Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Furčan #5010:
dnes?
Reply on: Dispecer #5007:
Dúfam, že si mal na mysli osobnú prepravu. ? ?

A mimochodom, TA bol #5000.Oslavujme!!!!!!!!!! ? ? ? ? ? ☺
Reply on: pitto32 #5006:
okolo 16:00 dorazilo do KE dalšich 5ks z toho,2ks SU12 a 3ks SU15.
Reply on: pitto32 #5006:
http://imhd.sk/ke/#Novinka-1676
3532 je SU15 alebo SU12 ?Mne sa zdá, že také ev.č nemáte.
Reply on: KVKV #5004:
A čo myslíš s kadiaľ je táto fotka ?http://imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&typ=skoda_21tr&no=0&id=27302aeef1f021f1f0f4f634 ? ? Odpoveď:(Zo stanice Filiálka)
Reply on: Furčan #5005:
2xSU12 ?
Nemáte len náhodou jeden? ?
Vydim že nikto tu nepiše otom že v garažach na Hornadskej stoja dalšie päť Jamniky. ?
3xSU15 a 2xSU12
Reply on: Dispecer #4997:

Vozidlá z roznych fabrik do dpb ????.......
Tomu som dajak nerozumel ,skus presnejšie formulovať otázku.
Reply on: Sarko #5001:
CPR-Centrálne prekladisko rúd /nie rúr/ ?
Reply on: Sarko #5001:

Díky. v tých skratkách ešte pokračujem : Prečo bola R-ka od Amfiteátru do USS (VSŽ) nazvaná RT , a až neskôr premenovaná na R7?
Reply on: TA #4999:
CeloVozidlová Reklama, alebo ak chceš, celoplošná reklama, ale CPR je zastávka MHD a znamená Centrálne prekladisko rúr USS. 🙂
Reply on: TA #4999:

už som na to prišiel
KVKV: Podla mojich informacii trat z filialky cez mesto viedla niekedy do konca sestdesiatych rokov m.st., potom bola prelozena Nove Merto - Ustredna nakladna stanica - provizorne napojenie na Stary most. Provizorium sa zrusilo po vybudovani Pristavneho mosta. Ale berte to z rezervou, lebo neviem, ci si to dobre pamatam z publikacie Historia zeleznic na Slovensku ktoru nemam poruke.
Reply on: KVKV #4996:
A ako chceš dostať vozidlá s rôznych fabrík do DPB a.s.. ?
Reply on: Vladimír #4971:
STARÝ MOST BA
Patrilo by to asi na ba-fórum, ale ked to už niekto načal tu...
1. Najprv si objasnime krátko históriu:
Tesne vedla starého cestného mostu je železničný jednokolajný; existuje dodnes, kolaje sú ,nepoužíva sa .
Prvá "električka" normálnerozchodná jazdila po CESTNEJ časti mosta, lebo železnica nepovolila peážnu premávku po svojich kolajách. Tá električka bola "POHÉV" -el. dráha Bratislava - Viedeň. Električkové súpravy jazdili do Kopčan, do Viedne jazdili súpravy dvoch až troch vagónov ťahané el. lokomotívou. Úsek na cestnom moste bol dvojkolajný. Ďalej nech si záujemci nájdu históriu POHÉV alebo Pressburgerbahn...Je to dosť zaujímavé.
V tridsiatych rokoch bol úsek do Kopčan prestavaný na metrový rozchod a prepojený s BEÚS . Po vojne trať skrátená len do Petržalky.
2. Minulý týždeň som bol v Blave a podíval som sa na starý most. Zaujalo ma, že kolaje na železničnom sú dodnes zachované. Končia za mostom a trať je ďalej už zrušená. Na moste som videl normálnerozchodnú kolaj a uprostred v ose kolaj o metrovom rozchode (len usudzujem, nemeral som).
3. A TU ZAČÍNA ZÁHADA !
Je možné, že "metrová" kolaj na moste slúžila len ako prídržná kolaj v prípade vykolajenia; na žel. mostoch je to pravidlom, ale bývajú to ocel. profily ,ktoré nemajú profil kolajnice a ku koncu mostu sú zúžené smerom k ose kolaje. Tu však sú regulérne kolajnice, ktoré pokračujú až za most.
Dodnes som nikde nezistil, či po prestavbe trate na 1000mm táto viedla cestným mostom, či bola tiež dvojkolajná alebo či bol pre elku využitý (trebárs v poslednom období prevádzky) železničný most. Viem, že most bol koncom vojny poškodený a trať do Petržalky sa po vojne obnovovala. Možno došlo k zmene vedenia kolají. Ako to vlastne bolo ?
Kedy sa ukončila žel. prevádzka cez most do Filiálky ?
POKIAL DOKÁŽE NIEKTO UPRESNIŤ ÚDAJE, BUDEM MU VĎAČNÝ.
ĎAKUJEM.
Reply on: Sarko #4994:
Nikoliv 1738 uz asi 14 dni jezdi, Opet se u ni projevil fenomen 1/2lenych cel 🙂
Reply on: TA #4993:

No ani veľmi nie, pretože našim KT8 v Brne šťastena nepraje. KT8D5 #1736 (ex 518) mala koncom roka 2003 nehodu, keď nabehla do trolejbusu 14Tr #3231. No a KT8D5.RN2 #1738 (ex 504) mala 15.5.2004 DN s poľským autobusom Scania Irizar, takže má poškodené čelo a zlomený stĺpik medzi kabínou vodiča a 1. dverami. Myslím, že je ešte v oprave, bližšie bude vedieť povedať PvvS.

Najrozprávkovejší osud mali KT8 #527, 503 a 505, ktoré dostali v Straussbergu #21, 22 a 23. Okrem najlepšej údržby sú v perfektnom stave a výbave a zatiaľ bez akejkoľvek nehody.
Reply on: Sarko #4992:

Takže 504-ku "postihol" rozpávkový osud. Z Košíc, kde pre električky nehnú prstom, sa dostala do novej brnianskej rodiny.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.