Reply on: eMareq #3549:
Inak podvaly, alebo skôr súvislý pás, nezarastený trávou, je vidieť aj v smere od Kostolianskej cesty ku Ťahanovskej ul. (po pravej strane v smere ku ťahanovskému mostu).
Pred Strojmontom (dnes Montáže, a.s.) bola ten malý kus koľaje na chodníku odstránený po tom, ako sa opravovala kanalizácia. V areáli je však súvislý, cca 15 metrový kúsok trate aj so zádlažbou čadičových kociek. Pred niekoľkými rokmi, keď som si to bol odfotiť, bol to veľký problém, presviedčanie trvalo vyše hodiny a nakoniec bol osobne privolaný generálny riaditeľ... Nonsens.
Koľajnice vidieť ešte aj na Fejovej ul., presnejšie na križovatke s Južnou triedou (na rohu budovy je SCA Market). Veľmi zreteľne je tu vidieť minimálne 50 metrový úsek tiahleho oblúka, ktorý cez asfalt takmer presvitá.
No a nakoniec sa mi na vlastné oči podarilo vidieť cca 2 metre koľaje vedúcich ku bývalej tehelni (pred budovou bývalého riaditeľstva na Moldavskej ceste 21, ktorá stojí dodnes ako jediné torzo tehelní). Hneď vedľa masívnej vŕby sa tu opravovala kanalizácia, pričom nový kanál bol zasadený presne uprostred koľají, ktoré boli v zemi pod cca 15 cm vrstvou hliny. Keď som to išiel vyfotiť, okolie kanála už bolo zasypané a krásna smutná vŕba, na ktorej som sa chodieval si čítať, učiť sa do školy a sledovať prevádzku ulice na najvyššie "poschodia" konárov už medzitým tiež padla za obeť...
KVKV
1/v žiadnom meste sa nezavádzalo naraz a v žiadnom meste čo poznám ,nie sú nim vybavené všetky prostriedky
2/týmito tlačidlami FUNGUJÚCIMI boli už z výroby vybavené všetky vozidlá niektorých typov. (trolejbusy, T6, niektoré autobusy)
3/k zvýrazneniu tlačidiel stačí dajme tomu samolepka s červeným nápisom "tlačidlo dverí" a svietiaca kontrolka v tlačidle. Vozy kde predvolba dverí (ako tomu hovorím ja) nie je tak žiadne nápisy netreba.
4/Otváranie dverí má byť riešené tak, že umožnuje samostatné ovládanie prvých dverí; otváranie všetkých dverí alebo "povolenie otvorenia dverí cestujúcim" od vodiča- predvolba. Takto sú riešené električky a trolejbusy v iných mestách. Je zvykom, že sposob ovládania dverí, rozmiestnenie ovl.prvkov dokonca včetne TYPU prvkov a ovládania si presne špecifikuje zákazník u výrobcu ,teda predovšetkým ON v tom musí mať už dopredu jasno.
Tak je to všade, nie je to žiadna veda a cestujúci nie je idiot, pochopí to aj obyvatel L.IX.
Opodstatnenie predvolby je v zime ,aby sa zbytočne nevetralo.