Mal by si vedieť, že žijeme v dobe, keď výrobca dodá takú kabínku akú si DPMK objedná. Keď v roku 2000 mali otvorenú, v roku 2001 uzatvorenú a v roku 2002 zase otvorenú - odráža to "jedine a pouze" nálady na DPMK a nie v Bolechowe.
1. Neviem ako si to pán Olexa predstavuje, ale ja som voči výrazným pokrokom do konca tohto roku veľmi skeptický. Ak má vzniknúť intergovaný systém, to nie je žiadna vec na dva mesiace prípravy. Inak to zapácha ďalším paškvilom typu KIDS. Ako sa napr. chcú popasovať s cenami cestovného, ak ceny MHD v Prešove a Košiciach sú odlišné, pričom za pár mesiacov pribudne zásadný rozdiel v tom, že prešovská tarifa bude prestupná a košická neprestupná. Ako chcú preklenúť stav, kedy ZSSK používa predplatné lístky na svojich štandardných papierikoch, DPMP má čipové karty, DPMK papierové kupóny a SAD predplatné lístky pre istotu ani neponúka? Ako? Zavedenie ID určite do konca roka nehrozí. A obávam sa, že kto to tvrdí, tak ten tomu nerozumie.
2. "mohol by sa integrovaný dopravný systém výrazne rozšíriť"
Ako rozšíriť? Čo rozšíriť? Aký integrovaný systém? To akože KIDS? To akože KIDS je integrovaný systém? Nebesá! V KE neexistuje integrovaný dopravný systém - ten treba ešte len zaviesť!
Dnes som sa viezol novým Solarisom 3528 a opäť je tam kabínka pre vodiča ináč usporiadaná... To výrobca pri každej dodávke vozidiel strieda usporiadanie kabínky ako sa mu páči, či ako? Bavili sme sa tu o všeljakých čačkách, že vraj je to balkánske... a toto, že každé vozidlo je iné to nikomu nevadí... ?
Budeme môcť s jedným lístkom cestovať v Košiciach i Prešove?
Košický samosprávny kraj a mesto Košice podpísali nedávno dohodu o spolupráci pri realizácii integrovaného dopravného systému verejnej osobnej dopravy. Myšlienka vytvoriť v meste integrovaný dopravný systém /IDS/ nie je nová, po prvý raz odznela v roku 1992 na konferencii dopravákov.
Pôvodne bola predstava taká, že sa jeho prostredníctvom čo najskôr a na jeden prepravný doklad dostanú po železničnej trati, autobusmi SAD a mestskou hromadnou dopravou do zamestnania pracovníci prevádzok vtedy ešte VSŽ, dnes U.S.Steelu. Rozšírenie IDS malo šetriť čas i peniaze na prepravu a viesť k uprednostneniu ekologickejšieho systému hromadnej prepravy oproti individuálnej.
Podľa poslanca mestského zastupiteľstva a člena komisie dopravy Ing. Ladislava Olexu, PhD., čiastočne síce IDS aj doteraz fungoval, no nebol to klasický integrovaný systém, skôr len akási kombinovaná preprava, ktorú využívalo približne 300 ľudí. "IDS nespočíva totiž len v tom, že na lístok MHD sa dá známka Železničnej spoločnosti i Slovenskej autobusovej dopravy, a to oprávňuje cestujúcich využívať všetky tri spôsoby prepravy," zdôraznil L. Olexa.
Podpísanie spomínanej zmluvy medzi mestom a vyšším územným celkom určite prinesie pozitívne zmeny. Základom fungovania tohto systému je jeden hlavný koordinátor. Ten všetky dopravné spoločnosti vzájomne zosúladí a nechá priestor na postupné pridanie sa ďalších. Čím bude spoločností viac, tým by mal jeden cestovný lístok širšie využitie, napríklad i ako zľava v kúpeľoch alebo pri preprave k vlekom v lyžiarskych strediskách.
"V Česku majú tieto integrované dopravné systémy rozšírené na celé regióny. V Košiciach sa uvažuje nielen o spojení s mestami a obcami Košického samosprávneho kraja, ale o prepojení napríklad s Prešovom. Tak by mali Prešovčania zľavy na vlaku i v prostriedkoch MHD v Košiciach a naopak. Potrebné je ale vytvoriť silnú súkromnú obchodnú spoločnosť, ktorá by prerozdelila a sledovala výkony, náklady i tržby. Tejto myšlienke spojenia Košíc a Prešova podľa predbežných rokovaní dávajú zelenú obaja primátori, aj vyššie územné celky. Ak sa vytvorí spomínaná obchodná spoločnosť a nájdu prostriedky na jej činnosť, mohol by sa integrovaný dopravný systém výrazne rozšíriť ešte do konca tohto roku," myslí si L. Olexa.
(Košický večer)
-----------
Rad by som poprosil spravcov disk. fora aby pridali nasledovny link spominaneho clanku do sekcie clankov o MHD:
Ale veď nikto nehovorí, že to znižovanie vozkm je dobré! Slová "vo verejnom záujme" sa vzťahujú na podstatné meno "výkon" a nie spojenie slov "znižovanie výkonov" ?
A teda nie vo verejnom záujme sa znižujú výkony, ale znižujú sa "výkony vo verejnom záujme".
Re #4615 MaThiaS: V dobe keď všade čítame, že DPMK bude obmedzovať prevádzkový čas ďalších liniek nie je ťažké si odpoveď na Tvoju otázku domyslieť :o)