Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Nodes #32001:
A pekne v obleku... ?
Reply on: Isidor #31999:
Aby som ich hned na uvod niekde neposlal.
Reply on: quinn #31995:


ČO MÔŽETE – ALE AJ MUSÍTE ROBIŤ A NIELEN POČAS ŠTRAJKOVEJ POHOTOVOSTI

Vodič je zodpovedný za to, že z garáže vyjde s dopravným prostriedkom, ktoré je v technickom stave, ktorý zodpovedá všetkým predpisom a vyhláškam. Závady nechať najprv odstrániť a až tak vyjsť z garáže. Ak vozidlo nie je v poriadku a majster vás núti aby ste s ním vyšli z garáže, žiadajte od neho podpis do stasky, že preberá na seba plnú zodpovednosť, ak sa niečo stane. Vy ste do práce nastúpil do práce a ak vozidlo nie je pripravené, je to prekážka v práci na strane zamestnávateľa a Váš pracovný čas. Takže žiadny stres.

Cestovné poriadky nie sú vyššou právnou normou ako dopravné predpisy.
a) v žiadnom prípade teda nechodiť na červenú!!!
b) v prípade krátkeho intervalu oranžovej nevstupovať do križovatky ani na tento signál. Vozidlá sú dlhé a vy ste v križovatke, keď už má zelenú krížny smer.
c) nevynucujte si prednosť v križovatke bez svetelného zariadenia za každú cenu. Ohrozujete tým cestujúcich a svoje živobytie.
d) dodržiavať hlavne v meste ale aj mimo mesta povolenú ale aj konštrukčnú rýchlosť vozidla! (Máte na vozidle takúto tabuľku?!)
e) uvedomte si, že vozíte ľudí a preto opatrnosti nie je nikdy dosť, povolená rýchlosť pre osobné autá je pre Vás privysoká. Vaši cestujúci nie sú pripútaní a čo v prípade, že budete musieť prudko brzdiť?
f) ak je v CP uvedený nesprávny obežný čas linky nič neoprávňuje vodiča aby porušoval dopravné predpisy a to ani v záujme dodržania CP
g) ak máte povinnosť stáť na každej zastávke, tak bez ohľadu na meškanie ste povinný na každej zastávke zastaviť a otvoriť dvere, či tam niekto stojí, alebo nie! Predídete tak sťažnostiam dobiehajúcich cestujúcich.
h) ak ste povinný otvárať len predné dvere pre nástup a kontrolovať cestovné lístky, tak to robte presne zodpovedne, bez ohľadu na meškanie!
ch) Ak predávate cestovné lístky tak to nerobte za jazdy, ale iba v zastávke
i) zabezpečenie výhľadu aj do pravej strany cez predné dvere je Vaša zodpovednosť. Trpezlivo vysvetlite cestujúcim, že bez toho im neviete zaručiť ich bezpečnosť.

Ak nebudete mať prestávky medzi vedením vozidla dlhšie ako 10 minút a ak v priebehu 4 hodín tieto prestávky nedosiahnu 30 minút, ste povinní nahlásiť to dispečerovi alebo výpravcovi, v prípade potreby môžete dôjsť na konečnú a povinnosťou a zodpovednosťou vodiča je túto prestávku vyčerpať!

Vaša norma pracovného času je 37,5 hodiny za sedem dní. Zamestnávateľ je oprávnený nariadiť Vám prácu nadčas max. 8 hodín v týždni a 150 hodín práce nadčas ročne. Viete koľko ste už odpracovali? Bez Vášho súhlasu nie je možné nariadiť ďalšiu prácu nadčas. Do odvolania nedávajte k tomu Váš súhlas! Nedajte sa zastrašiť - určite sa o to budú pokúšať!

STRES OHROZUJE VAŠE ZDRAVIE A PRETO SA USMIEVAJTE !
Topic still off ☺

Pozvánka na Košické fórum

14.03.2008 Publikoval: Mgr. Jana Geročová

Prvý verejný dialóg Košického fóra na tému Košice – kandidát na titul EHMK 2013 sa uskutoční dňa 27. marca 2008 o 17, 00 hod., v priestoroch zasadačky Správy majetku mesta Košice, na Hlavnej 68, I. poschodie. Košické fórum ako iniciatíva mesta Košice má ambíciu vytvoriť stálu diskusnú tribúnu samosprávy a občanov na rôzne závažné témy, dotýkajúce sa života mesta.

Príďte a diskutujte s primátorom Františkom Knapíkom, riaditeľom ŠD Košice Mgr. Petrom Himičom, riaditeľom ŠF v Košiciach Mgr. art. Júliusom Kleinom a s umeleckým dramaturgom projektu Košice – kandidát na titul EHMK 2013 Romanom Sorgerom.

http://www.kosice.sk/article.asp?id=2929
*************OFF TOPIC*************

Kámoška vypracúváva diplomovku na tému "ďalší rozvoj informačného systému v DPMK", ktorej súčasťou je aj dotazník.
Tak kto má chuť a pár minút času, môže nám stým helfnúť. Budeme veľmi radi.

