Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Furčan #43045:
mozem vediet ca sa deje s fotkami
Reply on: Irisb #43036:
čuduješ sa? aj moje necham pozbierať, ked to tu ma isť takto đalej.
Reply on: TA #43043:
Piliere su podla mojho nazoru rozmiestnene rovnomerne. Asi Ta myli to, ze v severnej casti je vedene robustne parovnodne vedenie z teplarni, ktore dost ubera z profilu. Preto tam nie je vedena doprava. Malo to byt docasne riesenie, ktore sa asi stalo trvalym.

Tak isto ako tunel, do ktoreho sa zbytocne prelialo obrovske mnozstvo penazi na to, aby tu vznikol jediny pruh, ktory vela nevyriesil. Za ten cas, kym sa postavil, sa doprava zahustila natolko, ze priepustnost tohto bodu je maximalne taka, aka bola predtym. Problem sa neuhasil, len sa oddialil a peniaze sa vyhodili celkom zbytocne.

Keby sa bol most rozsiril ako zvysne 3 a prelozil sa aj ten kusok parovodu, mohla tu casom pokojne vzniknut aj 6-prudovka s tym, ze v krajnych pruhoch by sa pohodlne a bez zdrziavania vo vnutornych pruhoch odbocovalo na autobusovu stanicu, resp. pripajalo z Krivej ul. Pripadne stredova cast by bola urcena vyhradne pre MHD (spolocny usek ED+TD+AD).

Netusim, kedy boli podjazdy rekonstruovane, mne sa zda, ze su dost stare a ze sa uz takto planovane postavili pocas pripadneho rozsirovania nakladneho priestoru stanice. Ten 1. podjazd vsak bude este starsi, trat sa v tomto useku elektrifikovala v januari 1962, tak budem hladat na nete nejake zachytne informacie.
Reply on: Sarko #43041:
hm, aj tak trochu nepremyslené to je. Veď jednotlivé polia podjazdov nie sú rovnako veľké ( aspoň mne sa tak zdajú ), čo by síce až také strašné nebolo, ale bol by dosť veľký problém s napchatím 2 pruhov v smere do centra, hoci aj keby sa zrušil chodník.

Kedy boli rekonštruované tieto podjazdy a prečo napokon nedošlo k rekonštrukcii v smere z centra 1. podjazdu ❓
Reply on: Isidor #43024:
na predposlednom pláne je dokonca aj 3. koľaj pre smer Družba na Sennom trhu. Návrat k 3-uholníkovému parčíku na NO, ktorý kedysi existoval, by bol teraz celkom na mieste, keďže Aupark zaberie takmer celé priestranstvo. Ak by sa zbúrala bývalá kongresová hala ( v podstate ani nie bývalá, ale skôr budúca, keďže sa tam zatiaľ žiadny kongres neuskutočnil ? ), mohlo by sa to miesto ponechať pre zeleň. Avšak opäť - v praxi je to nerealizovateľné, keďže pochybujem, že vlastník pozemku postaví namiesto nejakej budovy park.
Riešenie dopravy, ktoré je tam znázornené, je však dosť slabé. Takmer nijaká výhoda oproti klasickému pozemnému variantu. Jedine pre ED z a na Južnú triedu. Usudzujem z toho, že sú to skôr len nejaké predstavy autora.
Reply on: m2001 #43034:
Hej, to je zaujimave, ze vsetky modely, co tu Isidor postol pocitali iba s otvorenym zapustenym variantom. Uzavrety je okrem financnej narocnosti aj narocny na prevadzku (konstantne odvetravanie a udrzba ako klasickeho tunela).

Co sa tyka zel. podjazdov, tak prvy nebol rekonstruovany, ostal povodny uzky. Ostatne 3 uz boli pripravene na vedenie elektrickovej trate uprostred (dnesna komunikacia v smere Palackeho - Presovska cesta) a cesta v krajnych castiach.
Reply on: Sarko #43014:
to by bol asi najlepší nápad. Zároveň by sa vytvorila ničím nerušená pešia zóna na severe NO a taktiež by MHD mala samostatný koridor. V súčasnosti je to už nenašťastie nerealizovateľné, keďže budeme mať " v strede mesta " opachu Aupark. ?
Reply on: Sarko #43012:
takže bývalý OD Horizont a súčasná budova ČSOB mali v podstate byť Tuzexom. Kedy sa vlastne začali stavať ❓

Inak, na tom pláne vidieť, že trať nevedie pred stanicu, ako dnes, ale ide na sever po Svätoplukovej. A na Krmanovej vidieť nejakú stenu ( v smere východ - západ ). Asi priveľa fantázie. ?

