Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: runboy #32009:
a vies ze na tom moze nieco byt? V CP je ako nizkopodlazny uvedeny skorsi spoj... ?
Reply on: Peter55 #32008:
Takze strajkokazi co? ? Jazdia napred, aby ich kolegovia meskali este viac... ?
Reply on: Axel #32007:
on neisiel skôr,ona mala take velke meškanie ?
Reply on: Axel #32007:
S tou pohotovosťou nesuhlasili všetci takže tak...
Myslel som, ze strajkova pohotovost je o tom, ze sa bude jazdit predpisovo aj za cenu meskania. Takze dakujem nizkopodlaznej KT8 na L9, ze odisla spred magistratu o 6 minut skor... ?
Reply on: quinn #32005:
? ?
Reply on: RDZ 50 #32000:
vdaka ☺
len tak pre porovnanie uvediem k bodu:
d) v nakladnych spolocnostiach mavaju vodici kurzy ekonomickej jazdy, kde im instruktori vysvetlia a nazorne ukazu pravidla efektivnej jazdy, pre MHD vzhladom na automaty, by to znamenalo nejazdit maximalkou, rozbiehat sa plynule a snazit sa v maximalnej miere brzdit motorom - je to dobre hlavne z hladiska uspory PHM
taktiez existuju interne normy spotreby PHM pre kazde vozidlo, ktore vyhodnocuje IS, ak vodici dosahuje usporu, automaticky mu uspora tvori bonifikaciu na mzde
f) opat porovnanie s nakladnou dopravou, heh, spominam si, ako vodici hromadne vypisovali zlte kotuce, aby mohli jazdit ?, niektori ludia sa potom smiali, ze tolko "dovolenky" ako vodici nema nikto iny
Reply on: RDZ 50 #32003:
Čo asi preklep ?
Reply on: Nodes #32001:
A pekne v obleku... ?
Reply on: Isidor #31999:
Aby som ich hned na uvod niekde neposlal.
Reply on: quinn #31995:


ČO MÔŽETE – ALE AJ MUSÍTE ROBIŤ A NIELEN POČAS ŠTRAJKOVEJ POHOTOVOSTI

Vodič je zodpovedný za to, že z garáže vyjde s dopravným prostriedkom, ktoré je v technickom stave, ktorý zodpovedá všetkým predpisom a vyhláškam. Závady nechať najprv odstrániť a až tak vyjsť z garáže. Ak vozidlo nie je v poriadku a majster vás núti aby ste s ním vyšli z garáže, žiadajte od neho podpis do stasky, že preberá na seba plnú zodpovednosť, ak sa niečo stane. Vy ste do práce nastúpil do práce a ak vozidlo nie je pripravené, je to prekážka v práci na strane zamestnávateľa a Váš pracovný čas. Takže žiadny stres.

Cestovné poriadky nie sú vyššou právnou normou ako dopravné predpisy.
a) v žiadnom prípade teda nechodiť na červenú!!!
b) v prípade krátkeho intervalu oranžovej nevstupovať do križovatky ani na tento signál. Vozidlá sú dlhé a vy ste v križovatke, keď už má zelenú krížny smer.
c) nevynucujte si prednosť v križovatke bez svetelného zariadenia za každú cenu. Ohrozujete tým cestujúcich a svoje živobytie.
d) dodržiavať hlavne v meste ale aj mimo mesta povolenú ale aj konštrukčnú rýchlosť vozidla! (Máte na vozidle takúto tabuľku?!)
e) uvedomte si, že vozíte ľudí a preto opatrnosti nie je nikdy dosť, povolená rýchlosť pre osobné autá je pre Vás privysoká. Vaši cestujúci nie sú pripútaní a čo v prípade, že budete musieť prudko brzdiť?
f) ak je v CP uvedený nesprávny obežný čas linky nič neoprávňuje vodiča aby porušoval dopravné predpisy a to ani v záujme dodržania CP
g) ak máte povinnosť stáť na každej zastávke, tak bez ohľadu na meškanie ste povinný na každej zastávke zastaviť a otvoriť dvere, či tam niekto stojí, alebo nie! Predídete tak sťažnostiam dobiehajúcich cestujúcich.
h) ak ste povinný otvárať len predné dvere pre nástup a kontrolovať cestovné lístky, tak to robte presne zodpovedne, bez ohľadu na meškanie!
ch) Ak predávate cestovné lístky tak to nerobte za jazdy, ale iba v zastávke
i) zabezpečenie výhľadu aj do pravej strany cez predné dvere je Vaša zodpovednosť. Trpezlivo vysvetlite cestujúcim, že bez toho im neviete zaručiť ich bezpečnosť.

