Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Arksun #31823:
Nie som v každodennom kontakte s 1018, ale podľa mňa to bude dosť o držku (systém zabezpečovania ND asi zostane taký aký opisuješ, pokiaľ bude bežne odstavených 40 - 50 busov nič iné ani nezostáva). Málo prevádzkyschopných vozov bude... ? Za posledné roky sa doprava na Slaneckej ceste zvýšila podľa mňa až dosť a s tým súvisiace časté DN na krížení IGK - ED. Ale ND musí byť, to je jasné.
Reply on: eMareq #31822:
Chcem sa ťa opýtať,len tak ma to zaujíma,ak nedajbože vypadne ED na Jazero kvoli dopravnej nehode,alebo vypadku prudu,ako sa zabezpečí náhradna doprava?Neviem kolko záloh je v pláne po novom LV,to sa bude zase robiť tak ako posledne? ked sa poškodila trolej na Moldavskej,že sa sťahovali autobusy z iných liniek?Mate to vôbec niejako premyslene? Díík
Reply on: KVKV #31820:
Linka 30 pred zavedením trolejbusov mala trasu: ŽST - Národná trieda - OD Mier - Hlinkova - Darg. hrdinov - Lingov - Sečovská - NO - Toryská - Trieda KVP - KVP, Kláštor.

Nerozumiem "Tak prečo ste prednedávnom tvrdil že 10min.int od NO na Rastislavovu je málo?" Ako sa to dotýka Vami menovaných liniek? Žiadna tade nechodí. Mojim návrhom som sledoval o dosť rapídne zlepšenie kapacity v úseku NMM - Nová nemocnica.

Takto by linka 27 stratila zmysel. Z Ťahanoviec na stanicu s prestupom (dve silné linky s int 7,5 min v sedle) - doba čakania malá (3-4 minúty). Linku 15 spustiť cez Prešovskú cestu (výkony plne prebrala L30), zvyšok zostáva. Pri potrebe ísť na stanicu by bola možnosť prestúpiť alebo rovno vystúpiť na Palackého. Dnešná linka 53 nie je šťastne trasovaná, lebo si ku sebe pripútava iné linky so súbežnou trasou. A to isté urobí aj navrhovaná linka 27.

Re #31821 KVKV: No tak som sa kus expresívne vyjadril. Kto nemá Durman na hnojisku, možno si ho pestuje za domom... Alebo môže použiť aj Diazepam, Tetrazepam. Ja som taký pocit z toho celého mal.

Viete, tie škrabanice mi spôsobili takmer šok (okrem ťažkej čitateľnosti, človek s titulom čo to navrhol by to malo mať istú štábnu kultúru /nie písať ceruzou!!!/ a ešte sa pod to podpíše!). Stačí si tie linky rozobrať do detailov a uvidíte koľko trasových nezmyslov (nie len čísla kapacít z tabuľky, ktoré sa stále kopírujú) skrývajú, (ne)vedome hlboko poddimenzovaných úsekov, ale zároveň na spôsobené veľké diery sa ponúkajú veľké záplaty v podobe rovnako "výhodných" liniek. Všade inde sa doprava zahusťuje koľko sa dá a on vybehne pre neho s obľúbenými 30-minútovkami? Má to podľa Vás zmysel? Chváliť sa úsporou 900.000 km? Keby sme robili MHD jeho ponímaním, tak tu nechodí za niekoľko rovno nič (lebo sme ušetrili km...). Zmysel je robiť za súčasné "výkony" (ak sa to dá tak ešte nazvať) čo najlepšiu dopravu a nie šetriť vozkm. Nie, nezjedol som múdrosť sveta, ale ak niekto pracuje v DPMK toľko koľko on a je schopný navrhnúť toto čo tam stálo, tak nič v zlom, ale asi tam mal sedieť niekto iný. Trendy sú predsa viac než jasné. Len mi nie je jasné, prečo sa ich tak všetci boja a navrhujú to čo je akosi dávno pasé. Viete mi to vysvetliť prečo?

Ohľadom jeho osoby je tu jeden článok, ktorý podľa mňa vraví za všetko:
Na špinu v dopravných prostriedkoch si budeme musieť
http://www.cassovia.sk/korzar/archiv/clanok.php3?sub=9.3.2000/8312&title=Na%20%9Apinu%20v%20dopravn%FDch%20prostriedkoch%20si%20budeme%20musie%9D%20%0D%0A

Košice - Na nánosy špiny v prostriedkoch mestskej hromadnej dopravy nás upozornili naši čitatelia z Košíc. Ako sme sa presvedčili, vozidlá DPMK už skutočne poriadne dlho nevideli metlu či mokrú handru, preto nás zaujímalo, čo na to dopravný námestník Dopravných podnikov Ing. Arpád Schwartz. Potvrdil nám, že situácia s čistotou je kritická a že to budú riešiť v najbližších dňoch generálnym upratovaním. Priebežného upratovania v autobusoch, trolejbusoch či električkách sa však asi nedočkáme. Aj keď platíme za jednu cestu desať korún a mesačník nás vyjde 350, na čistotu vraj nieto peňazí.

