Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pedro77 #42911:
Je to viacnasobne izolovane, trolej TD tusim 4x 2 pary pred trolejom zeleznice a 4x 2 pary izolator pertinax v jednom smere, takze dokopy 16 izolatorov Pertinax a zeleznicny trolej na jednokolajnej trati je izolovany tusim 2x pred a 2x za priecestim, cize dokopy 4 (pravdepodobne keramicke) izolatory. Vlaky tam vsak maju pred priecestim prikazovu znacku na stiahnutie zberaca, takze uhlikova lista sa nikdy "nesuchnu" cez tu trolejovu krizovatku, ale v pripade "nehody", ze by sa tak z nejakej priciny nestalo, prejazd s dvihnutym zberacom by nemal zanechat nasledky, lebo ten izolovany usek aj tak nie je pod napatim.
Reply on: jt #42909:
ozaj, ako je spravene to krizovanie? TD trakcia ma odlisne napatie ako vlakova v presove
Reply on: Furčan #42873:

Vezmem na to jed, ze pod tym travnikom medzi admin. budovou byvalych tehelni a cestou boli kolajnice. Ja si uz presne nepamatam v akej hlbke presne boli, mozno su predsa len zasypane hlbsie ako som spominal tych 25 cm. V cca 1989-90 sa tam robil kanal, ktory je tam mozno dodnes a ked tam davali betonove valce do hlbky, tak im tam zavadzala lava cast kolaje (v smere akoby od cesty ku blokom), ktoru potom odrezali zhruba v dlzke 1m. Odhrnuty bol ale hodny kus v priemere, takze bolo tam vidiet celistvy kus trate v useku takych dvoch metrov a v strede bol odrezany ten spominany cca metrovy kus. Asi dva metre od toho miesta tam stal uz velmi stara a obrovska smutna vrba, na ktoru sme sa ako mali chodievali hravat a ked som bol starsi, tak som sa tam dokonca aj ucil. Do vystavby Lidlu sa tam urobila jedina uprava, ze tu vrbu asi 5-6 rokov dozadu vyrubali.

Re #42789 Nodes:
Zhruba v tom case som sa tam pokusal dostat, ale to sme sa este nepoznali.

Re #42795 Yogi616:
Ano, to je sucasnost, ale pred takymi cca 10 rokmi by si potreboval specialne povolenie na fotografovanie.

Ohladne toho navrhu na nater KT8 mi hovoril sam Dezso, ale osobne si myslim, ze to bolo skor opacne. Straussberg chcel taky nater (erbovy znak je toho dokazom) a on mozno potom mohol akoze navrhnut, aby to bol kosicky nater. Lenze veduci vozovne mi hovoril, ze farieb sa dost zvysilo, tak vraj preto a vyzeralo to dobre, tak to tak potom ostalo. Pocul som uz aj verziu, ze je to nater podla trikolory, aka je na slovenskej vlajke. Lenze ta je biela/modra/cervena a nie cervena/biela/modra.

Re #42872 eMareq:
Na projekte ta zelen na streche vyzera pekne, ale ako pozeram na kopec zmien oproti projektu, tak sa obavam, ze tam bude mozno nieco a la v Galerii jedno umelohmotne zaprasene cudo pripominajuce strom. A som zvedavy, ako si tam ti ludia pri kavicke budu pozerat ludom do iba 25-30 m vzdialenych kuchyn a obyvaciek na 1. a 2. poschodi 🙂
Reply on: TA #42908:
Najlepšie by bolo vytvoriť dva pruhy. Teleso trate by bolo súčasťou vozovky (v pravom pruhu). Ak by sa to takto realizovalo, bolo by dobré zlúčiť zastávky všetkých trakcií. Predbežne sa ale počíta s umiestnením zastávok v miestach, kde sú aj teraz, čo je chyba (nechcem tu teraz rozoberať ich nevhodné rozmiestnenie). Problém by aj bol so súbehom trolejbusov a električiek. Zlúčiť trolejové vedenia tbusov a trams nie je nemožné, ale ani jednoduché hlavne, ak je u nás problémom spraviť solídne kríženia vedení (v spomínanom Prešove je križovanie tbusov a vlakov, a busy tam ani nespomalia...).