Ak nebudete mať prestávky medzi vedením vozidla dlhšie ako 10 minút a ak v priebehu 4 hodín tieto prestávky nedosiahnu 30 minút, ste povinní nahlásiť to dispečerovi alebo výpravcovi, v prípade potreby môžete dôjsť na konečnú a povinnosťou a zodpovednosťou vodiča je túto prestávku vyčerpať!

Vaša norma pracovného času je 37,5 hodiny za sedem dní. Zamestnávateľ je oprávnený nariadiť Vám prácu nadčas max. 8 hodín v týždni a 150 hodín práce nadčas ročne. Viete koľko ste už odpracovali? Bez Vášho súhlasu nie je možné nariadiť ďalšiu prácu nadčas. Do odvolania nedávajte k tomu Váš súhlas! Nedajte sa zastrašiť - určite sa o to budú pokúšať!

STRES OHROZUJE VAŠE ZDRAVIE A PRETO SA USMIEVAJTE !
Topic still off ☺

Pozvánka na Košické fórum

14.03.2008 Publikoval: Mgr. Jana Geročová

Prvý verejný dialóg Košického fóra na tému Košice – kandidát na titul EHMK 2013 sa uskutoční dňa 27. marca 2008 o 17, 00 hod., v priestoroch zasadačky Správy majetku mesta Košice, na Hlavnej 68, I. poschodie. Košické fórum ako iniciatíva mesta Košice má ambíciu vytvoriť stálu diskusnú tribúnu samosprávy a občanov na rôzne závažné témy, dotýkajúce sa života mesta.

Príďte a diskutujte s primátorom Františkom Knapíkom, riaditeľom ŠD Košice Mgr. Petrom Himičom, riaditeľom ŠF v Košiciach Mgr. art. Júliusom Kleinom a s umeleckým dramaturgom projektu Košice – kandidát na titul EHMK 2013 Romanom Sorgerom.

http://www.kosice.sk/article.asp?id=2929
*************OFF TOPIC*************

Kámoška vypracúváva diplomovku na tému "ďalší rozvoj informačného systému v DPMK", ktorej súčasťou je aj dotazník.
Tak kto má chuť a pár minút času, môže nám stým helfnúť. Budeme veľmi radi.

Dotazník sa dá stiahnuť odtiaľto: http://myfreefilehosting.com/f/b482833295_0.04MB

Odpovede prosím zasielajte vo forme: číslo otázky, pomlčka odpoveď, na mail: tulip@centrum.sk

Ďakujeme

*************TOPIC ON**************
Reply on: quinn #31995:
ano, ma
Reply on: quinn #31995:
večer tu môže buc, alebo keď sa chce Vladovi S. to tu rozpísať tak možno aj skôr.
Korzar: "Vodiči dostali manuál, čo robiť, aby predpisy neporušovali, aj za cenu nedodržania cestovného poriadku."