"Čistenie vždy záviselo od našich možností. Kým kedysi sa robilo prakticky každý deň, už asi rok ho postupne obmedzujeme. Teraz sa čistota zabezpečuje výlučne zametaním vozov, nie však každodenným, väčšie čistenie sa robí len pri vyšších stupňoch opráv. Pravidelné upratovania sa nerobia, vrátiť sa k nim budeme môcť až po zlepšení našej situácie. Zatiaľ nevieme, aký bude finančný prínos zvýšenej tarify, ak nebude mať želaný výsledok, na upratovanie jednoducho neostane," konštatoval Ing. Schwartz. Na čistotu v hromadných prostriedkoch, na akú sme boli kedysi zvyknutí, podľa neho jednoducho v tejto dobe niet peňazí.

"Nie sme s tým spokojní, ale považujme to za menej drastické riešenie, ako keby sme trebárs pristúpili k obmedzeniu rozsahu dopravy. Verím, že raz si budeme môcť zabezpečovať čistotu dodávateľsky, ako je to trebár na železnici, alebo v iných dopravných podnikoch," dodal Arpád Schwartz.

Výhovorka alebo krutá realita na ten čas vraviaca o niečom? To nechávam na každého čitateľa, nech si názor spraví sám.
Ešte poznámka pre eMareq:

Je dobré že ste zverejnili Schwartzov návrh l.v. Dáva to možnosť porovnávať riešenia .
Pravdou je, že je jednoznačne najhorší, aj v Kuzmovom nárhu sú omnoho lepšie riešenia.

Ale prečo to musíte hneď dosť neslušným a urážajúcim sposobom znemožniť (...durman...hnojisko...).
Nie len ja mám ten pocit, že čo sa týka roznych návrhov l.v., tak pokial to nie je Vaše ,tak to hneď zhodíte zo stola, zašlapete do zeme a bez komentára.
Prosím , možte mať iný alebo úplne odmietavý názor, ale v tom prípade je vhodné podať určitý rozbor, analýzu, vyjadriť príčiny nesúhlasu a to vše korektným sposobom.
Reply on: eMareq #31793:

Ako jazdila predtb. L30, nespomeniem si teraz?
Ako chcete prepojiť 34 a 27 ? Priamy a kratší a tarifne lacnejší smer NO- Sečovská-DH chcete utlmiť?
Tak prečo ste prednedávnom tvrdil že 10min.int od NO na Rastislavovu je málo?

K linke 34:
Nepoznám históriu vzniku tejto linky a nedáva mi jej trasa zmysel. Uznám jej potrebnosť v úseku s.THC-Mier- Mlynská bašta, aby substrát z THC napríklad prestupom z L18 pri mieri nepreplňoval tb linky. Aj to si myslím, že by stačila len v špičke a to je navrhnutá 53 . Pokial niekto cestuje od ml.bašty k pošte alebo novej nem. Tak má od NMM električku alebo L17. Pokial na KVP , má L19.
Z KVP k pošte by bolo vhodnejšie presmerovať L15. V oblasti KVP, Mikoviniho , OC Cass. By jazdila v trase L34. Pokial by sa L15 posílila prevzatím kapacity L34 riešilo by to problem lepšie.
A len pre úplnosť, v úseku Bardejovská- Moldavská- NO ,ktorý by v tomto prípade L15 opustila , sú kolajnice , ale to už vieme.

K linke 27:
Z THC po Ml.baštu kopíruje L53, takže zbytočná, stačí posíliť 53 (trebárs ako celodennú)
Z Exnárovej Prečovskou ukončiť na stanici, stačí v sedle 20min.int. (pri posílenej L15)
Reply on: TA #31792:

TIEŽ PRE „Nodes“

To prevedenie a kumulácia do „koridorov“ je nič iné, než redukcia mhd rušením vybraných dopravných vzťahov. To nie je dobré. Dostupnosť k najbližšej zastávke v husto obývaných mestských častiach by nemala prekračovať 300m. Tak je to inde.
....“aby sa radšej jazdilo napr. len v 1 koridore s 5 min. intervalom (12 spojov / hod. ) než v 3 koridoroch so 7,5 min., 30 min. a 30 min. intervalom ( čo dáva súčet ( 8 + 2 + 2 ) tiež 12 spojov za hod.“... Ale to NIE JE PRAVDA, to tak nefunguje. Ja nedostanem 5min.interval, lebo tie dve 30min.linky nebudú preložené s tou silnou, ale budú len akosi naviac, spravidla v následe za spojom silnej linky. A aj keby boli zlúčené do jednej linky, je 5min.interval v sedle naprosto zbytočný, to nie je ani v Prahe. Vzniká jedine v centre na súbehoch viac liniek, a vníma sa to skor ako problém – preťaženosť úsekov.
... „Kiežby sa podarilo raz a navždy zrušiť bus súbehy s ED“... to sa nepodarí nikdy , niekedy je to nutnosť. Ide skor o to NEVYTVÁRAŤ také súbehy tam, kde nie sú treba, ba dokonca sú na úkor ED, viď Moldavská – Bardejovská !!! L15, L54 !!!

