Toto mi trocha pripomina pristup nikdysatotaknerobilo taktosatoneda
Netvrdim, ze 4,5 tisicova dedina ma potencial na EDako taka. Tvrdim ale, ze ak elektrickova trat konci cca kilometer pred nou, tak ma zmysel ju do tej dediny dotiahnut. Dediny po ceste by sa riesili prestupom na rychlodrahu - samozrejme to predpoklada rekonstrukciu zastavok na kombinovanu AD+ED. Dopravu by tvorili solo vozy na linke Saca - ZST v intervale 10/30/30 a Saca - VA USS v intervale terajsej linky 26. Teda z ekonomickeho hladiska by to cele stalo iba predlzenie trate, ktoru by zaplatila eu a te aj nove elektricy by sme ku tomu dostali. Tymto by sa znizili jedotkove naklady a ED a zanikol by subeh ED a AD, ktory aj ty kritizujes. Ano, trat by v saci bola sucastou cesty, takto elekticky funguju aj v inych estach a ziadna tragedia to nie je. Vytazenost N3 je asi taa, ko vytazenost N2 medzi Jazerom a krasnou. Ked ti ide jeden dva spoje za celu noc, tak sa na to clovek moze vykaslat a radsej pouzije taxik. Ak by chodili v intervale 30 minut pocas vikendov, tak by boli minimalne tak vyuzite ako poslede denne spoje. Za predpokladu, ze by sa dostavali mnou spominane useky trati a pri zachovani sucasnej (ne)obsluznosti Kosic nocnymi linkami. by stacili nasledovne 2 elektrickove, 1 trolejbusovova a autobusova nocna linka:
EN1 -- Sidlisko THC - ZST - NO - Hl. Posta - Amfik - Trieda SNP - VSS krizovatka - Vazecka
EN2 -- ZST - Saca
TN -- ako N71
AN -- Tahanovce obec - Podhradova - Technicka univerzita - Nova nemocnica - Hlavna posta - NO - Juzne nabrezie - Levocska
Re #42587 tomik55: ak spravne pocitam len susedne krajiny tak v ČR je 7 prevadzok ED, v Madarsku tusim 4, v polsku 14, na ukrajine minimalne 10, atd...
Mily zlaty, doprave v BA regione sa (v podstate laicky, ale predsa) venujem uz dlhsie a o eurofodny som sa trochu zaujimal. Pokial viem tak Bratislava moze cerpat jedine OP Bratislavsky kraj + nieco na IDS (neviem ci je to sucastou OP BSK, alebo nejakeho ineho). Tak laskavo netaraj. A nie, Radio Viva som o siedmej rano nepocuval
ak by sa trať zaplatila v takej miere, ako to bolo v uvedenom príklade Radlíc, tak prečo nie? Mali by sme aspoň 1 MČ s úplne ekologickou MHD. BTW ak MČ so 4800 obyvateľmi nepotrebuje ED, tak potom môžeme byť radi, že sa do DPMK nedostalo, koľko obyvateľov má Barca. ?
alebo tak. Tým by sa zároveň mohol dobudovať malý mestský okruh. Ale je zbytočné o tom hovoriť, keďže tu nikdy nič také nebude. Neuverím, kým neuvidím.
Mal by som jednu prosbu ohladne NEHODY 618+619, potreboval by som fotografie v lepsom rozliseni z tejto nehody pre kamosa z Brna, ktory sa venuje nehodam v Cechach a na Slovensku a chcel by sa na to blizsie pozriet. Fotografie nebudu nikde zverejnene, za co rucim svojim krkom
Predbezne co sme spolu diskutovali, tak sa vyjadril, ze najdolezitejsie bude zistenie, aky silny bol naraz 619-ky doprostred 618-ky, akurat na citlivom mieste prostrednych dveri. Predbezne to vidi na novostavbu, resp. zrusenie... Rad by sa vsak pozrel detailnejsie na fotografie v lepsom rozliseni.
Poslite na mail sarko (zavinac) gtsi (bodka) sk (neobmedzena kapacita schranky) alebo link, kde by som to mohol stiahnut (hoci aj cez torrent). Dakujem.
Kosice su azda jedinym mestom siroko-daleko, kde nie je elektrickova doprava integrovana subezne s cestnou komunikaciou.
Ten maly jednokolajny kusok blokovej konecnej L6 nepocitam, lebo to nie je klasicky tratovy usek. V inych mestach s ED s tym nie su problemy.
Elektricka je sucastou komunikacie a teda ak sanitka so zapnutym vystraznym zvukovym znamenim pojde oproti elektricke, obe vozidla iduc vo svojom jazdnom pruhu sa jednoducho minu. Jedina kolizia by mohla nastat pri dvoch minajucich sa elektrickach, pokial by sanitka bola za iducou elektrickou, ktora na vystrazne znamenie v danom smere zastavi, ale elektricka v protismere by mala urychlene toto miesto naopak opustit, aby sanitka mohla pred nou na vystrazne znamenie zastavujucu elektricku obehnut.
Opravte/doplnte ma, ak sa mylim.
Inak plan vystavby ED do Sace existuje, mam to aj niekde doma, urcite by stalo za pozornost to oskenovat a hodit na net. Ked to najdem v tej nekonecnej halde papierov, tak tak urobim
Co si matne pamatam, tak elektrickova trat sa mala odpajat akurat v zaciatku obluka smerujuceho od KE do VA USS a mimourovnovo minut krizovatku Buzinska x Mladeznicka. Nacitajte si http://maps.google.co.uk/maps?q=kosice+saca&oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&split=0&ll=48.6292,21.181136&spn=0.005035,0.013636&t=k&z=17 . Tam kde je ten vysoky nasyp v smere od VA USS a juzne od mimourovnovej krizovatky su chybajuce spodne dva "listky", tadial to malo prechadzat popod komunikaciu a potom nadjazdom mimourovnovo cez Buzinsku ul. severne a subezne od komunikacie a dalej po Zeleziarenskej uz po cestnej komunikacii. Konecna mala byt tusim trochu dalej za sucasnou konecnou autobusov, na mape vidim za terajsou konecnou este asfaltove parkovisko stvorcoveho tvaru, tak za nim.
Myslim si, ze vystavba trate do Sace by elektrickovej doprave vyznamne pomohla nielen usetrit prostriedky na energie, ale hlavne uchovat ED ako taku.
810zssk: Takou 5minutovou zachadzkou by ludia zo Sace nemuseli byt nadseni. Samozrejme tie spoje k VA by robili prejazdy vozidiel co pridu z mesta, ale prioritny by bol smer k Nemocnici - do USS v sedle afaik prakticky nikto necestuje.
tomik55