Reply on: eMareq #3549:
Tak pozor! to bolo ináč.
Na Strojárenskej okolo tabačky nikdy nákladná vlečka nebola! Je to síce kde tu uvádzané, ale je to blbosť.
Trať bola na druhej strane pri Strojníckej priem. Bola to pred výstavbou novej trate cez Hviezdoslavovu normálna linková trať s výhybňou v miestach vchodu do školy. Tá točňa u tabačky patrila k malej podnikovej uzkorozchodnej drážke ,na ktorej sa z dvora vyvážali ručne vozíky k autám a pravdepodobne križovala kedysi Komenského a viedla až k ž.vagónom . Po výstavbe trati v Hviezdoslavovej ,povodná zostala a ko manipulačná až niekedy do r. 63, tiež v tých časoch bol vybudovaný kolajový trojuholník s odstavnou kolajou až na koniec Strojárenskej, to je ten dnešný zbytok, ktorý zostal po prebudovaní na smyčku pre L6.
Sarko
Inak podvaly, alebo skôr súvislý pás, nezarastený trávou, je vidieť aj v smere od Kostolianskej cesty ku Ťahanovskej ul. (po pravej strane v smere ku ťahanovskému mostu).
Pred Strojmontom (dnes Montáže, a.s.) bola ten malý kus koľaje na chodníku odstránený po tom, ako sa opravovala kanalizácia. V areáli je však súvislý, cca 15 metrový kúsok trate aj so zádlažbou čadičových kociek. Pred niekoľkými rokmi, keď som si to bol odfotiť, bol to veľký problém, presviedčanie trvalo vyše hodiny a nakoniec bol osobne privolaný generálny riaditeľ... Nonsens.
Koľajnice vidieť ešte aj na Fejovej ul., presnejšie na križovatke s Južnou triedou (na rohu budovy je SCA Market). Veľmi zreteľne je tu vidieť minimálne 50 metrový úsek tiahleho oblúka, ktorý cez asfalt takmer presvitá.
No a nakoniec sa mi na vlastné oči podarilo vidieť cca 2 metre koľaje vedúcich ku bývalej tehelni (pred budovou bývalého riaditeľstva na Moldavskej ceste 21, ktorá stojí dodnes ako jediné torzo tehelní). Hneď vedľa masívnej vŕby sa tu opravovala kanalizácia, pričom nový kanál bol zasadený presne uprostred koľají, ktoré boli v zemi pod cca 15 cm vrstvou hliny. Keď som to išiel vyfotiť, okolie kanála už bolo zasypané a krásna smutná vŕba, na ktorej som sa chodieval si čítať, učiť sa do školy a sledovať prevádzku ulice na najvyššie "poschodia" konárov už medzitým tiež padla za obeť...