...“Ked by jazdila smradobusova linka, nerobila by nic ine, len by odoberala substrat elektricke“... Zrejme máš na mysli Jantárovu. Ale to je zlá logika. To potom by sme mohli zrušiť dopravu aj na Rastislavovej, to je ešte bližšie k ED a od polovice Gemerskej a železnikov je to blizko k deviatke, mohli by sme zrušiť busy k OC Cassovia „aby neodoberali substrát deviatke“. Gorkého versus Komenského to isté. Takže takto uvažovať nemožno.
Opakujem, že mhd by mala byť POUŽITELNÁ pre všetky kategórie a generácie cestujúcich.
Reply on: VLK #31815:
Nemusíš nič vravieť. Len aby si vedel, že kazivosť sa netýka len displejov, označovačov na lístky, ale ide to aj ďalej. Uvidíme kde to až zájde. ? Podľa mňa by tam mala pribudnúť hláška v takomto zmysle (ako úvodná obrazovka): Ste si istý, že si chcete kúpiť lístok z tohto automatu? (Dve tlačidlá) Áno - Nie
Stlačíš Áno: Prepáčte, ale túto funkciu nemáte aktivovanú. Volajte prosím zákaznícke centrum EMTREST na čísle .... kde Vám poradia ako odstrániť problém.
Stlačíš Nie: Ďakujem a príďte znova. /Použite najbližší automat v okolí, alebo si kúpte za prirážku u vodiča./
? ? ?

Re #31816 Isidor: Možno aj tu budú k nemu pristupovať až zo Žiliny a riešiť problém(y) on-line. ?
Reply on: Isidor #31812:
Aby tie uspesne projekty neboli jak spievajuce vodovodne potrubie alebo koncertna sala vo vymenniku.
Reply on: eMareq #31813:
čo tam po tom, hlavne, že bol za "výhodnú cenu" ?
Reply on: eMareq #31813:
? ? ? hmmm, čo ti na to povedať? neriešim DPMK, takže nemám ani relevantné informácie na to, aby som ti odpovedal... ?
Reply on: eMareq #31813:
Najspickovejsia robota je ajtak ten vytlaceny obrazok bezpecnostnej kamery za sklom... Nejaky softver sa moze schovat...
PS: Skoro som dnes do neho len tak zo srandy investoval $ na mesacnik. Prejdem sa teda tych 30 metrov navyse do predpredaja... ?
Reply on: VLK #31811:
Keď už si načal ten EMTREST, tak ti dávam na vedomie (ako "dobrú správu"), že pokusne nainštalovaný automat v ústredí DPMK nerabotájet. Software akosi zlyháva (zamrzol). Čím to je? Špičkovou technológiou, ktorou sa tak EMTREST hrdí? Alebo opäť niekto niečo nezvládol a program robí to čo programátor naprogramoval a nie to čo skutočne chcel? ? ? ?

Do minulej soboty nemal ani zdanie, že do systému DPMK sa dá pristúpiť aj zo Žiliny (to sa však mohlo tak za bývalého "vedenia" dohodnúť - riešiť problém(y) on-line ?).
Reply on: mišo #31808:
aby to nedopadlo tak, že úspešné projekty budú akoby zázrakom len z tých MČ, kde sú starostovia za nemenovanú ficostranu, a zvyšok (+magistrát) utrie ústa
Reply on: Axel #31807:
nie je to vyjadrenie generála, ale vyjadrenie riaditeľa spoločnosti EMtest-SK Bratislava... a skutočnosťou je, že čítačky pre ZSSK dodávala spolu so softom iná spoločnosť, čiže chyba je na inej strane.... prečo sa tam EMtest objavil - keď je chyba s kartou, tak sa osloví dodávateľ kariet aj keď to nie je chyba ním zavinená, asi preto... ?
Reply on: Axel #31807:
lebo zabezpecuju vyrobu cipov do ISIC kariet
Reply on: mišo #31808:
Lebo tento stav im predsa prirodzene vyhovuje. Ide len o peniaze a aby po sebe nevykrikovali, že veľkí musia doplácať na malých a tí malí, aby nevykrikovali, že im tí veľkí nič nechcú dať. ?
Reply on: m2001 #31806:
Tak som potom nepochopil, co tam robilo vyjadrenie generala z emtrestu...
Reply on: Axel #31804:
aby sme nenadávali len z princípu (hoci by to nebolo prekvapením), v tomto prípade soft do čítačiek ZSSK nedodala EM-T, ale iná firma.
Reply on: Axel #31804:
Co ten EM TEst este vobec robi na trhu nechapem....A Zeleznice naj naucia kontrolorov, ze ked je jalovy IS, tak sa maju kludnit, tak slusnym cestujucim hanbu robia. Cestujuci sa rovna Zakaznik, Hanba aj Em testu aj ZSR, ci co su to.Z takych firiem mi je na blitie

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.