" Postupne sa vsak malo burat cele historicke centrum mesta. Raz som videl v TV vystupenie historika Kladeka, ktory vravel, ze vela
nechybalo a bola by sa asanovala cast za Dargovom - Pribinova a Kriva ul. a samozrejme malo sa postupovat dalej. "

--->>> Pribinova a Mojmírova, či nie?
Reply on: Nodes #43016:
To mi je jasne... Ked sa na to nemysli pri takom zasadnom a obrovskom projekte akym je KORID, tak asi fakt nikdy.

Re #43024 Isidor: Super, ze si to tu hodil, vyborne na porovnanie, aka, miestami az prebujnela fantazia opantala navrhovatelov. Nemozem povedat, ze architektov, pretoze po dizajnovej stranke je to vyslovene odpadova architektura. Neodpustim si sarkasticke komentare:

Navrh 1:
Vidiet, ze za obet malo padnut komplet Schonherzovo (juhozapadna oblast od NO), Rooseveltova, Pribinova, Palackeho a Bajzova.
Elektricova trat poza NO posobi dost klukato, vyhoda obchadzky asi ziadna, aj ked blizsie ku centru, za cenu znicenia mnozstva historickych budov by to vak nebola ziadna vyhra. Zjavne nepohodlna elektricka sa mala "vyhnut" politicky vyznamnym budovam. "Planovac" nevidel ist ziadnu elektricku z Hlavnej na Juznu triedu, tak kreslil trat aspon v relacii vychod - zapad. Nadvaznost na ostatnu MHD asi ziadna...

Navrh 2:
Menej megalomansky plan co do monumentstroznosti budov (uf, to je ale vyraz 🙂 ). "Piskvorky" ale inak vyznievaju aj tak neskutocne depresivne. Planovac si to vsak vynahradza bujnou predstavou elektricky ako metra popod Hlavnu ul. Asi bol z Volgogradu, kde to maju. 🙂 Dokonca ako jediny vyobrazil pamatnik, s ktoreho zachovanim evidentne pocita. Nepocita s odbockou na stanicu, chudak Barcania a Jazercania... Asi im to planovac naplanoval na stanicu obchadzkou tunelom so zazitkom z jazdy v temnote.

Navrh 3:
Planovac mal vacsi cit pre zeleny priestor a tak pred Dargovom a namiesto juznych rohov mali vyrast pekne zelene oazy (co tam po historickych budovach, ze...). Vedla hotela Slovan 4 fontany a la kinofilm, to tu este nebolo! Elektricku videl asi odbocovat len na L2 z Hlavnej smerom na stanicu a tak viac ako na jedinu skromnu odbocku sa nezmohol.

Navrh 4:
Planovac na tomto navrhu pre istotu neplanoval uz ziadne elektricky. Za to malo vzniknut obrovske betonove namestie medzi dvoma zelezobetonovymi monstrami a la Krasnaya ploshchad v Maskva. Budova na mieste Senneho trhu mi silno pripomina rukopis Bieleho domu na Tr. SNP http://maps.google.co.uk/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=kosice+toryska&sll=53.800651,-4.064941&sspn=19.091198,39.111328&ie=UTF8&ll=48.714061,21.23367&spn=0.002594,0.006813&t=h&z=18
Reply on: 5 #43006:
o Šaca-vozoch som vtedy aboslutne nemal prehlad... len obcas som zazrel nejaky modry ikarus ?
Reply on: Sheep #43025:
autor fotiek sa urazil a zobral si ich ? ? jak decko bázmeg ? ?
Reply on: pedro77 #43032:
ako sa to vezme...ta trat ma(la) ist cez Palackeho, len trochu inak:
http://www.postimage.org/image.php?v=PqZ5GJ0
Reply on: pedro77 #43032:
áno, jedna vetva cez Palackého do KNV a druhá cez Jazero, jeden železničný podjazd už na to bol pripravený. Tá mimoúrovňovka cez NO mi prijde dosť nevhodná do centra, radšej ked už tak úplné tunelové riešenie.
ale paci sa mi ,tusim na jednom modeli to je , riesit aspon ciastocne mimourovnovo krizovatku na palackeho, t.j. jeden zo smerov zapustit podzem
Reply on: Isidor #43024:
zjavne to budu halucinacie z tych susenych sliviek, alebo z tych modelov pripominajucich kolace 🙂 kolajnice na sidl.druzba?? cez palackeho? ked uz, tak snad na krizovatke smerom na jantarovu,nie ?
http://www.stream.cz/video/8/207536-vanocni-gay-tramvaj-2008

myslím,že ešte toto nám chýba v KE...
Vodiča si viem predstaviť, aj voz...ale nebudem konkrétny...
? ? ?
Reply on: Sheep #43022:
Karty nie su hazardnou hrou pokial nehras o peniaze, alebo nieco ine.. zalezi od toho co s nimi hras.
Reply on: Sheep #43025:
Nie ja s tym nemam nič spoločne a ani take prava nemam, vymazal ich autor.
Reply on: Dimi #43026:
popravde tam ani byt nemusia to nie je moja chyba, ja ich mam stiahnute v kompe ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.