Stromova alej moze ostat v pohode zachovana. Stale som uvadzal iba vyuzitie sucasnej 4-prudovej komunikacie - 2 prudy s protismernou prevadzkou BUS pruhov blizsie pri domoch, kde je vedeny aj plynovod a 2 prudy s elektrickovou tratou blizsie pri aleji stromov.
Skutocna pricina zrusenia trate s existenciou plynovodu nesuvisi. Jedna z pricin, ktore sa uvadzaju v roznych publikaciach je, ze sa v roku 1964 spustila prevadzka na trati do VSZ a v roku 1965 otvorila nova elektrickova vozovna na Bardejovskej ul. a planovala sa prevadzka uz len velkokapacitnymi elektrickami a dokonca iba v rozsahu sucasnych liniek R!
A tak bolo este v tom case rozhodnute o zruseni trati do Cermela, obce Tahanovce, NMM - Zel. stanica a trat Bozeny Nemcovej. Ta ako jedina prezila vdaka zavedeniu linky R4.
Tu niekde by som videl PARALELU projektu RYCHLODRAHY s projektom regiotramu KORID - vyuzit elektrickovu siet na prevadzku regiotramu a zvysne nechat zrusit... Takze 60-te roky sa po 40 rokoch mozu ZNOVA ZOPAKOVAT...
Co sa tyka nielen rozvodov plynovodu, ale aj napr. parovodu, ktore mesto doslova prespikovali, tak sa to riesi tzv. KATODOVOU OCHRANOU proti BLUDIVYM PRUDOM z elektrickovej trate. Ta sa v minulom desatroci zavadzala takmer po celej sieti elektricovych trati.
na Aziskej triede na THC dnes jazdia maximalne 20-tkou ? Opravuju ten tankodrom ktory pred par rokmi bol este cestou... a pri hustote MHD na tejto ulici vznikaju normalne zapchy ?
Nevie niekto ako to bude s preferenciou električiek na SNP avenue? Po tom teste, ktorý sa robil kedysi v lete (tram, bus, cyklista, bežec) som čítal, že skúšobne bude preferencia zapnutá do konca roka. Už je tu druhý mesiac nasledujúceho roka, a nič sa nedeje.
Podotýkam, že semafory preferenciu majú, treba ju len zapnúť! Čiže žiadne dodatočné náklady tu prekážku nerobia, robí ju hádam asi iba nevôľa...
No aspon niekomu sa to paci a nehlada vyhovorky, preco sa to neda
Trat na Moyzesovej by vyzerala naozaj nielen pekne, ale aj mestotvorne. Na Kuzmanyho posobi skor ako sidliskova trat. Nesporne plusy som tu uz uviedol, tak sa nebudem opakovat. Nejde mi o to, ze by sa to malo urobit za kazdu cenu, ale keby mesto v spolupraci s investormi nad tym uvazovalo, tak by to malo pre mesto nesporny prinos.
Co sa tyka hypotek, este som nepocul o tom, aby banky ziadali o zakladanie dalsej nehnutelnosti. Mne nedavno koncila rocna fixacia uroku a s bankou som aktivne komunikoval, medzi recou aj o sucasnej krize a znizovani cien nehnutelnosti a nic take nepadlo. Kto poctivo plati, nema sa coho bat. Naopak som mal trochu "problem" s poistenim, kde mi paradoxne najprv navysili medzirocne percento hodnoty nehnutelnosti = poistna suma nehnutelnosti, ale ked som si chcel este nieco pripoistit, tak ma upozornili, ze vzhladom na sucasny pokles je to uz menej, ale vyriesilo sa to poznamkou, ze poistnu sumu nehnutelnosti si klient stanovil sam a bolo vyriesene.
Re #43156 Peter55: aspoň niekto. Lenže teraz 50 km / h nebude dodržiavať ani tá 1/4 vodičov, lebo po značkách, ktoré sa odstránia, neostane nič.
Re #43159 Axel: stáť a riadiť dopravu? ? Práve naopak - stáť a pokutovať vodičov za prekročenie rýchlosti. Snáď nechceš, aby pred každou školou policajti riadili dopravu. ?
Vzhľadom na špecifickosť L54 by bolo vhodné zahustiť jej interval medzi 7:00 a 7:30 na 10'. Alebo možno jednoduchšie riešenie - vsunúť tam 1 či 2 spoje, ktoré by premávali len od Kalinovskej (po Železníky) s odchodmi 7:05 a 7:20.
napisal som ze nepoznam, a teba nepoznam... ?
Ale dovodov moze byt kopa: nie je dovod sa ponahlat, bezpecnost, plynulost, ...
Niektore 40ky ale nechapem ani ja a niektore sa priznam ze tiez nedodrziavam. Napriklad takych 40 na Alejovej pri gymnaziu v sobotu o deviatej vecer je cista magorina. Cez tyzden rano o 7.30 by tam naopak mali stat policajti a riadit dopravu...
Sarko
Stromova alej moze ostat v pohode zachovana. Stale som uvadzal iba vyuzitie sucasnej 4-prudovej komunikacie - 2 prudy s protismernou prevadzkou BUS pruhov blizsie pri domoch, kde je vedeny aj plynovod a 2 prudy s elektrickovou tratou blizsie pri aleji stromov.
Skutocna pricina zrusenia trate s existenciou plynovodu nesuvisi. Jedna z pricin, ktore sa uvadzaju v roznych publikaciach je, ze sa v roku 1964 spustila prevadzka na trati do VSZ a v roku 1965 otvorila nova elektrickova vozovna na Bardejovskej ul. a planovala sa prevadzka uz len velkokapacitnymi elektrickami a dokonca iba v rozsahu sucasnych liniek R!
A tak bolo este v tom case rozhodnute o zruseni trati do Cermela, obce Tahanovce, NMM - Zel. stanica a trat Bozeny Nemcovej. Ta ako jedina prezila vdaka zavedeniu linky R4.
Tu niekde by som videl PARALELU projektu RYCHLODRAHY s projektom regiotramu KORID - vyuzit elektrickovu siet na prevadzku regiotramu a zvysne nechat zrusit... Takze 60-te roky sa po 40 rokoch mozu ZNOVA ZOPAKOVAT...
Co sa tyka nielen rozvodov plynovodu, ale aj napr. parovodu, ktore mesto doslova prespikovali, tak sa to riesi tzv. KATODOVOU OCHRANOU proti BLUDIVYM PRUDOM z elektrickovej trate. Ta sa v minulom desatroci zavadzala takmer po celej sieti elektricovych trati.