Keď už sme načali túto tému, spomeniem ešte zopár zaujímavostí.

Koľaj z Južnej triedy (-> NO) sa tesne pred križovatkou (hneď za výjazdom z Fejovej) rozdelí a vznikne súbežná trojkoľajná trať. Pravá koľaj bude určená pre linky na ŽSt, prostredná pre linky smerujúce ku Krajskému súdu, ľavá, samozrejme smer Barca.

Križovanie koľavových tratí na NO bude riešené s výhľadovým napojením Hlavnej (predpokladám, že pre všetky smery). Reálneho napojenia sa ale asi nikdy nedočkáme, keďže už 22 rokov je ED z Hlavnej oficiálne dočasne vylúčená.

Pri výstavbe Auparku sa na Štúrovej plánuje vybudovanie 6-prúdovky (2+2 IAD, 1+1 MHD), ktorá by mala pokračovať aj po severnej strane Štúrovej, kde zatiaľ BUS pruh chýba.
Reply on: jt #42907:
ak to urobia tak, v tom prípade budú musieť urobiť 2 pruhy a nie len 1, hoci premávka bude 1-smerná. Takže 2 pruhy budú zaberať kopu miesta, ktoré mohlo byť pešou zónou. Alebo potom zjednodušiť prístup k MHD zobojsmerniť ulicu. A úplne najlepšie by bolo, ak by všetka MHD využívala koľajisko.
Reply on: TA #42906:
Toho by som sa nebál. Predpokladám, že to urobia podobne, ako je to na pešej zóne v Prešove. http://blog.sme.sk/blog/4667/125653/vianocnypresov-trojica-trolejbusy2.jpg
Reply on: jt #42895:
dlažba až po Bottovu? Takže MHD bude chodiť po dlažbe. ?
Reply on: TA #42904:
pardon za chyby :
1. odstavec : nie severná a južná vetva, ale východná a západná
2. odstavec : * - akurát podľa mapy je to Husárska, no v tom prípade by bola Husárska predelená spomínaným svahom
Reply on: veteran #42893:
s Ungárovou a Husárskou to nebolo skôr tak, že v roku 1991 sa kvôli lepšej prehľadnosti severná vetva premenovala na Husársku a južná sa ponechala ako Ungárova?
Je to ale len moja domnienka - nepamätám si, či ešte boli nejaké domy ( nie chatrče ) na dnešnom konci Floriánskej v roku 1991.

Avšak v mapách od VKÚ ( nepoznám však ostatné najnovšie vydanie ) je tá ulica zakreslená zle. Možno niekedy v minulosti tak išla, avšak tá ulička *, ktorá sa dnes považuje za Husársku, v podstate Husárskou ani nie je. Husárska vychádza zo západnej strany z Ungárovej a smeruje na severovýchod, kde sa následne spája s Floriánskou. Lenže v skutočnosti nič také neexistuje. Veď je tam prudký svah. Tá ulica, ktorá vychádza smerom na západ z Floriánskej teda Husárskou nemôže byť. Husárska sa v skutočnosti nachádza akurát hore na kopci, lemuje dnešný svah a končí na rovinke, kde ešte nedávno boli cigánske chatrče. Neviem však, ako to tam vyzeralo v minulosti - možno to kedysi bolo skutočne prepojené.
Reply on: eMareq #42889:
Pri vstupe do dvojstromčeka sa mi zdá, že na to mysleli. Aspoň teda podľa fotky súdim, že zo strany od zastávky sú schody, ale popri budove to nadobúda sklon z chodnika smerom nahor.
Reply on: Riks #42879:
V Montážach su koľaje, lebo ich vydno aj z iduceho busu, len to tam nemam nafotene a skoro stale tam parkuju auta.
Re #42878 eMareq: to iste stoji na Bottovej abo kde.
Reply on: absik #42896:
Dnešné átriové domy nad Kuzmányho. http://www.fotokosice.eu/displayimage.php?album=3&pos=34

