Reply on: Vladimír #3561:
-pri trojici by nebola otočka -obojsmerné vozy ,ale kusá kolaj v pravej vetvi pohladom do centra, (v lavej jazdia trolejbusy) táto odbočka by event. nemusela byť, zastávka by mohla byť v priestoroch križovatky s levočskou. U trojice je ideálny prestupný bod priamo v centre.
-žiadne mesto nebolo stavané na električku
-dodnes jazdí v mestách s ďaleko stiesnenejšími pomermi
-Prešov jednoducho zaspal dobu na prelome 19-20st. ,keď omnoho menšie mestá ju postavili (T.Teplá,Č.Budejovice, Těšín, Most, Jihlava, Teplice v Č. .....)
-zaujímalo by ma, či nie je v archívoch zmienka o nejakom uvažovanom projekte mhd z tej doby (koňka, električka, )
-so zavedením mhd vobec začal Prešov velmi pozde.
-žel. trať na Plaveč vedená uprostred ulice neďaleko centra (vzdial. cca ako v ke z hlavnej na kuzmányho) a uprostred obytnej zóny sa priam ponúka pre zavedenie RT a napojenie na mestský systém(pokial by existoval), príp rozšírenie prímestskej žel.dopravy . Je to pre potreby mesta nevyužitá trať.
- o reálnosti RT ináč tiež pochybujem a nielen v Prešove.
-viď "Regiotram 1. -realita"

KVKV
1/REALITA (krutá)
-vyžaduje sa dvojsystémové vozidlo 600V/3kV DC pre náš región . Dá sa to postaviť, ale je to nákladný vývoj, ešte to nikto nerealizoval. Nepredpokladám, že sa do toho niekto pustí.
-vyrábané vozy sú v Nemecku v prevádzke na sústavy 15kV-16,7Hz/600(750)V DC. Konštrukcia takého vozu je jednoduchšia a hlavne vyriešená - u nás nepoužitelné.
-zmyslom RT bolo prepojenie existujúcich električkových systémov pomocou žel.tratí , využitie železnicou opustených tratí alebo telies , zatraktívnenie žel.dopravy privedením tratí až do centier menších miest vo forme električky, prípadne výstavba menších vnútorných sietí v týchto mestách.
-pozn.: pri využití opustených žel.tratí sa používa trakč.sústava ako v mestách 600(750)V DC ...Chemnitz linka 5