Dotazník sa dá stiahnuť odtiaľto: http://myfreefilehosting.com/f/b482833295_0.04MB

Odpovede prosím zasielajte vo forme: číslo otázky, pomlčka odpoveď, na mail: tulip@centrum.sk

Ďakujeme

*************TOPIC ON**************
Reply on: quinn #31995:
ano, ma
Reply on: quinn #31995:
večer tu môže buc, alebo keď sa chce Vladovi S. to tu rozpísať tak možno aj skôr.
Korzar: "Vodiči dostali manuál, čo robiť, aby predpisy neporušovali, aj za cenu nedodržania cestovného poriadku."

Ma niekto z vas k dispozicii tento manual?
Keďže sa tu v diskusii v príspevku Dimi píše Diggimu spomína moje meno, rád by som sa do diskusie pridal aj ja a trochu na to zareagoval.
- "Diggi.. nebud naivny aj ty.. Ano, su tu vodici, ktori to robia "hura systemom" a ktori by to aj urobili. Ale su aj opacne typy, co podpisali strajkovu pohotovost, ale predsa len im to vrta v hlave a jednoducho sa z mnou popisanych dovodov do ostreho strajku nepustia. Ozaj, potom su aj vodici, tvoriaci pripad treti.A sice, maju silne reci, podpisali sa, ale prvi odskocia. A ako som uz pisal, mame dva odbory. Prve odbory su velmi "makke" a pristupia na vsetko a tie druhe trvaju na svojom. Sam predseda tych druhych odborov, pan Stankovic plus jeho podpredseda vysli s tym a potvrdili moje slova, ktore mi vravel aj Nodes, ze tu ostry strajk pri takomto systeme odborov nebude. Ale tymto sposobom, ktory si odbory zvolili, je velka moznost, ze mesto ustupi. Odbory si musia uvedomit, ze strajk potrebuju adresovat mestu a nie predstavitelom dpmk.."

Presne o to ide. Ak chce niekto hovoriť o štrajku, mal by poznať pravidlá. A tie hovoria :
(1) Štrajk v spore o uzavretie podnikovej kolektívnej zmluvy vyhlasuje a o jeho začatí rozhoduje príslušný odborový orgán za podmienky ak:
a) nedošlo k uzavretiu kolektívnej zmluvy ani po konaní pred sprostredkovateľom a zmluvné strany nepožiadali o riešenie sporu rozhodcu
b) zamestnanci hlasovaním rozhodli o uplatnení práva na štrajk
(2) Zákonnou podmienkou pre uplatnenie práva na štrajk je:
a) že na hlasovaní o štrajku sa zúčastnila aspoň nadpolovičná väčšina zamestnancov počítaná zo všetkých zamestnancov.
b) že so štrajkom súhlasila nadpolovičná väčšina zamestnancov zamestnávateľa zúčastnených na hlasovaní o štrajku, ktorých sa má táto kolektívna zmluva týkať,
(3) Do celkového počtu zamestnancov sa nezapočítavajú zamestnanci vykonávajúci pre zamestnávateľa práce iba na základe dohody o vykonaní práce a zamestnanci uvedení v § 20 písm. g), h), i), j) zákona č. 2/1991 Zb.
Na to aby vodiči dosiahli svoje ani ostrý štrajk nepotrebujú. Potrebujú len jednotu a dodržiavať len to čo som im povedal. Štrajková pohotovosť nie je zákonom vymedzená a ja nehovorím, že nerobte, alebo zablokujte brány. Pretože ak by aj došlo k ostrému štrajku, zákon hovorí, že právo na štrajk má každý ale nesmie pri tom brániť v práci tomu, kto štrajkovať nechce.