Ma niekto z vas k dispozicii tento manual?
Keďže sa tu v diskusii v príspevku Dimi píše Diggimu spomína moje meno, rád by som sa do diskusie pridal aj ja a trochu na to zareagoval.
- "Diggi.. nebud naivny aj ty.. Ano, su tu vodici, ktori to robia "hura systemom" a ktori by to aj urobili. Ale su aj opacne typy, co podpisali strajkovu pohotovost, ale predsa len im to vrta v hlave a jednoducho sa z mnou popisanych dovodov do ostreho strajku nepustia. Ozaj, potom su aj vodici, tvoriaci pripad treti.A sice, maju silne reci, podpisali sa, ale prvi odskocia. A ako som uz pisal, mame dva odbory. Prve odbory su velmi "makke" a pristupia na vsetko a tie druhe trvaju na svojom. Sam predseda tych druhych odborov, pan Stankovic plus jeho podpredseda vysli s tym a potvrdili moje slova, ktore mi vravel aj Nodes, ze tu ostry strajk pri takomto systeme odborov nebude. Ale tymto sposobom, ktory si odbory zvolili, je velka moznost, ze mesto ustupi. Odbory si musia uvedomit, ze strajk potrebuju adresovat mestu a nie predstavitelom dpmk.."

Presne o to ide. Ak chce niekto hovoriť o štrajku, mal by poznať pravidlá. A tie hovoria :
(1) Štrajk v spore o uzavretie podnikovej kolektívnej zmluvy vyhlasuje a o jeho začatí rozhoduje príslušný odborový orgán za podmienky ak:
a) nedošlo k uzavretiu kolektívnej zmluvy ani po konaní pred sprostredkovateľom a zmluvné strany nepožiadali o riešenie sporu rozhodcu
b) zamestnanci hlasovaním rozhodli o uplatnení práva na štrajk
(2) Zákonnou podmienkou pre uplatnenie práva na štrajk je:
a) že na hlasovaní o štrajku sa zúčastnila aspoň nadpolovičná väčšina zamestnancov počítaná zo všetkých zamestnancov.
b) že so štrajkom súhlasila nadpolovičná väčšina zamestnancov zamestnávateľa zúčastnených na hlasovaní o štrajku, ktorých sa má táto kolektívna zmluva týkať,
(3) Do celkového počtu zamestnancov sa nezapočítavajú zamestnanci vykonávajúci pre zamestnávateľa práce iba na základe dohody o vykonaní práce a zamestnanci uvedení v § 20 písm. g), h), i), j) zákona č. 2/1991 Zb.
Na to aby vodiči dosiahli svoje ani ostrý štrajk nepotrebujú. Potrebujú len jednotu a dodržiavať len to čo som im povedal. Štrajková pohotovosť nie je zákonom vymedzená a ja nehovorím, že nerobte, alebo zablokujte brány. Pretože ak by aj došlo k ostrému štrajku, zákon hovorí, že právo na štrajk má každý ale nesmie pri tom brániť v práci tomu, kto štrajkovať nechce.

A tak ako napísal Cybernetik a čiastočne má pravdu.
- "strajk v DPMK?? Nebudte smiesny. Tam kazdy -aj vodici- kope svoju ligu. Nieco take ako "strajk" uz raz bolo.Ako to dopadlo? Nijako."
Akurát, že v DPMK žiadny štrajk doteraz nebol a nebol ani v pláne. Pred dvoma rokmi bola v pláne tak ako teraz štrajková pohotovosť ale vtedy sa jedna polovička cukla a veľmi skoro sa vzdala. Teraz, aspoň zatiaľ to vyzerá tak, že ťaháme za jeden povraz. A pri dodržaní dohodnutých pravidiel len polovicou vodičov a ak pri tom tá druhú polovica to z akýchkoľvek príčin robiť nebude nastane ešte väčší zmätok. A aj keď to občania neznalí problému zosmiešňujú a ironizujú, keď hovorím, že stačí len prísne dodržiavať dopravné predpisy, predpisy o bezpečnosti pri práci a rôzne príkazy a nariadenia tak to mesto veľmi rýchlo pocíti a začne to riešiť.
S pozdravom Vlado Stankovič
Diggi
od teba by nikto ani necakal,ze nieco podpises.Okrem okuliarov,kosele a metly.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.