Piliere su podla mojho nazoru rozmiestnene rovnomerne. Asi Ta myli to, ze v severnej casti je vedene robustne parovnodne vedenie z teplarni, ktore dost ubera z profilu. Preto tam nie je vedena doprava. Malo to byt docasne riesenie, ktore sa asi stalo trvalym.
Tak isto ako tunel, do ktoreho sa zbytocne prelialo obrovske mnozstvo penazi na to, aby tu vznikol jediny pruh, ktory vela nevyriesil. Za ten cas, kym sa postavil, sa doprava zahustila natolko, ze priepustnost tohto bodu je maximalne taka, aka bola predtym. Problem sa neuhasil, len sa oddialil a peniaze sa vyhodili celkom zbytocne.
Keby sa bol most rozsiril ako zvysne 3 a prelozil sa aj ten kusok parovodu, mohla tu casom pokojne vzniknut aj 6-prudovka s tym, ze v krajnych pruhoch by sa pohodlne a bez zdrziavania vo vnutornych pruhoch odbocovalo na autobusovu stanicu, resp. pripajalo z Krivej ul. Pripadne stredova cast by bola urcena vyhradne pre MHD (spolocny usek ED+TD+AD).
Netusim, kedy boli podjazdy rekonstruovane, mne sa zda, ze su dost stare a ze sa uz takto planovane postavili pocas pripadneho rozsirovania nakladneho priestoru stanice. Ten 1. podjazd vsak bude este starsi, trat sa v tomto useku elektrifikovala v januari 1962, tak budem hladat na nete nejake zachytne informacie.
hm, aj tak trochu nepremyslené to je. Veď jednotlivé polia podjazdov nie sú rovnako veľké ( aspoň mne sa tak zdajú ), čo by síce až také strašné nebolo, ale bol by dosť veľký problém s napchatím 2 pruhov v smere do centra, hoci aj keby sa zrušil chodník.
Kedy boli rekonštruované tieto podjazdy a prečo napokon nedošlo k rekonštrukcii v smere z centra 1. podjazdu
na predposlednom pláne je dokonca aj 3. koľaj pre smer Družba na Sennom trhu. Návrat k 3-uholníkovému parčíku na NO, ktorý kedysi existoval, by bol teraz celkom na mieste, keďže Aupark zaberie takmer celé priestranstvo. Ak by sa zbúrala bývalá kongresová hala ( v podstate ani nie bývalá, ale skôr budúca, keďže sa tam zatiaľ žiadny kongres neuskutočnil ? ), mohlo by sa to miesto ponechať pre zeleň. Avšak opäť - v praxi je to nerealizovateľné, keďže pochybujem, že vlastník pozemku postaví namiesto nejakej budovy park.
Riešenie dopravy, ktoré je tam znázornené, je však dosť slabé. Takmer nijaká výhoda oproti klasickému pozemnému variantu. Jedine pre ED z a na Južnú triedu. Usudzujem z toho, že sú to skôr len nejaké predstavy autora.
Hej, to je zaujimave, ze vsetky modely, co tu Isidor postol pocitali iba s otvorenym zapustenym variantom. Uzavrety je okrem financnej narocnosti aj narocny na prevadzku (konstantne odvetravanie a udrzba ako klasickeho tunela).
Co sa tyka zel. podjazdov, tak prvy nebol rekonstruovany, ostal povodny uzky. Ostatne 3 uz boli pripravene na vedenie elektrickovej trate uprostred (dnesna komunikacia v smere Palackeho - Presovska cesta) a cesta v krajnych castiach.
to by bol asi najlepší nápad. Zároveň by sa vytvorila ničím nerušená pešia zóna na severe NO a taktiež by MHD mala samostatný koridor. V súčasnosti je to už nenašťastie nerealizovateľné, keďže budeme mať " v strede mesta " opachu Aupark. ?
takže bývalý OD Horizont a súčasná budova ČSOB mali v podstate byť Tuzexom. Kedy sa vlastne začali stavať
Inak, na tom pláne vidieť, že trať nevedie pred stanicu, ako dnes, ale ide na sever po Svätoplukovej. A na Krmanovej vidieť nejakú stenu ( v smere východ - západ ). Asi priveľa fantázie. ?
" Postupne sa vsak malo burat cele historicke centrum mesta. Raz som videl v TV vystupenie historika Kladeka, ktory vravel, ze vela
nechybalo a bola by sa asanovala cast za Dargovom - Pribinova a Kriva ul. a samozrejme malo sa postupovat dalej. "
To mi je jasne... Ked sa na to nemysli pri takom zasadnom a obrovskom projekte akym je KORID, tak asi fakt nikdy.
Re #43024 Isidor: Super, ze si to tu hodil, vyborne na porovnanie, aka, miestami az prebujnela fantazia opantala navrhovatelov. Nemozem povedat, ze architektov, pretoze po dizajnovej stranke je to vyslovene odpadova architektura. Neodpustim si sarkasticke komentare:
Navrh 1:
Vidiet, ze za obet malo padnut komplet Schonherzovo (juhozapadna oblast od NO), Rooseveltova, Pribinova, Palackeho a Bajzova.
Elektricova trat poza NO posobi dost klukato, vyhoda obchadzky asi ziadna, aj ked blizsie ku centru, za cenu znicenia mnozstva historickych budov by to vak nebola ziadna vyhra. Zjavne nepohodlna elektricka sa mala "vyhnut" politicky vyznamnym budovam. "Planovac" nevidel ist ziadnu elektricku z Hlavnej na Juznu triedu, tak kreslil trat aspon v relacii vychod - zapad. Nadvaznost na ostatnu MHD asi ziadna...
Navrh 2:
Menej megalomansky plan co do monumentstroznosti budov (uf, to je ale vyraz ). "Piskvorky" ale inak vyznievaju aj tak neskutocne depresivne. Planovac si to vsak vynahradza bujnou predstavou elektricky ako metra popod Hlavnu ul. Asi bol z Volgogradu, kde to maju. Dokonca ako jediny vyobrazil pamatnik, s ktoreho zachovanim evidentne pocita. Nepocita s odbockou na stanicu, chudak Barcania a Jazercania... Asi im to planovac naplanoval na stanicu obchadzkou tunelom so zazitkom z jazdy v temnote.
Navrh 3:
Planovac mal vacsi cit pre zeleny priestor a tak pred Dargovom a namiesto juznych rohov mali vyrast pekne zelene oazy (co tam po historickych budovach, ze...). Vedla hotela Slovan 4 fontany a la kinofilm, to tu este nebolo! Elektricku videl asi odbocovat len na L2 z Hlavnej smerom na stanicu a tak viac ako na jedinu skromnu odbocku sa nezmohol.
áno, jedna vetva cez Palackého do KNV a druhá cez Jazero, jeden železničný podjazd už na to bol pripravený. Tá mimoúrovňovka cez NO mi prijde dosť nevhodná do centra, radšej ked už tak úplné tunelové riešenie.
zjavne to budu halucinacie z tych susenych sliviek, alebo z tych modelov pripominajucich kolace kolajnice na sidl.druzba?? cez palackeho? ked uz, tak snad na krizovatke smerom na jantarovu,nie ?