A tak ako napísal Cybernetik a čiastočne má pravdu.
- "strajk v DPMK?? Nebudte smiesny. Tam kazdy -aj vodici- kope svoju ligu. Nieco take ako "strajk" uz raz bolo.Ako to dopadlo? Nijako."
Akurát, že v DPMK žiadny štrajk doteraz nebol a nebol ani v pláne. Pred dvoma rokmi bola v pláne tak ako teraz štrajková pohotovosť ale vtedy sa jedna polovička cukla a veľmi skoro sa vzdala. Teraz, aspoň zatiaľ to vyzerá tak, že ťaháme za jeden povraz. A pri dodržaní dohodnutých pravidiel len polovicou vodičov a ak pri tom tá druhú polovica to z akýchkoľvek príčin robiť nebude nastane ešte väčší zmätok. A aj keď to občania neznalí problému zosmiešňujú a ironizujú, keď hovorím, že stačí len prísne dodržiavať dopravné predpisy, predpisy o bezpečnosti pri práci a rôzne príkazy a nariadenia tak to mesto veľmi rýchlo pocíti a začne to riešiť.
S pozdravom Vlado Stankovič
Diggi
od teba by nikto ani necakal,ze nieco podpises.Okrem okuliarov,kosele a metly.
Reply on: Diggi #31990:
Skoda, ze si myslis Diggi to, co si myslis. Totizto, JA som trolejbusy nezachranil. Iba som sa o to snazil a nebol som sam, ale bol v tom (a stale je) cely tim ludi. Bohuzial, DPMK ich nezrusi, ale chce ich nechat dozit. Nemam sa cim chvalit, ani som to nikdy nerobil. Je mi putna, ake chyry o mne v tomto smere letia, no ak takuto nepravdu napises, potom mi nedalo nereagovat. Neviem teda, v com si robim alebo v com som si robil reklamu. A co sa peticie samotnej tyka, my sme ta predsa (a ani nikoho ineho) nenutili podpisovat nieco, neviem teda, preco si s tym prisiel. K tomu, ci suhlasis s regetom alebo nie. Jemu som to napisal v prispevku #31985 .. A (povodne som to nechcel napisat) nemam to zo svojej hlavy, ale udaje o nejednote su od samotnych sefov odborarov, ostatne udaje, co sa tyka cisel a vysky rozpoctu, si mozes sam skontrolovat, tiez nepochadzaju z mojej hlavy. Ten moj emailovy list, posielany poslancom bol presne porovnanim vysky rozpoctu BA a KE, aby si uvedomili, ze kosicky DPMK si zasluzi viac, aby mu ludia neodchadzali a nestavalo sa to, co sa stava. Ak ta vsak trapi to, ze nieco robime, aby sa snad veci pohli a ty nie si pri tom, potom ale vedz, ze stale hladame ludi, ktori nam v tom pomozu. Pod sa teda pridat a skus s nami nieco vymysliet, aby sa mohli mat zamestnanci DPMK lepsie. Ja, ako si napisal, nie som vodicom ani zamestnancom DPMK. Ja sa teda lepsie mat nebudem. Ale tesim sa, ak viem, ze mozem prispiet k tomu, aby sa ini mohli mat lepsie. Ak mi (resp. nam) v tomto zavidis, potom je to smutne. Neber to v zlom. Inak tvoje prispevky sa mne osobne pacia, citam ich rad. Nikdy som v nich nehladal osobny zaujem a mozem ta ubezpecit, ze ani ty v tych mojich nemusis. Diky
Reply on: regeta #31982:
plne súhlasím, ja odchodom len získam ? a to do mňa podnik nedal nič (keď nerátam slnečné okuliare, toaletný papier a metlu ?)
To môže písať len človek ktorý v DP nerobí a z mojho pohľadu si robí len reklamu, že zachránil trolejbusy ? a len tak mimochodm ja som nepodpísal žiadnu petíciu ?
Reply on: regeta #31987:
To nie je o tom, ci ziadali alebo nie. Jednoducho mesto tolko vyclenilo pre "chod" DPMK a proste nechcu dat viac..
Reply on: regeta #31987:
Plne stebou suhlasim.No asi preto,lebo musia tancovat tak ako mesto píska,inak pojdu preč a nahradia ich taky ktorý budu radi tancovat ako sa im píska.Asi tak. ?
Reply on: Dimi #31985:
prečo nežiadali viac ako 418 miliónov. vedenie?
Reply on: PTI #31949:
prečítal som veľa vašich príspevkov patrí Vám poklona z akou zvládate danú problematiku, ale Vaša práca počas pôsobenia v rôznych funciach o tom nehovorila.
Reply on: regeta #31982:
Su mozno najostrejsi. Ved som popisal situaciu. V DPMK su dve odbory a medzi sebou nemaju "najjasnejsie" a prave tam su obavy. Plne vsak podporujem vyssie mzdy vodicov a strajkovu pohotovost, ale smerovanu VOCI MESTU KOSICE, nie voci vedeniu DPMK. Vedenie moze urobit opatrenia az vtedy, ked mu majitelia DPMK (teda mesto Kosice) navysia rozpocet. Ale majitelom sa do toho akosi nechce. Poslancom bol posielany list, tak isto aj Stankovic cital na zastupitelstve, ze Bratislava ma rozpocet 1,9 miliardy !!! Sk a to pri tom robia len raz take vykony ako Kosice, maju raz take mzdove naklady ako Kosice a raz taky vozovy park ako Kosice.. Napriek tomu Kosice dostavaju z rozpoctu mesta IBA!! 418 milionov korun, plus dotacie na autobusy pre tento rok, vo vyske sto milionov.. To cini spolu pol miliardy. AK sa mame vyrovnat aj rozpoctom pomeru vykon-financie voci Bratislave, potom by Kosice mali dostavat zhruba jednu miliardu!! Co sa tu ale asi tazko udeje.. A prave preto treba tlacit, tlacit a tlacit..
Reply on: cybernetic #31979:
nemyslím si že sú až takí nevinní, prečo berú nazad staré štruktúry ľudí ktorí už 3-krát zobrali odstupné.
Reply on: Peter55 #31978:
Asi mas zle info, ja nepatrim do odborov ani medzi zamestnancov DPMK. Ale strajkova pohotovost sa podari. Ja tu vravim prave o neistote ostreho strajku

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.