Reply on: Cathy #45197:
viem o tom, podstata môjho príspevku je ale v inom - konkrétne v tom, že odchody spojov nie sú vymyslené len tak mirnix-dirnix, ale majú určitý súvis, a to si musí uvedomiť aj napr. LUKYmhd, keď sa mu nepáči, prečo L 13 a L 31 idú naraz po sebe na Južnom nábreží.Lenže naša ctená cestujúca verejnosť je taká hlúpa, že vidí len odchody svojej linky a viac ich nezaujíma, a preto potom vznikajú takéto a podobné nedorozumenia medzi DPMK a cestujúcimi. LUKYmhd, neber to osobne, hovorím teraz o všetkých, ktorí prišli aj tu vyplakávať, prečo spoj tej a tej linky ide práve vtedy, keď ide spoj inej linky - treba vidieť súvislosti.
A áno, na prestup by to chcelo viac ako 1 minútu smerom na Mašu, ale v prípade opačného smeru sú 3 minúty dostatok. To, že vodiči nedodržujú CP alebo ho nemôžu dodržať z rôznych dôvodov, je ďalšia vec.
Dimi
Najprv co su to urcene zariadenia, podla drahoveho zakona:
§ 54
(1) Dopravné, plynové, tlakové, zdvíhacie technické
zariadenia, elektrické zariadenia vrátane zariadení na ochranu pred účinkami atmosférickej a statickej elektriny, na ochranu pred negatívnymi účinkami spätných trakčných prúdov, elektrické železničné zabezpečovacie zariadenia, kontajnery a vymeniteľné nadstavby, ktoré sa konštruujú a vyrábajú na prevádzkovanie dráhy alebo prevádzkovanie dopravy na dráhe, alebo slúžia na zabezpečenie prevádzkovania dráhy alebo dopravy na dráhe, sú určené technické zariadenia.
= ak si to ulozis v hlave, zistis, ze tam patri aj brzdova stolica. Podotykam, ze ide o prace na brzdovej stolici v priestoroch budovy, spadajucej pod drahovy zakon, to znamena trolejbusovej dielne!..
Ideme dalej:
§ 57
(1) Revízie, prehliadky, skúšky, obsluhu určených technických zariadení v prevádzke a kontrolu činnosti vo zváraní a nedeštruktívnom skúšaní (§ 55) môžu vykonávať len fyzické osoby, ktoré majú doklad o odbornej spôsobilosti. Doklad o odbornej spôsobilosti vydáva a odníma príslušný dráhový správny úrad.
(2) Ak príslušný dráhový správny úrad zistí, že fyzická osoba vykonávajúca revízie, prehliadky, skúšky, obsluhu určeného technického zariadenia a kontrolu činnosti vo zváraní a nedeštruktívnom skúšaní vykazuje nedostatky vo svojej činnosti, ktoré ovplyvňujú overovanie technickej spôsobilosti a bezpečnosť prevádzky určeného technického zariadenia, odníme jej doklad o odbornej spôsobilosti.
K §57: BMko, za povsimnutie stoji hlavne odsek 1. Pozorne a PORIADNE si ho precitaj, hlavne poslednu vetu odseku 1.. Stale sa bavime o prevadzke technickych zariadeni v priestoroch spadajucich pod drahove zakony. Mimochodom.. Ked si pracoval v priestoroch s trolejovym vedenim, aj ty si mal doklad o odbornej sposobilosti, ktory ti dal Drahovy urad ? (dalej nekomentujem)
Pre uplnost tu je este §55, na ktory sa odvolava §57 :
§ 55
(1) Projektovanie, konštrukcia, výroba, vykonávanie montáží, prehliadok, údržby, opráv, rekonštrukcií, obsluhy, revízií a skúšok určených technických zariadení, ako aj zváranie a nedeštruktívne skúšanie dráhových oceľových mostných konštrukcií, konštrukcií podobných mostom, koľajníc, dráhových vozidiel, plnenie kovových tlakových nádob používaných na dráhach
plynmi, plnenie nádržkových vozňov, nádržkových kontajnerov a vymeniteľných nadstavieb plynmi a ostatnými nebezpečnými látkami sú určené činnosti.
(2) Určené činnosti podľa odseku 1 môžu vykonávať podnikatelia 18) len na základe oprávnenia. Preskúmanie odbornej spôsobilosti vykonáva a oprávnenie na vykonávanie určených činností vydáva a odníma príslušný dráhový správny úrad.
Tu je jasne a POLOPATE povedane, ze brzdovu stolicu na pracovisku spadajucom pod drahovy urad smie OBSLUHOVAT len osoba s odbornou sposobilostou..
Takze ako vravim, tvojimi tvrdeniami sa viac zaoberat nebudem. Dalsie vynatky zakona sa mi nechce uvadzat. Nema to zmysel. Uz sa z teba z tychto prispevkov usmieva cela kosicka trolejbusova dielna, ktora tieto veci ovlada...
?