4. R1 až myslim odva roky pozdejšie, po dostavaní trate na Moldavskej.
R5 až pozdejšie, nalistujte niekto odkedy presne, v podstate to boli vybrané kurzy R1. Jazdili povodne až do Barce.
Prepravné nároky v rannej špičke boli na pokraji zvládnutelnosti i pri vtedajších intervaloch (na terase medzi 5. a 6.h =1minuta). Substrát na jednej terasovej zastávke dokázal naplniť súpravu na 190% a tým sposobiť velké zdržanie. Preto sa to riešilo tak, že na dispeč.príkaz niektoré R2, R3 a R4 pri výjazde zo Stromovej, B.Něm. a št.lok. nezastavovali, cestujúcich naberali až od určených zastávok na terase. Tým sa zabránilo zdržaniu, nezvládnutelným náporom cestujúcich. Niektoré spoje vtedy označené len R alebo hocijakou R vychádzali z Bardejovskej rovno do VSŽ, ludí naberali len pri ferocentre. RT-s týmto označením, bola zavedená až po vybudovaní smyčky pri amfiku. Ešte raz pripomínam ,že RT nemá nič spoločného s trojičkami.
R2 bola zrušená niekedy zač.70.r. so zrušením trate Masarykovou na trojuholník Stromova. Obnovená až v dnešnej trase po dostavaní Alejovej.
Hlavná a Kuzmániho sú trate, kde nikdy R pravidelne nejazdili. (Kuz.-len počas výluk ,i dlhodobejších).
Mestské linky:
Od konca 60.rokov do začiatku 80.rokov to bolo prakticky nemenné, až nudné. V prevádzke boli len linky 1,2,4,6.
Zmenou bolo len zavedenie L5-skrátená L1 a prevzatie úseku št.lok-čermel linkou 2 namiesto 4, a zrušenie čermelskej trate po prestavbe smyčky u št.lok.
80-te a 90-te roky sú pomerne rušným obdobím, zavedením nových liniek a výstavbou tratí. Začalo to traťou do Krásnej, preložka Kuz/Hlavná, oživenie B.Něm., spojka Južná -žst, Alejova, ....zrušením L1,5,8. A od tej doby je zase klud, až na obmedzovanie intervalov a premenu W/5.
Priznám sa ,že sa mi nechce momentálne velmi hladať v prameňoch kedy ktorá linka bola zavedená, skrátená, zrušená, možno mi niektoré údaje aj chýbajú. Pokial tu niekto uviedol nejaké dátumy ,verím že má pravdu. Uvítal by som, keby toto obdobie niekto úplne postupne spracoval. To zn. od r.80 dodnes.
Pokial možem, pomožem, doplním, aj staršie obdobie, 60.roky .