V starých mapách je zaujímavý aj Strmý kút (nad Žriedlovou).
"Medzi južným cintorínskym múrom a oplotením Starej sladovne viedla v minulom storočí úzka ulička Strmý kút, jej trasa je stále čitateľná na základe hraníc jednotlivých pozemkov. V tom období tu mesto končilo a Strmým kútom sa dalo dostať po hrane strže do polí, na ktorých sa dnes rozkladá sídlisko Terasa."
Zdroj: http://www.architecture.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=935&Itemid=44
?
Reply on: 5 #42899:
Ak by na Konopnej bola zastavka MHD, tak by ju slecna mohla po anglicky zahlasit ako "Ganja street" ?
Reply on: Sarko #42864:
Ja som si stále myslel, že Klinčeková, Kosatcová, Púpavová a Šafranová vznikli postupne odčlenením od Opatovskej cesty. Nie tak dávno im dávali nové tabuľky.
Rekordman Mladej gardy môže byť až sedemnásobný, keďže Pasienková ulica istý čas niesla názov Na močidlách. Inak neviem, či je vhodné mať v dnešnej dobe Konopnú ulicu. ?
Reply on: veteran #42893:
Dardova ulica. Zaujimave.
Reply on: veteran #42893:
taketo prispevky z historie velmi rad citam, vdaka ?

btw, kde bola "Mačacia medzierka" ? Silne mi to pripomina najmensku parizsku ulicu "rue du Chat-qui-Pèche" (ulica macky, co chyta ryby) ?
Reply on: Nodes #42891:
Odbočovací pruh a parkovanie pri Slovane sa zruší až počas výstavby Auparku. Dlažba má plynulo pokračovať medzi Dargovom a Slovanom, a medzi Bottovou a Slovenskou sporiteľňou.
Reply on: matway #42892:
?
Reply on: Sarko #42864:
jasne, zmylil som sa. Mal som na mysli Mlynsku.

Svermova ulica bola v rokoch 1945-1949 napriklad dnesna Alvinczyho. Cize v historii sme mali uz dve Svermove ulice.

Takisto sa robil bordel aj s ulicami v centre:
Kovacska - 1946-1949 Pridavkova
Kasarenske nam. - 194? - 1949 Nam. gen. Viesta
a to uz nehovorim o komunistickych nezmysloch ako Smeralova, Sverdlovova, Urxova, Adyho, atd.

Zaujimava situacia nastala na Ungarovej, resp. Husarskej ulici v asanacnom pasme. Mapy uvadzaju vychodnu vetvu ako Husarsku ulica, lenze ta de facto neexistuje (je tam jeden dom a dalej len zarastene uzemie). Zapadna cast je stale uvadzana ako Ungarova, hoci nazov bol v roku 1991 oficialne vrateny na Husarska. Samozrejme cisla domov su porozhadzovane, kedze vacsina domov uz nestoji.

Bordel bol aj s Cimborkovou ulicou. Casto sa uvadzal nazov Cimborkova ulica - teda podla nejakeho uja Cimborku. Nazov vsak vznikol od nazvu lokality, kde stoji - za Uhorska uvadzanu ako periferium Czimborka. Správne ma byt Cimborková ulica.

Usmevna situacia nastala po premenovani dnesnej Jakobyho ulice v lete 1938. Dovtedy sa volala Zoltanova. Potom ju premenovali na Kolískovu ulicu (podľa politika Aloisa Kolíska). Tunajšia madarska tlac vsak uverejnovala v inzeratoch adresu inzerantov ako Bölcső utca = Kolísková ulica (podľa nejakej kolísky pre novorodencov).

Objavil som aj niekolko veselych prekrsteni ulic z cias I.CSR. Inspiraciou sa stali madarsky, ale i cesky jazyk.
Dárdová ulica - Oštepová (Dárda-oštep po maďarsky)
Mačičia medzierka - Mačacia medzierka (asanovaná)
Stromková ulica - Stromová
Kasárnické námestie, Kasáreňské námestie, Rychtárska (Richtárska), Skladová ulica (Skladná).

Niekdajsia Dýmková ulica (cigánsky tábor za Steel arénou) niesla vzdy chybny slovensky nazov. Chyba vznikla este v roku 1919, ked ju zrejme nejaky cesky uradnik podla slovnika premenoval z Pipa-utca na Dymkovu (spravne by malo byt Fajková, kedze Dýmka je cechizmus). Ani po roku 1945 sa nenasiel nikto, kto by ju premenoval. Jej osud specatili v roku 1982 - asanacia.

Koniec historickeho okienka ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.